Slasti a strasti začínajícího pilota RC letadla Sky Lady aneb každý nějak začínal.

Celková úprava SkyLady

20. března 2007 v 17:58 | Kubo |  stavba a tuning
Tento clanok je o uprave RC modelu Skylady predavaneho ako RC-set pre zacinajucich modelarov (pilotov).

*(dufam ze tento clanok nebudete brat ako reklamu na RC vybavenie kedze v nom prevazuje jedna znacka.Proste je moj znamy verny tejto firme kedze jej majitel je jeho dlhorocni kamarat.Budem uvadzat presne oznacenie jednotlivych casti aby ste presne vedeli co to obsahuje). Dakujem.
Tento model zaujal aj mojho dobreho znameho a dlhorocneho skuseneho modelara a pilota.
Zacalo sa to tym ze si kamarat kupil trup a kridlo na Skylady. Zaujali ho vyborne letove vlastnosti a celkovy vzhlad za velmi prijatelnu cenu. V podstate zaklad lietadla (trup a kridlo) kupil za cca 700sk. Cela tato uprava Skylady mu trvala jedno dlhe zimne popoludnie.(Vopred sa vam ospravedlnujem za nie velmi podarene foto, ktore bolo robene tak na rychlo a nebol zanamenany proces upravy. Len konecny vysledok ale aj tak dufam ze sa vam to pozdava).
Ako prve bolo treba dokoncit "exterier" modelu t.j. bolo treba vyrobit vyskovku a smerovku. VOP a SOP su vyrobene z 3mm hrubej balzy. Ako pant na vyskovke sluzi podobne ako original jedna vrstva priesvitnej lepiacej pasky (nalepena zhora). Na smerovku je to iste ukotvenie ako original. No vsimnite si rozdiel aka je medzera od SOP na originale a aka je medzera po uprave.
Bol hotovi model co sa tyka konstrukcie.
Zacalo sa vyberat to spravne Elektronicke(RC) vybavenie modelu.
Najskor si zaobstaral Prijimac JETI REX 7. Dalej nasledovali dve serva Hitec HS-55 na pohon vyskovky a smerovky. Kedze je to motorovy vetron musi mat nejaku pohonnu jednotku a po precitani zaujimavej recenzie v RC casopise RCMODELY vydavaneho ceskou firmou bolo rozhodnute. Zaujal ho novy striedavy motor ROTON 100W/8. Tento striedavy motor nema rotacny plast (cize je vhodny na montaz do vnutra trupu) a konektory resp.kabliky ma vyvedene na zadnej strane. Ten motor v kombinacii so sklopnou vrtulou GRAUPNER alebo AERONAUT (na hlinikovom unasaci) 6x3 ma ucinnost vybornych 80%!!! Tak nasledoval Regulator otacok JETI Jes 08-3p B FLIGHT MASTER pre striedave motory. Ako pohonny akumulator sluzi JETI Li-Ion 1100 mAh (dvojclanok).
Bohuzial nemam foto kde by ste krasne videli ako ma umiestnene serva. Od tychto serv idu bovdeny prilepene zvnutra k trupu(asi epoxidom). Na konci su "prevrtnane" male dierky z ktorych vychadzaju bowdeny az ku ovladanym plocham. Takisto antena od prijimaca je vyvedena nie z dierky v chvoste ale znova cez "prevrtanu" dierku tesne nad "ostrohou". Je to preto aby antena neprekazala smerovke, je to predsa len elegantnejsie.
Kabina je prisposobena tak, aby sa dalo jednoducho a rychlo dostat k RC vybaveniu a to tak, ze je tam priskrutkovany pliesok, z ktorym sa da otacat a tak sa da uzavriet kabina (musim povedat ze to fakt drzi pevne). Z kabiny bol odstraneny cierny "plast", ktory prekazal v bezchybnom chode vrtule kedze tak uzasne prilieha jednoducho sa zasekavala o ten plast kabiny.
Motor a akumulator su oproti "cinskym" lahsie. V praxi to znamena ze bolo treba vsetko posunut blizsie k "nosu" aby sa dostalo tazisko na spravne miesto. Na akumulator bolo vytvorene lozko z balzy uchytene epoxidom o dno trupu. Tak vyzera pohlad cez kabinu na akumulator. Cele RC vybavenie je zabezpecene proti posunutiu suchym zipsom (samozrejme okrem serv, ktore su priskrutkovane).
Letove vlastnosti sa posnuli k lepsiemu, kedze ma vykonnejsi motor a vsetko ostatne. Da sa rozpravat aj o velmi zakladnej akrobacii, aj ked akrobat to nieje. Napr. na looping(premet) nieje potreben potlacit vyskovku, staci pridat plyn. Na polovicu plynu stupa tak ako z original motorom naplno. Takze si to porovnajte.
A takto to vyzera po konecnej uprave.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (660)
Zobrazit starší komentáře

601 David David | 8. června 2007 v 16:52 | Reagovat

ja sem vrtuli v miste uchyceni do unasece trosku zbrousil aby se prave lehce sklapela hned od zacatku..

602 vasin vasin | 9. června 2007 v 1:02 | Reagovat

Aha takze to nebude mnou ohnutou po 1000ci narazech vrtuli :o)

603 Diver Diver | Web | 9. června 2007 v 9:01 | Reagovat

tak jsem pokusně nasadil do Tora 900 kamerku, dobastlil jsem to skoro potmě, takže záběry nic moc, ale uvidíme co to udělá za světla, pokud chcete vidět první poku, tak je tady http://www.youtube.com/watch?v=DW2bWjQqGFQ Toro je na natáčení dost živý, SL, nebo EG budou hodnější a vhodnější, zkusím dneska :-)

604 vasin to driver vasin to driver | 10. června 2007 v 0:20 | Reagovat

hlavne nejak otoc tu kameru .. pocit ze se divam vzhuru nohama je desivej :o)

605 Diver to vasin Diver to vasin | Web | 10. června 2007 v 0:28 | Reagovat

já vim, teorii bych znal, ale prostě jsem přidělal takovej futrál pod křídlo, měl jsem mu dát úhel, ráno posekam zahradu, obsypu bazen zemí, vypleju jahody a předělam to uložení :-) vozil jsem tu kameru i v EG, zkusim z toho vykuchat něco smysluplnýho

606 Eragon Eragon | E-mail | Web | 16. června 2007 v 17:51 | Reagovat

Chudák lady: http://video.google.com/videoplay?docid=5218932757148667441&q=sky+lady&total=255&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=2

607 Eragon Eragon | E-mail | Web | 16. června 2007 v 17:54 | Reagovat

Ježiš ne! to sem spletl. Tady to je: http://video.google.com/videoplay?docid=2539226743404456986&q=Skylady+crash&total=3&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

608 vasin to driver vasin to driver | E-mail | Web | 17. června 2007 v 12:05 | Reagovat

Víte co je nejhorší? DOZVĚDĚT SE PRAVDU!!!

Dnes ráno byla završena přestavba Sky Lady na přovodvku na 480MIG Racing. Nutno říci že s úspěchem a brzy sem snad vložím článek jak za levno zvednout u SL výkon a takřka bezpracně. Nic méně stejně jako většina začátečníků jsem byl přesvědčen, že to je o výkonu .. NENÍ. Přišel jsem dnes na místní čmláččí letiště a tam byl chlapík a trénoval F3J (navijáky) kouknul sem kam lítá jak mu to nádherně nosí jeho Ascota a zapnul SL a odstartoval ... zaznamenal poruchu na převodovce přistál opravil a znovu sem to hodil a šel sem do míst kde ho to nosilo s tím, že se dozvím pravu že SL není do termiky ... letadlo tak nějak poletovalo bez motoru a ani moc neklesalo (mám přídavná křidélka mimo křídlo, působí trochu jako vztlakové klapky) a pak to začalo pomalu sem začal stoupat létal sem v kruzích a stoupal chlápak pak říká .. dobýýý to ste chytil pár metrů nad zemí a teď tam máte tak 30 metrů .... ehhh jasně do tý chvíle sem byl vysoko, ale nějak mi to nedocházelo a on eště dodá ... no jak je to malý tak to ni na tý obloze ani není vidět :o) měl pravdu no tak sem raději strachy začal klesat a bohužel jsem vypadl z míst kde byly stoupáky a už sem je pak nenašel ani při dalším startu. Nic méně éro s převodovkou s vrtulí 11x8 s LiPol bateriema 1700mAh prostě našlápnuto na dlouhej let a výkon a nakonec ...motorového letu 3:16 celkového 22 minut (baterie v podstatě plný) ... prostě sem zjistil pravdu .. o výkonu TO NENÍ :o/ HOWK  PS: chystám další vylepšovacíprojek na SL informace o přestavbě na převodovku tady a na mém blogu a nový projek se objeví brzy na mém blogu .. zařiďte si předplatné :o)

609 Kamikaze > Eragon Kamikaze > Eragon | 18. června 2007 v 12:50 | Reagovat

Teda to video je fakt bombastický. Jak za tím letadlem vlajou ty křídla :-)))

610 Eragon - Kamikaze Eragon - Kamikaze | E-mail | Web | 18. června 2007 v 15:59 | Reagovat

To se ani nedivim po tolika pádech. Spíš se divím, že lady ještě dokázala jakž takž letět.

611 Pum@ -->Eragon Pum@ -->Eragon | E-mail | 18. června 2007 v 17:02 | Reagovat

Ked si stou lady v tom videu letel ty tak si este velmi slaby pilot. :) Sry ale z toho videa to tak usudzujem. Toto co som videl no lutujem tvoju SL. Viem ze toho znesie vela ale co je vela to je vela a toto bolo dost vela :D

Tak este potrenuj a letu zdar!

612 Eragon - Pum@ Eragon - Pum@ | E-mail | Web | 19. června 2007 v 13:27 | Reagovat

Naštěstí to moje lady nebyla. Já mám zatim jen jedno video a k tomu ještě nepovedený. http://video.google.com/videoplay?docid=8671625972359585514&q=kdy%C5%BE+dojdou&total=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

613 Roman Roman | E-mail | 21. června 2007 v 6:54 | Reagovat

Poprosím o radu skúsenejších:

Podarilo sa mi na cca 5 sekund zapnúť vysielačku bez zasunutého kryštálu. Teraz už ani ťuk (ani jedna ledka nič). Odrovnal som ju? Kde by sa prípadne dala opraviť?

ĎAKUJEM

614 Jumbo > Roman Jumbo > Roman | 21. června 2007 v 14:37 | Reagovat

Ja mam vysunuty krystal stale lebo vysielac pouzivam na simulator a nic mu nie je. V tom to asi nebude. A co tak baterky ):

615 Roman Roman | 22. června 2007 v 17:42 | Reagovat

Jumbo - díky a reakciu. Našiel som príčinu - možno sa hodí aj iným:

Dobíjateľné batérie majú o kúsok kratší plusový výčnelok ako klasické batérie. Keďže okraj batérie sa opieral o doraz batériového uloženia tak plusový výčnelok z batérie jednoducho "nedočiahol" až na kontakt vysielača. Štrbinka to bola naozaj minimálna ale na nefugovanie dostatočná.

Viď obr. http://www.sverigel.sk/pic/kontakty.jpg

616 karel karel | 23. června 2007 v 21:54 | Reagovat

kde se dají prosím na internetu koupit nahradní převody serva do letadla sky lady ?

617 Juraj > karel Juraj > karel | 24. června 2007 v 16:19 | Reagovat

ja som sice zo slovenska ale nasiel som cesku stranku. Otvara sa dost pomaly takze bud trpezlivy :)  http://www.antee.cz/rcm/index.php?nid=1085&lid=CZ&tabpage=60&taboffset=0&ts=1&oid=453936&epc=4ST14160

618 karel > Juraj karel > Juraj | 25. června 2007 v 6:47 | Reagovat

Moc děkuju

619 Eragon Eragon | E-mail | Web | 1. července 2007 v 12:01 | Reagovat

Nemáte někdo typ, na nějakou plechovku na nízký proud, ale na vysoké napětí? Chtěl bych totiž zkusit spojit dvě baterky ze SL dohromady (sériově)

620 xxx xxx | 5. července 2007 v 12:27 | Reagovat

Plánují se další články nebo tento blog umřel?

621 Kamikaze > xxx Kamikaze > xxx | 9. července 2007 v 16:19 | Reagovat

Jo, mám článek v poště hotovej, jen furt ňák není čas ho sem dát. Ale každou chvíli to bude.

622 Eragon Eragon | E-mail | Web | 9. července 2007 v 16:33 | Reagovat

Potřebuji poradit od někoho kdo má optika. V novým éru (easy fly) sem do přijímače všechno pozapojoval, tak jak bylo v návodu u optika. Vypadalo to, že vše funguje, ale ne. Když pohnu výškovkou, hýbalo se mi i levé křidélko a když sem křidélka trimoval, levé nereagovalo.

623 vasin to Eragorn vasin to Eragorn | E-mail | Web | 9. července 2007 v 17:18 | Reagovat

podívej se zda nemáš náhodou zapnutý Delta mix pro létání se samokřídly.

A před tím pořádně projdi zda máš opravdu zapojeny kanály tak jak jsou v návodu.

624 Kamikaze > Eragon Kamikaze > Eragon | 10. července 2007 v 9:25 | Reagovat

Zkus si podle návodu vyresetovat vysílačku pro jiné číslo modelu a na něm nastavovat zgruntu znovu. Pokud jsi před nastavováním číslo modelu nevyresetoval, může to různě blbnout.

625 Eragon - Kamikaze Eragon - Kamikaze | E-mail | Web | 10. července 2007 v 18:41 | Reagovat

Pomohlo to dík. Teď už jen počkat na lepší počasí.

626 David David | E-mail | Web | 10. července 2007 v 18:54 | Reagovat

Ahoj mám také Sky Lady umíte sní nikdo vývrtky přemet spiráli?

627 Juraj > David Juraj > David | 11. července 2007 v 10:56 | Reagovat

premet som este neskusal ale trufam si nanho, nabuce skusim, terasz je hnusne pocasie. Co sa tyka vývrtky chcelo by to zväčšiť výchylky.

628 Eragon - David Eragon - David | E-mail | Web | 11. července 2007 v 12:38 | Reagovat

Vývrtka je lehká. Stačí nabrat výšku, vypnout motor, výškovku plně přitáhnou a směrovku nadoraz. Doporučuji vybírat vysoko nad zemí, protože lady se z vývrtky nechce.

629 xxx to Kamikaze xxx to Kamikaze | 11. července 2007 v 12:46 | Reagovat

Už se nemůžu dočkat

630 Kamikaze > xxx Kamikaze > xxx | 11. července 2007 v 13:53 | Reagovat

už to bude...

631 vasin vasin | E-mail | Web | 11. července 2007 v 15:20 | Reagovat

Ohledně akrobacie se SL, radeji si pred tim vlep do kridla uhlikovou vyztuhu, původní smrkový pásek co je vlepený v křídle občas nevydrží. Kamikaze by mohl vyprávět.

632 David David | E-mail | Web | 11. července 2007 v 21:49 | Reagovat

křídlo vydrželo ale trup co drží křídla to nevydržel.Delal jsem spiráli dolů a když jsem přistál tak jsem to uvidel.Musim to nák vyspravit.Vývrtky radši delám v rovnom letu abych to nemusel vybírat.

633 David David | E-mail | Web | 11. července 2007 v 21:57 | Reagovat

Jo a přestavoval jsem Sky lady na křidélka ale jemoc váhově težká.Sice fungujou ale má pomalejší stoupání.Koupil jsem ke Sky lAdy křídla když jsem je uvidel nestačil jsem koukat.Byla strašne slábá.Když jsem je zalétal skusil jsem snimi přemet úplne se ohnula uši.Vystužil jsem to skelnou páskou a už létaj bez problému.Sky Lady snimi létá jako blázen. Vždicky když jede vlak dám mu náskok a stejne ho předhoním.Jede 40km.Létám v Českém Šternberku.

634 vasin to David vasin to David | E-mail | Web | 12. července 2007 v 11:51 | Reagovat

Koukal jsme na fotky tvých křidélek, neřekl bych že to že je SL pomalá je jejich váhou, udělal jsi stejnou chybu jako já a podařilo se ti "svěsit" obě křidélka směrem dolu na tvych fotkach je to dobře videt, takže křidélka fungují jako vztlakové klapky. Mám u svých křidélek stejný problém.

635 Peter - David Peter - David | 13. července 2007 v 16:23 | Reagovat

Kridelka zvesene dole prudko zvysia indukovany odpor + sposobia tendenciu padat na minimalke po kridle (tip stall). Ako klapky to uz moc nepomoze / nema zmysel, vsak SL leti v podstate krokom aj sama.

Kridelka bud presne zarovnat na spodnu hranu resp. by som trocha polaboroval s miernym (tak 2-3mm) vytiahnutim smerom nahor (falosne negativy). A mozno aj viac.

Zvedava otazka: vychylujes kridelka aj dole? Kloni Ti to dobre?

636 Ondra Ondra | E-mail | 14. července 2007 v 9:48 | Reagovat

Zdarvím všechny majitele Skylady  , ,Tak jsem si si pred 14 dny dovezl domů taky jednu skylady, tak jsem ji musel hned vyskoušet , jsem začatečník,tak je  vam to jesné jak o dopalo,nahodou sli kolem uz zkusení modeláři, tak mi stim pomohly, a poadily mi lepí motor , byla tam 380 dal jsem tam 480,zaroven s motorem jsem koupil taky nove  křílo,včera jsem byl asi po 4 na letisti , bezvetří super , plný plyn vhodím , letí , stoupá , nádhera , výška kolem 30 metrů , udelám tak 8 koleček, a najednou přímo čumákem do zeme , naštěstí tam bylo pole pšenice , tak se nic nestalo, tak jesm to dostal znovu do vzduchu , a zase , tet uz to bylo horší, trefil jsem strechu modelářské budky , prasklá vrtule a křídlo, .,.,aaaach jo . .., nevíte prosim ČÍM TO ,.dik Ondra

637 Eragon - Ondra Eragon - Ondra | E-mail | Web | 14. července 2007 v 11:18 | Reagovat

A jak ten let po čumáku vypadal? Cukala se lady při pádu? Snažil ses to vyrovnat?

638 Ondra Ondra | E-mail | 14. července 2007 v 11:41 | Reagovat

jo jo,. snažil , ale zdalo se me ze dela takovou rychlou vyvrtku,tak jsem se radoval jak to krasne lítá,

639 Ondra Ondra | E-mail | 14. července 2007 v 11:44 | Reagovat

kdyby to udelalo hned ,nebo chvilu po startu, ale to takove dobe letu , ,

640 Eragon - Ondra Eragon - Ondra | E-mail | Web | 14. července 2007 v 14:13 | Reagovat

Nejspíš to bylo z přetažení. Vývrtka s lady je dost nebezpečná a těžko se z ní dostává.

641 Ondra Ondra | E-mail | 14. července 2007 v 18:31 | Reagovat

jo , asi je to možný,křídlo mam uz opravený, tak to půjdu zítra prubnout , , snad to nedopadne jak včera,,dam si na to přitažení pozor , , jestli je to tim, , tak zatim dik ,

642 Ondra Ondra | E-mail | 14. července 2007 v 19:29 | Reagovat

no doufam ze to bude tim, a nebude to nejaka chyba v elektronice  ., uvidime

643 Peter - Eragon Peter - Eragon | 15. července 2007 v 11:53 | Reagovat

Vývrtka s SL a ťažko sa z nej dostáva? Tak je zrejme niečo zle. Najskôr asi ťažisko. SL mi ide z vývrtky sama, úplne v pohode. Aj by som povedal, že snáď najbezpečnejší akrobatický prvok, stačí pustiť páčky a na polovici otáčky sa SL sama chytí. Niet tam čo pokaziť.

644 Ondra Ondra | 15. července 2007 v 12:01 | Reagovat

no pravě ,jak říkaš , no dnes k večru ji pujdu prubnout, doufám že ji nerozbiju ,.

645 Ondra Ondra | E-mail | 15. července 2007 v 21:48 | Reagovat

Tak tet jsem se vratil z letište , lítal jsem bez ztráty kytičky ., uplná paráda , , jen ke konci uz dosla baterka,to jsem sedl do psenice , a zitra zase

646 David David | E-mail | Web | 21. července 2007 v 12:17 | Reagovat

Ahoj ti křidélka jsem zatim nechal protože akrobaciie se dá delat i bez nich

647 Roman Roman | E-mail | 1. srpna 2007 v 14:48 | Reagovat

Ak chcem riadiť SL vysielačkou FX-18 stačí mi do vysielača zakúpiť príslušný (rovnaký kanál) kryštál aký je v prijimači? Alebo by sa dokonca dal použiť ten kryštál z vysielačky k SL? Poraďte prosím ako to je ...

648 Diver Diver | Web | 2. srpna 2007 v 22:55 | Reagovat

teoreticky by mělo stačit koupit do FX krystal, ale u tý Číny nikdy nevíš, já vyměnil přijímač, krystal z vysílačky SL ti nepude skoro jistě

649 MATEJ MATEJ | E-mail | 28. prosince 2007 v 21:46 | Reagovat

AHOJ NEPOSLAL BYSMY NA E-MAIL PLAN VYROBI TOHO LETADLA A KDE MAM KOUPIT MOTOREK DO TOHO DIK A POSLI CAWO

650 Adam Adam | 5. ledna 2008 v 10:38 | Reagovat

http://hracky-modely.sbazar.cz/sky-lady-babice-o1201993.html

Prodej sky lady

651 patrik hoblik patrik hoblik | 25. ledna 2008 v 19:41 | Reagovat

a zakolko ho predavate

652 peter peter | E-mail | 11. března 2009 v 12:35 | Reagovat

kamarade si tam jebol riadne drahy motor

653 Varach Varach | E-mail | 8. dubna 2009 v 11:01 | Reagovat

Ahoj všem.Mám takový problém.Před rokem jsem si koupil SkyLady, vzal jsem nerozbalenou krabici k téměř sousedovi, který už nějaký ten pátek lítá.Sestavil mi to, seřídil.

Ovšem když jsem to zapnul, tak si to všechno dělá co chce.Směrovka a výškovka sebou škube, plyn si to přidává samo...Prostě jinak, než k zemi se s tím létat nedá.No dobrá, vzali jsme to do obchodu kde jsme to kupovali, že nám to opraví.Po týdnu jsme si pro to přijeli a ''bylo to opravené''...Samozřejmě, že to dělalo to samé.Tak nás napadlo, jestli neruší signál vysílače, které máme ''za humny''.Bylo nám poraděno, ať si koupíme jiný ''krystal''.Tak já nevím co s tím...Poraďte mi někdo prosím :o))

Děkuji.

654 ml ml | 19. června 2009 v 20:02 | Reagovat

je to supérrr letadlo

655 Petr Petr | E-mail | 1. dubna 2010 v 17:03 | Reagovat

Ahoj, koupil jsem SkyLady a na vysílači mám nastavenej mod 1 /plyn v pravo/. Jsem začátečník a marně si lámu hlavu jak je to s plynem nemá být v modu 2 /na vysílači v levo/ ?? Jak to bývá  nastavený u věčiny modelů ?? Nerad bych si na něco zvykl a potom v tom měl chaoz. Díky

656 juraj_ juraj_ | 8. května 2010 v 19:51 | Reagovat

o tom či zvolit mod 1 alebo 2, rozhodne az skusenosť, proste čo ti lepšie sadne.

657 Elba21GILMORE Elba21GILMORE | E-mail | Web | 28. prosince 2011 v 7:07 | Reagovat

When you are in uncomfortable position and have no money to get out from that, you would have to take the <a href="http://goodfinance-blog.com">loan</a>. Because that should aid you definitely. I get consolidation loans every year and feel great just because of this.

658 AlexandriaORTIZ AlexandriaORTIZ | E-mail | Web | 28. prosince 2011 v 7:12 | Reagovat

If you want to buy real estate, you will have to receive the <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/credit-loans">credit loans</a>. Furthermore, my father all the time uses a commercial loan, which supposes to be the most useful.

659 BARTLETTLorie34 BARTLETTLorie34 | E-mail | Web | 28. prosince 2011 v 7:13 | Reagovat

People deserve very good life time and <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/personal-loans">personal loans</a> or just short term loan can make it better. Just because freedom relies on money state.

660 Millie21Barker Millie21Barker | E-mail | Web | 16. února 2012 v 1:28 | Reagovat

Specialists tell that <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/personal-loans">personal loans</a> aid people to live their own way, because they are able to feel free to buy necessary goods. Moreover, various banks offer term loan for young and old people.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama