Slasti a strasti začínajícího pilota RC letadla Sky Lady aneb každý nějak začínal.

Filip 600 - konečně start!

11. března 2007 v 18:43 | Kamikaze (Karel Sovíček) |  Pokračovací modely
Konečně nastal dlouho očekávaný start nového Filipa 600.

Poslední dodělávky jsem sice dělal do 4 do rána, ale předpověď počasí byla slibná a jindy prostě čas a klid na to nebyl. Do rána jsem ještě nabil 2 Li-Polky a stihnul se trochu vyspat. V 10 ráno azurové nebe, sice foukalo (typnul bych tak 5 - 7 m/s), ale vítr byl stálý, takže jsem šel na to. Ten doslova intimní pocit, kdy je člověk poprvé sám s novým letadlem na louce, s tou směsicí očekávání těšení i obav, je přímo nepopsatelný. Vzpomněl jsem si na řadu dobře míněných rad typu, že na dvoumetrovku musím mít někoho, "kdo by mi to hodil" a pod., které násobily spíš tu nejistotu. Ale vskutku jsem nechápal, proč bych to jako nemohl hodit sám. Navíc, pro "posvátnost" tohoto okamžiku byla přítomnost jakýchkoliv kybiců nepřijatelná. Zkontroloval jsem chod všech kormidel, ověřil těžiště, rozhlédnul se, že v dohledu není žádný pes a zkusil bezmotorový kluz z ruky. Vše se zdálo v pořádku, takže motor na půl plynu a pokus o "prodloužený kluz". Model však i na půl plynu poměrně dobře stoupal, takže jsem udělal rovnou celý oblet. Model se zdál velmi stabilní a i stále sílící vítr mu evidentně nevadil. Příští start už byl sebevědomější. Rovnou plný plyn a nahoru, žádné přízemní plazení.
Největším překvapením z prvního dojmu bylo, jak model živě stoupá, doslova jsem měl pocit, jako by ho něco nasávalo nahoru. Druhé příjemné překvapení bylo, že absolutně nejankovatěl (jak typické pro rozhašenou SkyLady), žádné přízemní turbulence mu nevadily. Nebylo třeba ani nic složitě seřizovat, model letěl tak jak byl na první pokus, jen jsem trošku potlačil trim výškovky. Postupně jsem vylétal dvě Li-Polky a byl čas k obědu. Na odpoledne už byla domluvená oficiální premiéra :-)
Ve srovnání s EasyGliderem mi přišel Filip trochu rychlejší a možná odolnější proti větru. Co jsem ale mohl z krátkého společného létání odhadnout bych řekl, že letové vlastnosti obou modelů jsou plně srovnatelné. EG je spíš na blbnutí a akrobacii, s Filipem jsem si na nic takového netroufal. Možná by měl navrch v termice, ale protože termika se nekonala, nemám v tomto ohledu žádné srovnání. Navíc, zatímco David měl svého EG už zkušené v ruce, já dělal s Filipem ještě zbytečné chyby.
S výborným nápadem přišel David, a sice odpalovat během létání rakety. Zejména je to výborné ve chvíli, kdy plachtíte nad startovací rampou. Doporučuji, super adrenalin :-)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Míra Míra | E-mail | Web | 11. března 2007 v 19:28 | Reagovat

Čau kluci já už myslel že už to tady umřelo.

Gratuluji k zalétnutí filipa a ještě jsem zvědaví na Kusovo sport Filipa.

Sám jsem pořídil Fazera 17 z Hangár 1,

chvilku bude trvat než ho vybavim do letu :-))

2 Pum@ Pum@ | 11. března 2007 v 20:04 | Reagovat

Noo gratulujem.akurat som uz dnes pisal v diskusii ze sa tu nic nedeje a zrazu je tu clanok.:)

3 P E T R P E T R | E-mail | 11. března 2007 v 20:26 | Reagovat

Gratuluji k prvnimu letu.

Filip vypada moc pekne! Dejte vedet az budete litat v Hrncirich prijel bych se podivat popr. zalitat - pokud bude s cim.

Ja musim potahnout uz druha kridla u fazera 2 jelikoz jsem dvakrat prasknul do krovi :-( Lital jsem na hodne blbem miste a vitr v unoru moc funel!

A dnes jsem dal paradni cenichovku s FW 190 od LM Model :-(

Nejak se mi nedari...

4 David to Kamikaze David to Kamikaze | 12. března 2007 v 8:39 | Reagovat

hele hele.. s tou raketou to zase tak horky nebylo :-) cekal sem az prelitnes a odpaloval az si byl na zemi.

K Filipovi: ikdyz ma jen o 20cm vetsi rozpeti vypada mnohem impozantneji nez EG. O dospelem vzhledu oproti "polystyrenakovi EG" se nema cenu ani bavit. Stoupa s tou 600 o tridu lepe nez EG se 400, ikdyz myslim ze ma o dost mensi vrtuli.. Diky uzsimu profilu a polovicnimu prurezu trupu je sice rychlejsi ale zase klidnejsi a netecny na vitr, vcera bylo videt ze ikdyz ve 100m foukal jen slaby vetrïk tak na EG to bylo videt, ne ze by se nejak kolibal ale za letu proste bylo videt odkud foukat vitr, na Filipovi nic, cisty let proti i povetru. Prekvapila me relativne mala kridelka, cekal sem minilmalne pres pulku kridla. Na prvni den lital nadherne. Co bych urcite urchylene vyladil je: zapnout brzdu motoru, tocici se vrtule neskutecne brzi, odladit kridelka do pristavaci konfigurace, vcera bylo pristani prece jen dost dlouhe, a seriznout smerovku dole, je fakt nebezpecne nizko a runway Hrncire-01A neni zadne golfove hriste..

tesim se na vikend, snad bude stejne pocasi a snad se tam ukaze i Pidizvik s Filipem400 Sport.. jestli ho dneska pri zaletu nerozstreli :)

5 Kamikaze Kamikaze | 12. března 2007 v 9:31 | Reagovat

Jak na přistávací konfiguraci s Opticem bychom mohli trochu podiskutovat. Podle návodu na seřizování se pravý otočný ovladač vypne, resp. nastaví se jeho účinnost na nulu FLPT=0. Pak je v návodu odkaz, že se to dál zase někde zapne, ale už (v téže kapitole) nic takového není. Mám to teď nastavené jako šestikanál, tedy s levým křidélkem na šestém kanále. Pokud nastavím FLPT=100, tak klidová poloha pravého ovladače je kupodivu ve středu, přičemž ten střed není ničím zvýrazněný, takže vracet tím pravým ovladačem křidélka do neutrálu je docela pakárna. Zkusil jsem za letu těma křidélkama hýbat. V bezpečné výšce jsem je vyklopil jak nahoru na plnou výchylky, tak dolů. Ani v jednom případě model neztrácel stabilitu (očekával bych, že vyklopení dolů bude mít špatný vliv), ale také nijak výrazně nezpomalil, jen letěl maličko blbějc, bylo by třeba polohy kompenzovat výškovkou - t.j. nějaký mix křidélka výškovka. Zkoušel jsem přistávat s křidélky plně vyklopenými nahoru, ale dost jsem si naběhnul, protože vyklopená křidélka pak nějak ztrácejí účinnost pro řízení zatáčení, takže jsem měl co dělat, abych nevzal koncem křídla o trávník. Rád bych se držel nějakého už osvědčeného postupu, máte-li nějaký. problém s přistáváním je. Málokdy jsem přistál blíž než nějakých 50 až 100 metrů od sebe. protože ve výšce pod 2 metry člověk už nechce moc zatáčet, ale model letí v této výšce zatraceně dlouho a pokud má ještě k tomu dostatečnou rychlost, tak tu výšky nevytratíte za celý přelet letiště (v Hrnčířích cca 200 metrů).

6 David to Kamikaze David to Kamikaze | 12. března 2007 v 9:55 | Reagovat

ja uz si z hlavy nepamatuju jak se ty funkce jmenuji na Opticovi, muzeme treba o vikendu prinyst myho a tvyho Optica a srovnat to. ja to mam nastaveny na levy otocny ovladac, plynule vyklapeni nahoru, mam to samozrejme namixovany s potlacenim vyskovky, myslim ze cca 9%. Na levem prepinaci mam dale zapnuti lehkeho vyklopeni dolu kvuli zvyseni vztlaku a na pravem mix kridelka/smerovka. A mel by sis nastudovat ty stopky a mereni ruznych casu, to sleduju nejvic :)

7 Kamikaze Kamikaze | 12. března 2007 v 10:12 | Reagovat

Ty stokpy jsem už včera natrénoval. Ten odpočítávací timer jsem dal na 0, takže to funguje normálně - jeden timer celkový čas, druhý timer motorový čas. Akorát ten první timer se musí spustit ručně (bude problém nezapomenout). Nejde to náhodou nastavit tak, aby prvním pohnutím plynem se spustily oba?

Abychom mohli srovnat vysílače, je důležité, zda to máš v modelu nastavené jako šestikanál nebo pětikanál. Máš druhé křidélko na 6 nebo na 5?

8 Kamikaze > Pidizvik Kamikaze > Pidizvik | 12. března 2007 v 11:27 | Reagovat

Moc se těším na tvoje zážitky z létání. Hodně jsem o verzi Sport uvažoval, ale bál jsem se toho, že to bude létat jak torpédo a že to nezvládnu. Ovšem držím ti všechny palce.

9 David to Kamikaze David to Kamikaze | 12. března 2007 v 14:36 | Reagovat

mam to nastaveny ze levy kridelko jde na 6kanal, 5kanal ma volny.. (ze by fotacek :-) )

10 Kamikaze > David Kamikaze > David | 12. března 2007 v 14:46 | Reagovat

Tak to jsem rád. Přijímač mám totiž dost zabetonovanej pod vlepeným ložem baterek. nerad bych to přepojoval.

11 jozef jozef | 12. března 2007 v 17:56 | Reagovat

Ja mam na Opticovi nastavene kridelka na 5 kanal, skusal som aj 6 kanal, ale ako pisete ta nulova pozicia na otocnom 6 kanaly je niekde v strede tak som to prehodil naspat na 5 kanal + mix kridelka vyskovka (10%), musim vsak popravde povedat, ze to vyuzivam minimalne, pristavanie na EG proti vetru bez motora lietadlo vyrazne spomali a je to len otazka cviku a pri akej vzdialenosti a vyske zacat zatacat - aby som pristal maximalne 10 metrov od seba (plocha na ktorej momentalne lietam mi vacsi priestor neumoznuje), Verim vsak, ze Filip je ina kava, ale vsetko je otazka cviku, ak vsak ma moj EG dostatocnu rychlost nebojim sa zatcit aj meter nad zemou. Inak kridelka su ucinejsie ak ich mas nastavene smerom dole (moj pripad) a tesne pred pristatim ich vypnem - aby som neposkodil tiahla a serva.

Prajem vela stastnych letov bez nehod

Jozef

12 Kamikaze > josef Kamikaze > josef | 12. března 2007 v 18:10 | Reagovat

To je zajímavé. V nějaké učebnici jsem četl, že jednou vysunuté vztlakové klapky se před přistáním už nikdy nesmějí zase zasunout, jinak letadlo ztrátou vztlaku spadne. Ale praxe je asi jiná :-)

13 David to Kamikaze David to Kamikaze | 12. března 2007 v 19:32 | Reagovat

dolu bych to nedaval.. idealni jak to dostat na padovku, je to dobre na rychle tlacene sestoupani, "priblizeni na pristani".. ale samotne pristani bych dal u tak velkeho vetrone jen s kridelky nahoru. Ohledne velikosti vychylky.. ja to mam vyklopene uplne na maximum, to co ma jit nahoru uz nemuze dal a to co dolu se srovna do profilu pri maximalni vychylce..a v klidu to zataci... u pristani zase nejaky divoky manevry nepotrebujes.. ale chce to vyzkouset nekde vysoko.. a taky bych ti doporucil co nejrychleji vyzkouset minimalku resp. padovku, at vis s cim mas tu cest.. takhle z toho budes treba zbytecne delat tryskac..

14 vasin vasin | E-mail | 13. března 2007 v 9:00 | Reagovat

Super, ono to tu jeste zije. To jsme moc rad, ze mate oproti mne takovy naskok :o) ja vcera zakoupil SkyLady, tak aspon budu vedet co a jak a kam se pak dal posunout. Jinak zcela nezastiramze tento, nahodou nalezeny web, byl jednoznacnym impulsem k zakoupeni SL. Sice men od niv v Hangaru1 lehce zrazovali ze to sou vyhozene openize ale co ja vim, jak mne to bude baviot a jak mi to pude ze :o)

15 Kamikaze > vasin Kamikaze > vasin | 13. března 2007 v 9:29 | Reagovat

Vyhozené peníze to rozhodně nejsou. SL létá a určitě poskyte víc zážitků než jakýkoliv volně létající model (což je pro začátečníka bez peněz většinou jediná alternativa). Člověk se seznámí se základními komponentami RC soupravy, naučí se, jak se to zapojuje dohromady a udělá si představu, co vlastně dál do budoucna bude chtít a proč. Já se SL strávil příjemný rok a dnes jsem za základní zkušenosti na ní získané vděčný.

16 vasek vasek | 13. března 2007 v 21:21 | Reagovat

vasek kamikadze

zdravím--ted jsem v rekonstrukci pokoje mam

tedy momentalně málo času. Ale co se Optica týče to bych i uvítal se sejít--tavysílačka je fakt dost dobrá ale poměrně složitá na ovládání to abychom snad udělali na to konferenci.

zdraví Vašek

17 Kamikaze > vasek Kamikaze > vasek | 14. března 2007 v 7:59 | Reagovat

Tak bych sem mohl plácnout článek o Opticovi a pod ním bychom udělali diskusi a každý by tam napsal svoje moudra. Stejně o SkyLady už je na tomto blogu napsáno všechno, co se napsat a objevit dá, takže nová témata nejsou na závadu.

18 pidizvik pidizvik | Web | 14. března 2007 v 13:52 | Reagovat

tak panove!

gratuluju kamikazemu ke zdarnemu zaletu. uz se tesim, az se sejdem v hrncich :)

ja to hodil v pondeli poprvy a muzu rict, ze se mi takhle ruce neklepaly uz hodne dlouho.

konecne jaro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19 Kamikaze > pidizvik Kamikaze > pidizvik | 14. března 2007 v 16:04 | Reagovat

Gratuluju taky! Už jsem viděl video, létá ti to nádherně. Ale bál bych se, aby mi to neuletělo, létá to zatraceně rychle a ta 400 zas tak velká není. Kdyžtak to video vystav někde na webu a dej do diskuse odkaz.

20 pidizvik pidizvik | Web | 14. března 2007 v 19:17 | Reagovat

tak video na webu, kdo hleda najde :)

trasly se mi ruce i pri sestrihavani...

21 Kamikaze > David Kamikaze > David | 14. března 2007 v 21:16 | Reagovat

Trochu jsem dneska zkoušel, co si Filip600 nechá líbit a musím uznat, že je to úžasný éro. Co se týká minimální rychlosti, tak se s tím dá prakticky zastavit a ono se to pak jenom naklopí čumákem dolů a houpne to. Pak, když už byla skoro tma, tak jsem blbě odhadnul, kam je to nakloněný a hodil výchylku na opačnou stranu. Dovedete si jistě představit, že jsem vyšvihnul takovou piruetu asi metr nad zemí, že to div nevrtalo křídlem v trávníku, ale nespadlo to po křídle, normálně jsem to zase vybral, přestože to bylo nakloněný skoro nasvislo. Akorát při třetím přistání jsem konečně urval tu směrovku, co je dolů stejně dlouhá jako ostruha - to bylo evidentní už od začátku, že to takhle nepůjde. Ale nic se nepoškodilo, jenom se vytáhly ty závěsy pantů ze směrovky, tak to aspoň nemusím rozebírat. Kus toho dole uříznu a přilepím to zpátky.

22 David to Kamikaze David to Kamikaze | 15. března 2007 v 8:40 | Reagovat

si byl vcera litat.. ses mel ozvat.. kdyz uz tak divocis tak bych vzal akrovbata misto EG abych ti stacil :-)

ke smerovce: a co udelat malou ostruhu na konci ocasu, takovy ten maly plisek nebo neco podobneho(zadne kolecko :-) ) at zbytecne nerezes tu peknou smerovku.. nebo tam zalepit po uhlem vystrceny tenky pasek uhliku (tycku), myslim ze by stacila 3-5cm dlouha pod mirnym uhlem dozadu..

23 pidizvik pidizvik | Web | 15. března 2007 v 9:21 | Reagovat

a co do kridel soupnout zasouvaci podvozek? :))

24 Kamikaze > David Kamikaze > David | E-mail | 15. března 2007 v 9:27 | Reagovat

No, také jsem o ostruze uvažoval. Ale nechce se mi vrtat do toho pěknýho trupu a ztenčovat ho (vzadu je dost štíhlej). Jenom tyčka by se mohla blbě zachytávat za drny (ono to po přistání jede klidně i 5 metrů po zemi než se to zastaví) - takže by to musel být nějaký placatý pásek. Stačí, když jsem viděl, kolik trávy jsem nachytal na ty táhla ke křidélkům. Spíš uříznu tu směrovku.

Pidižvíku, vyfoť mi, prosím, směrovku toho tvýho Filipesa, ať vidím, jak to tam máš vyřešené - kolik volného místa nad ostruhou ti zbývá. Dík.

25 pidizvik>kamikaze pidizvik>kamikaze | Web | 15. března 2007 v 11:02 | Reagovat

tak to mas na mailu

26 Michal>Kamikaze Michal>Kamikaze | E-mail | 15. března 2007 v 11:12 | Reagovat

Diky za odpoved. Jinak pri zapnuti se vubec nic nedeje ani to necukne. Stalo se to tak ze po padu mi vypadnul kablik vyskovky z prijimace a po zapojeni uz neslo vubec nic (samozrejme sem pri zapojeni nevypnul ani vysilacku ani letadlo). Nemuze to byt krystalem v prijimaci? Dik

27 Kamikaze > Michal Kamikaze > Michal | E-mail | 15. března 2007 v 13:16 | Reagovat

Je třeba najít nějakého jiného SkyLadystu a výměnou přijímače, regulátoru atd. postupně izolovat příčinu závady. Možná by šlo podobnou šarádu udělat v obchodě s ochotným prodavačem (nechal by se překecat, když si od něj tu náhradní součástku pak koupíš).

28 Kamikaze > Michal Kamikaze > Michal | E-mail | 15. března 2007 v 13:28 | Reagovat

Myslím, že máš spíš někde přerušenej kontakt. Serva by se měly cuknout i kdyby byl krystal v háji. Resp možná by měly bláznit. Mě při seřizování jednou došla baterka ve vysílačce a serva se začaly pohybovat náhodně - to byl tanec.

29 Michal>Kamikaze Michal>Kamikaze | E-mail | 15. března 2007 v 13:39 | Reagovat

Sem se zatim domluvil s prodavacem u Pecky v Pruhonicich tak uvidim jestli na neco prijde. Diky pak se ozvu jak to dopadlo

30 Kamikaze > pidižvík Kamikaze > pidižvík | E-mail | 15. března 2007 v 14:01 | Reagovat

Mail opět nedorazil Zkus to na kas(zavináč)lcs.cz

31 DJ DJ | 15. března 2007 v 21:35 | Reagovat

Gratuluju k záletu a pokračování. Dnes jsem byl zalétat EG s Opticem a měl jsem stejný problém (nastavení brzd). Nějaké řešení mám, ale je to jak popisuje Kamikaze - kde najít středovou polohu za letu na to pravém otočném, že? Tak jdu koumat dále.

32 vasin vasin | 15. března 2007 v 21:44 | Reagovat

Cus, sorry ze sem taam Lady, ale ma ji nove a dnes jsme zkousel "vyletat baterku? doma v byte jen sem tocil motor a stopoval cas. A baterka na plnej ceres vydrzela asi 3 minuty, je pravda ze to bylo po prvnm nabyti, ale neni to nejak malo?

A jak dlouho bych ji mel nabijet?

Diky

33 Peter to vasin Peter to vasin | 16. března 2007 v 9:29 | Reagovat

Za letu (pri pohybe lietadla) sa vrtula odlahci, takze odber klesne a baterka vydrzi vyrazne dlhsie ako 3 minuty. Pri "dynamickom lietani" to odhadujem asi na 6-8 min, pri "kruzeni na padovke" (bez termiky) okolo 15 min.

Originalny 7-clanok sa podla dokumentacie ma povodnym nabijacom nabijat 3 hodiny (za predpokladu, ze bol predtym uplne vylietany). V mojom pripade trvalo asi 3,5 hodiny, kym sa pack zacinal zahrievat a bolo treba ukoncit nabijanie.

34 Kamikaze Kamikaze | E-mail | 16. března 2007 v 18:58 | Reagovat

Rozpadnul se mi motor, hrozně smrděl a vypadnul z něj nějakej uhlík nebo co. Trochu to očoudilo trup zevnitř. A to mám ten turbokužel a zpočátku se mi zdálo, že se motor ani nehřál. Tak jsem si moc nezalítal :-(

35 Pum@>Kamikaze Pum@>Kamikaze | 16. března 2007 v 19:54 | Reagovat

je mi luto :) este bude trvat kym vychytas vsetky muchy ale zaklad je ze to mas postavene ;)

36 Jarda>Kamikaze Jarda>Kamikaze | E-mail | Web | 11. dubna 2007 v 8:57 | Reagovat

Ahoj, tu směrovku bych rozhodně nešmidlal. Měl sem na Mistralovi   (Reichard) naprosto stejnej problém. Naštěstí výrobce letadla uznal konstrukční nedostatek a dal mi uhlíkovou destičku tl. 4mm, ze které sem ostruhu vyrobil a přilepil sem ji 5 min epoxidem vzadu na trup. Pokud budeš chtít fotečku, pošlu Ti ji.

37 Kamikaze > Jarda Kamikaze > Jarda | Web | 16. dubna 2007 v 23:26 | Reagovat

Už jsem to ušmydlal :-)

38 Jarda>Kamikaze Jarda>Kamikaze | E-mail | Web | 19. dubna 2007 v 16:02 | Reagovat

Ajaj! Ale i tak, hlavně ať Ti to lítá pilote!

39 Já | 7. května 2007 v 23:50 | Reagovat

chtel bych se zeptat za kolik jste poridili vyse uivedeneho filipa? kolik vas stal plne vybanveny k letu? diky moc za odpoved.

40 Kamikaze > Já Kamikaze > Já | 21. května 2007 v 12:26 | Reagovat

Je to uvedeno v diskusi pod článkem "Doma z nákupu". Protože si to už nepamatuju, tak jsem okopíroval příslušný odstavec.

Model s kompletní výbavou včetně přijímače a akumulátoru stál 10.551,- Kč, K tomu je třeba připočítat 7.566,- Kč za vysílač, nabíječku a USB interface pro simulátor. Vlastní cena stavebnice Filipa 600 (cca 4000,- Kč) je vzhledem k ceně ostatního vybavení téměř zanedbatelná.

41 Fox Fox | E-mail | Web | 13. srpna 2007 v 0:11 | Reagovat

Tak s tema kridelkama - co vim kridekla nahoru by mely zpusobit zvyseni rychlosti a snizeni klouzavosti - cili rychle dolu. IMHO To na pristani neni moc vhodne.

MNe se osvedcilo prostavani s kridelkama doluna nejakych 20stupnich se modelu snizi minimalka  cili se da pekne spomalit. Na 45stupnich (muj model neumoznuje) by mela kridelka krome snizeni minimalky era take zvysit jeho celni odpor - cili brzdit.

V cesne co sem v ni v sobotu letel skutecne brzdily - meleo mne to tendenci vyhazovat ze sedadla jak kdyz se brzdi v aute. (ono to sem sice nepatri, ale reknu vam - byl to muj prvni let "dospelym" letadlem a bylo to zuzo. Zazitek na cely zivot.)

42 Fox Fox | 14. srpna 2007 v 12:24 | Reagovat

Kridelkama sem mylsle klapky

43 Smithc74 Smithc74 | E-mail | Web | 28. července 2016 v 9:32 | Reagovat

Sweet website, super layout, very clean and utilise genial. dkgeceabffecaade

44 Pharma550 Pharma550 | E-mail | Web | 1. srpna 2016 v 6:52 | Reagovat

Very nice site! cheap goods http://apxoiey2.com/aosyox/4.html

45 Pharmg187 Pharmg187 | E-mail | Web | 3. srpna 2016 v 18:41 | Reagovat

Very nice site!

46 cialis_price cialis_price | E-mail | Web | 8. srpna 2016 v 16:27 | Reagovat

Hello!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama