Slasti a strasti začínajícího pilota RC letadla Sky Lady aneb každý nějak začínal.

Výkon za 99,- Kč aneb Převodovka

14. července 2007 v 23:17 | Radek (vášin) |  stavba a tuning
Po té co jsem "vylepšil" svoji Sky Lady o přídavná křidélka, nutně jsem potřeboval zvýšit výkon letadla, neboť mnou vyrobená křidélka děsivě navztlakovala Ladynu a ta se chovala jako plně naložený strategický bombardér.
Měl jsem dvě volby - stříďák nebo převodovku. Byla to sice těžká volba, ale vyhrál rozum. Na co osazovat Sky Lady motorem (+ reglem) cca 1500,- Kč , když na ni musí stačit úprava za 99,-Kč?

Stříďák jsem nacpal do Tora 900 …. Je to rachot.
Nejdříve jsem se musel zamyslet, jak dostat převodovku pro 480 Mig Racing dovnitř do trupu, nápadů bylo hodně, ale já jsem zvolil variantu sice nejméně modelářsky hezkou, zato velmi jednoduchou na zpracování a i na pozdější potřebné opravy.
Pro umístění předovky podle mnou zvoleného principu (část převodovky kouká ven), je potřeba vyříznout (já jsem pájel) do původního lože motoru otvor o průměru části převodovky, která pak kouká ven a to tak, aby z původního lože motoru zůstala dole jakási zábrana mezi vnitřkem trupu a vnějškem. O tu později zapřeme spodní část převodovky, ve které je nasunut motor a tím v podstatě zajistíme převodovku proti posunu směrem z letadla ven (směrem dopředu).
Teď nastává problém, jak dostat tímto otvorem převodovku dovnitř, já jsem se nakonec rozhodl pro rozříznutí trupu podél švu od vyříznutého otvoru po horní části trupu až k původnímu otvoru pro baterie. Pak je již vložení převodovky hračkou.
Jo ještě je nutné uříznout cca 2mm silný proužek plastu z čelní strany trupu v místech, kde jsme vyřezali otvor pro převodovku, to nám umožní opřít čouhající část převodovky "zády o trup" a převodovka má pak kolmější umístění. (Pokud bychom jen vyřízli otvor, byl by motor moc kloněn směrem dolů). Ale pozor, nepřehnat! Je potřeba zachovat mírné klonění motoru směrem dolů .. já sklon odhadl a jak se ukázalo, dobře.
Nyní zkompletujeme převodovku s motorem a vnitřní část převodovky oblepíme zvenku páskem oboustranné mechovky, pak vložíme převodovku dovnitř a rozstřižený trup přehneme přes sebe a co nejpevněji obmotáme combat páskou. Mechovky se nalepí na trup, původní otvory s vnitřními výstupky pro chlazení motoru uchytí motor uvnitř trupu.
Zní to děsně ale motor se po takovémto uchycení a ni nehne a přehnutí zpevní trup, takže se kroutí o něco méně něž při původní stavbě.
Pak již jen dovybavit převodovku správnou sklopkou, já zvolil po poradě u Vaňoucha graupnerku 11-8 s kuželem pro 3mm osičku, páč převodovka je od MP Jetu a ty mají 3mm.
Po té jsem osadil letadlo bateriemi LiPol 1700mAh Etech červené a dovyvážil vložením malé 2cl lahvičky z plechu naplněné slivovicí, to až mi to jednou uletí, ať se nálezce poměje. Tuto lahvičku fixuji položenou na bateriích pomocí kombat pásky.
Vím, žádná velká krása to není, ale SL má teď o moc lepší stoupání a nebojí se i rozumně silného větříku.
Pokud srovnám pracnost a cenu přestavby oproti přestavbě na stříďák, pak dle mého vše hovoří pro převodovku, přestavbu budete mít hotovu do hodiny (pokud budete mít všechny díly dopředu a ne jako já) a vyjde Vás to na 99Kč za převodovku a 250 - 350 za vrtuli, kterou byste, ale potřebovali i ke tříďáku, takže tu nepočítám.
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (145)
Zobrazit starší komentáře

101 Ondra -- Pum@ Ondra -- Pum@ | E-mail | 4. září 2007 v 14:59 | Reagovat

ok , no gumicuk jsem tet dovezl , jenže zase fouka dos velkej vítr ,. to se nehodí, zvlašt když to budu zkoušet poprve ,. ,

102 Pum@ -->ONDRA Pum@ -->ONDRA | E-mail | 4. září 2007 v 18:46 | Reagovat

To hej. Treba si pockat na pekne pocasie ako je to zvykom pri zalete. :) Radsej pockat ako potom opravovat(osobna skusenost) :D     Tak nech ti to poletii.

103 Tomáš Tomáš | 4. září 2007 v 18:56 | Reagovat

Dobře hoši, zůstanem věrní našim stránkám :D

Ale fakt by to chtělo víc článků, at je v čem číst :D:D

104 Ondra -- Pum@ Ondra -- Pum@ | E-mail | 4. září 2007 v 19:25 | Reagovat

jo jo ,. tet jsem se vratil z letiste , jen jsem roztahnul gumicuk,a slozil letadlo ,tak se zvedl peknej vitr a zaclo prset .,tak dnes uz nic ., ale jak říkaš--- Radsej pockat ako potom opravovat

105 Tomáš Tomáš | 6. září 2007 v 14:55 | Reagovat

Ale že se nám udělalo pěkně, co? :D

106 Tomáš Tomáš | 6. září 2007 v 14:57 | Reagovat

Jsem tak nas..., protože čekám na vhodný počasí pro zálet. Pořídil jsem Mulligana

107 vasin to Tomas vasin to Tomas | E-mail | Web | 6. září 2007 v 15:55 | Reagovat

Covece na zalet na ceka ted vic :o) David ceka na zalet noveho f3k, ja potrebuju po havarce taky zaletnout staronove f3k svara sedi na vrtulnikem :o) je to fakt totalne apilotni pocasi.

108 Ondra Ondra | E-mail | 6. září 2007 v 19:10 | Reagovat

jo jo , tak to nejste sami , potřebuju zaletnou to větroně,  , a Lady bych taky prohnal,. no o se dá dělat,počasí je mocnější, ., tak to jestě všechno došperkuju a doladím, když se nedá nic jinýho dělat ,.

109 Tomáš Tomáš | 6. září 2007 v 20:08 | Reagovat

no po víkendu snad má bejt líp :D tak se pak pochlubíme jak jsme dopadli:D

110 Ondra Ondra | 6. září 2007 v 21:17 | Reagovat

no má ,.nekde rikali že už o víkendu, ale tomu nejak neveřím,podle tohoho co se deje venku ,.

111 Hobbit Hobbit | 6. září 2007 v 22:13 | Reagovat

U nas (chomutov a okoli) nejdriv bylo docela hezky a predelaval jsem byt, takze 14 dni v pytli. Ted mam uz vicemene hotovo a prozmenu je pocasi, ze by clovek musel litat tak s cihlou na zadech, aby ten model mel rozumnou stabilitu a pronikavost. Chjo. A to jsem si za tech 14 dni vymrtvil sadu baterek ve vysilacce - zustala zapnuta a ten minimalni odber co ma, kdyz se sama vypne, vytahnul baterky do nuly. No snad to prezijou bez vetsi uhony.

Letu (a pocasi) zdar.

112 Diver to Hobbit Diver to Hobbit | Web | 7. září 2007 v 21:41 | Reagovat

baterky taky, ale hlavně pokud jsi neměl vysunutou anténu, mohl ti odejít FM modul, pokud nemá jak vyzařovat, nedělá mu to nejlíp...

113 Tomáš Tomáš | 8. září 2007 v 12:48 | Reagovat

Tk chlapci, já jsem se větru nebál a uskutečnil jsem zálet. Chystám pro vás článek, ale až budu mít office:D

Jenom dodám, že letadlo přežilo:D

114 Pum@ -->Tomáš Pum@ -->Tomáš | E-mail | 8. září 2007 v 13:04 | Reagovat

Gratulujem!!! A teším sa na tvoj článok. ;)

115 Ondra Ondra | E-mail | 8. září 2007 v 15:27 | Reagovat

tak to taky gratuluji,  , tady na Olomoucku se nehodí jit litat, natož tak neco zalétávat, fouká a fouká .,

116 David David | 8. září 2007 v 20:34 | Reagovat

Cau, tak ja sem dneska byl zalitnout F3K - Gladiator-2. Sice podle predpovedi melo foukat ale nakonec sem si nasel louku krytou lesem a bylo prakticky bezvetri. Prechod z EG na F3K je fakt masakr.. parkrat se mi podarilo malem rozflakat ero, jednou pri odhodu se mi otocilo na zada.. a nekolikrat sem si omylem zapnut brzu.. coz vetsinou konci uplne rozhozenym erem ktere se riti dolu v kotrmelcich.. Jinak si asi dovedete predstavit jak to lita pri rozpeti 1,5m a vaze 330g.. oproti EG to prakticky neopada a je schopno letet 5m nad zemi desitky metru.. fakt ulet :-) tak snad se pocasi u nejak umoudri, tesim se na dalsi hody :-)

117 Diver to David Diver to David | Web | 9. září 2007 v 10:41 | Reagovat

zdravim, nenapsal bys clanek o F3K? da se rici, ze to, ze mam dneska EG je hodne zasluhou tvych clanku o nem a vubec toho nelituju, predej zase par zkusenosti :-)

118 David David | 9. září 2007 v 10:50 | Reagovat

jo clanecek muzu nejakej napsat.. pripadne zajemce o F3K jen lehce upozornuju ze prechod na F3K je docela financni pecka.. ja sem toho Gladiatora2 koupil z druhe ruky a vysel me na desitku..  coz kdyz vidis tech "obycejnych " 300g bez motoru tak ti to pripada jako omyl :-) holt kupa uhlika je draha sranda.. ale vsichni co litaji F3K tak rikaji ze Gladiator je fakt ceska spicka..

119 Diver to David Diver to David | Web | 9. září 2007 v 11:38 | Reagovat

to je docela ranec, ale ja se snazim ladit formu s "nastenkama" nebo "houboletama", aktualne je to Blast a tam se pod pet tisic nedostanes ani omylem - a je to vlastne kus peny, tady je to uz kus letadla a to jeste extremne zatezovane, ta ceny je s vystrojenim?

120 David to Diver David to Diver | 10. září 2007 v 9:36 | Reagovat

ta desitka je za  Gladiatora ready to fly, jen nabit baterky a jit litat.. no ono to zni silene tak desitka, ale pak si clovek uvedomi ze takovej EPP model na stridak ve finale taky vyjde na nejakych 6-7tis.. coz uz neni takovej rozdil.. a prece jenom pocit z EPP za 7 a z full carbonu za 10 je docela velkej rozdil :-) se tak uklidnuju :-)

121 pidizvik>david pidizvik>david | Web | 10. září 2007 v 13:43 | Reagovat

vsichni se uz tesime na clanek!!!! :))

122 vasin to Pidizvik vasin to Pidizvik | E-mail | Web | 10. září 2007 v 15:18 | Reagovat

Hele ti blepto .. si to poplet .. vsichni se uz tesej az spravis Filipa .... takhle to ma znit

123 Tomáš Tomáš | 10. září 2007 v 17:13 | Reagovat

Už jsem sesmolil článek:D Poslal jsem eo Kamikadzemu včera večer. Jeho e-mail je kaa@quick.cz? Nemohl byste to kdyžtak sem hodit někdo jinej?

124 Diver to David Diver to David | Web | 10. září 2007 v 20:07 | Reagovat

úplně s tebou souhlasim, ono koupit SL včetně rádia za ty prachy je test, jestli tě to "veme", pokud ne - zas tak moc tě to nestálo a pokud ano, pak už v tom jedem všichni stejně, každý postupuje dál, někdo pomalejc a někdo rychleji, ale všichni nemají stejné podmínky a možnosti technické, ani finanční, ale jsme všichni na stejný lodi, to jsem se dost rozkecal, prostě cena je solidní, éro se mi líbí moc, jen už prosím piš :-)

125 Tomáš Tomáš | 14. září 2007 v 14:43 | Reagovat

Dneska je krásně jdu lítat

126 vasin vasin | E-mail | Web | 17. září 2007 v 9:28 | Reagovat

Tak jsem se o víkendu seznamoval s F3K modelem, koho to zajímá ať se koukne ke mně na web.

127 Tomáš Tomáš | Web | 19. září 2007 v 16:52 | Reagovat

tak koukám že mně tady asi člíánek neuveřejníte tak se podívejte na web. Tam ho najdete is fotogalerií.

128 vasin vasin | E-mail | Web | 19. září 2007 v 19:59 | Reagovat

Tak jsem byl dnes na cca dve hodky hazet F3K. Lidi to je proste bomba. Nádherně to lítá fakt paráda. Lítal sem až do úplný tmy.

129 vasin vasin | E-mail | Web | 21. září 2007 v 8:22 | Reagovat

Jezis chlapi co je? Vy snad vůbec nelítáte? Dyť večery sou na to naprosto ideální. Včera sem byl 2,5 hodky házet. Poslední hod byl fakt už skoro zase za tmy  už seam ani skoro neviděl kam to letělo :o)

130 David to vasin David to vasin | 21. září 2007 v 9:02 | Reagovat

nekteri lide i pracuji :-* kazdy nemuze chodit z prace v 15h:-)

131 vasin to David vasin to David | E-mail | Web | 21. září 2007 v 9:06 | Reagovat

Psssssst ... :oX než Tě někdo uslyší .. to já taky nemůžu :o)

132 Diver to David, vasin Diver to David, vasin | Web | 21. září 2007 v 15:07 | Reagovat

já jo, já chodim od pěti :-) ale lítat chodim denně, akorát že teď s dvouplošníkem, zase něco jinýho...

133 vasin to Diver vasin to Diver | E-mail | Web | 21. září 2007 v 16:30 | Reagovat

no a sakrys kde sou fotky  a videa a nejaky vypraveni .. tvuj blog zeje prazdnotou

134 Diver to vasin Diver to vasin | Web | 22. září 2007 v 14:14 | Reagovat

jojojo, polepšim se ;-)

135 vasin vasin | E-mail | Web | 25. září 2007 v 14:31 | Reagovat

Tak jsem o víkendu testnul gumicuk. Chce ho to trochu vylepšit, mám moc krátký vlasec, ale pak to bude super.

http://vasin.blog.cz/0709/kdyz-f3k-dlg-sal-odejde-do-duchodu-aneb-gumicuk

136 Pum@ Pum@ | E-mail | 4. října 2007 v 14:44 | Reagovat

TO TU UZ UPLNE UMRELO????

CHLAPI ROBTE S TYM NIECO !

137 Kamikaze > Pum@ Kamikaze > Pum@ | 4. října 2007 v 23:09 | Reagovat

Neumřelo, robíme, teš se na další články!

138 Vářa Vářa | Web | 5. října 2007 v 19:50 | Reagovat

Když bude mít chvilku koukněte se na naše stránky - www.modelpokec.ic.cz

139 Pum@ Pum@ | 10. října 2007 v 10:56 | Reagovat

Tesim sa!

140 Roman Roman | E-mail | Web | 24. října 2007 v 19:53 | Reagovat

Tak co lidi...už mrznou ručičky? Že nikdo nemáte žádné zážitky...Já jen co dodělám na svém EG tuning na stříďák a dostanu novej trup, hned něco zase na svých stránkách napíšu. Kdyžtak se tam mrkněte a nějakej koment by nebyl špatnej :) Díky moc a letu zdar!!

141 Adam Adam | 5. ledna 2008 v 10:38 | Reagovat

http://hracky-modely.sbazar.cz/sky-lady-babice-o1201993.html

Prodej sky lady

142 Jirka RE : Roman Jirka RE : Roman | E-mail | 16. února 2008 v 8:29 | Reagovat

NO,reknu ti,v zime je litani mnohem lepsi......teda aspon pro me.............kdyz tedka chodim letat,tak vubec zadny zraneni kridel ,nic...........ale v lete.to se nekdy cele krodlo rozpuly,a skoro nikdy se mi nepodari odejit bez sramu............................nevim cim to je,ale je to tak

napis mi na e-mail z kama jsi :D

143 Michal Michal | E-mail | 17. března 2008 v 13:46 | Reagovat

Zdravim pridal som prispevok s prosbou o radu ku clanku

vymena motora. Kedze je to tam uz dost dlho mrtve, a nikto mi neodpovedal, mohli by ste sa na to niekto pozriet a poradit ?

DIK

144 peter peter | E-mail | 11. března 2009 v 12:01 | Reagovat

kupil som si skyladynu.

Po poskladani som ju vyskusal a isla super isoiel som na svah a dve hodiny skusal zapnut motor no nic zacaloprsat tak som siel domou. Pridem domou vyskusam, motor funguje. Na dalsi den skusam doma ci je vsetko us ok, asne ze bolo. Opat som siel na svah a opat nic, hodinu a pol jak trulo skusam, no nic zufali idem domou vyskusam secko ok, nasraty jak hovado som. Na treti den vytiahol sky lady na svah. vsetko islo. Zacal som perfektnim stupanim no tu zrazu fukol bocny vietor a otocilo mi ju o 90 stupnou, chcel som ju otocit naspat no servo nereagovalo do druhej strany. napalil som to rovno do krykov ktore mi spkavili na krydle preliaciny. Potom som vytiahol vrtulu preto ze bola trochu zasunuta k motoru. Vypol som vysielacku a ked som ju znova zapol opat sa nic s motorom nedialo.

Timto sa vas chcem opitat ako mam kryla na hrane oblepit alebo niecotake aby sa pri naraze neposkodila hrana.

Azaroven sa chcem opitat co je asi s tim motorom, totiz to ja som zaciatocnik a toto je moj prvy rc set ktory nieje hracka nerad by som ju rozbil alebo mal niekde zavrenu koli tomu ze neide . Prosim o radu.

DAKUJEM

145 Cialis Cialis | E-mail | Web | 7. března 2010 v 11:13 | Reagovat

jRY1Kr Excellent article, I will take note. Many thanks for the story!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama