Slasti a strasti začínajícího pilota RC letadla Sky Lady aneb každý nějak začínal.

SkyLady - úprava na střídavý pohon

3. ledna 2007 v 19:57 | Petr |  stavba a tuning
...jsem koupil set regulátoru se střídavým motorem za 900,- Kč. Dobrá cena i montáž jejednoduchá...

Už jsem toho opravdu hodně pročetl na internetu o modelářství a hlavně o větroni SKY LADY. Není to moje první letadlo. Asi před rokem jsem si koupil set FIREBIRD FREEDOM. Tenhle set by asi fungoval a pěkně lítal jen kdyby se k němu dostal někdo kdo o lítání s modely něco ví. Jenže se dostal do rukou mě a po pár hodně tvrdých přistání jsem ho dokonale zlikvidoval a zbyla mi jen vysílačka, přijímač, jednoduchá nabíječka a baterky.
Nějak jsem se nechtěl vzdát a koupil si výbornou vysílačku OPTIC a s ní šestikanálový přijímač ELEKTRON 6. Dál jen křídlo, trup SKY LADY, dvě serva HITEC 55, motor 480, regulátor jessy 20, hliníkový kužel a listy vrtule od pana GRAUPNERA. Směrovku a výškovku vyříznul z balzy 3mm, všechno to sestavil a vyzkoušel. První letový den se mi třásla kolena a nervy byly na pochodu. Motor na plný plyn a šup do vzduchu. Letěla a já se snažil nedělat chyby.
Jenže dělal a místo vystoupání do výšky jsem se bál a zbytečně moc brzo zatáčel, následovala ztráta rychlosti a pád. O špatných přistání ani nebudu psát, bylo jich moc. Ostatně na křídle a trupu je to znát. Co se musí nechat je, že SKY LADY je opravdu odolná a i rozlomené křídlo jde slepit.
Tohle jsou mé začátky a že byly drahé. Létání jsem myslím už docela dobře zvládnul a přistání a silnější vítr mi nedělají problém. Jen mi už nestačil motor. Netáhnul jak bych si představoval a při plném plynu byla výdrž ve vzduchu i s baterkami, sedmičlánek 2000mA, maximálně dvanáct minut. U PECKY jsem koupil set regulátoru se střídavým motorem za 900,- Kč. Dobrá cena i montáž je jednoduchá. Je to nakonec vidět na přiložených fotkách.
Výkon byl znát už v ruce a tak hurá na pole a zkušební let. Nádhera!! Jinak se to nedá popsat.
Foukal nárazový vítr a normálně bych lítat nešel, ale nedočkavost vyhrála.
Plný výkon a hurá do vzduchu. Letěla krásně a hlavně dlouho. Po dvaceti minutách jsem raději přistál, začalo docela foukat a bál jsem se aby nedošla šťáva na přistání.
Je pravda že stříďák jsem měl připravený do letadla EASY GLIDER elektric. Jenže toho mi přinese až ježulda a výzvě zkoušky motoru jsem neodolal. Na EG se moc těším. Co jsem se dočetl od lidí co ho mají a podělili se o zkušenosti je to pěkný polítání a hlavně má křidýlka. Bude to zase něco jiného a o to asi jde.
Letu zdar.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 David David | 3. ledna 2007 v 20:10 | Reagovat

zajimave, co je na tom za vrtuli?

verim ze to lita paradne.. jedinou vytku bych mel na ten design a celkove zpracovani.. ikdyz chapu ze vyhrala cista ucelovost a pomer vykon/cena :-)

ja do EG se stridakem vubec neuvazuju, lita to i tak moc pekne a kdo ma aspon trochu litaveho vetrone tak mi jiste pri dlouhych letech  s pomoci termiky potvrdi ze "v motoru to neni" :-)

2 Pum@ Pum@ | E-mail | 4. ledna 2007 v 11:03 | Reagovat

Tak toto je pecka.toto by ma nenapadlo.No nieje to nic krasne ako uz kolega spomenul.Zda sa mi to dost zranitelne, ten motor len tak trci od trupu.a aka je vaha toho akupacku? musi to byt o dost tazsie no ten motor to asi zvlada bez problemov vsak?a ta vyskovka.mno zaujimave.Tak dik za clanok. a hlavne nech to lieta!! :-)

3 petr petr | E-mail | Web | 5. ledna 2007 v 13:23 | Reagovat

akupak váží přesně 250g a je dost těžký, ale lítá to líp než s lehčím.a když se umí přistávat tak to zranitelné moc není.a co je důležité? perfektně funguje, nehřeje se a krásně táhne.vydrží ve vzduchu když se to moc nehoní dvacet minut patnáct pod plnou parou a pěkně se člověk vyblbne.

4 Pum@ Pum@ | E-mail | 6. ledna 2007 v 20:24 | Reagovat

tak to ti verim.Mozno by na to chcelo vymysliet nejaky laminatovy kryt na ten motor a bolo by to uz aj designovo ciste.:-) tak skus nieco vymysliet :) a vela stastia pri lietani. Zvladne to nejaku tu velmi zakladnu akrobaciu?? samozrejme okrem vykrutov.

5 Peter - Pum@ Peter - Pum@ | 8. ledna 2007 v 20:29 | Reagovat

Ak mas zaujem lietat akrobaticke prvky, pozri moje prispevky v sekcii "Diskuze".

SL zvladne vacsinu akrobatickych prvkov aj so standardnym motorom a bez kridielok. Let na chrbte, vyvrtka, premet a suvrat su v pohode, da sa este urobit aj prekrut.

6 petr petr | E-mail | Web | 9. ledna 2007 v 9:46 | Reagovat

akrobacie jde krásně i let po zádech naprosto v pohodě! ale se sky lady končím mám už hotového Easy glidera a moc se těším na pořádné počasí a hlavně čas.upravil jsem ho na sedmičlánek 2000 mA jako sky lady a časem do něj šoupnu stříďák. místo SL si pořídím delta křídlo s pořádným motorem na akrobacii a snad budu chvilku spokojený :o))))

7 Pum@ - Peter Pum@ - Peter | E-mail | 9. ledna 2007 v 17:22 | Reagovat

ak sa smiem opytat odkial si?? vidim ze pisem po slovensky tj. si slovak :) v akom meste byvas?? ja byvam v Presove.Ak by si byval niekde v okoli mohli by sme sa skontaktovat a niekedy polietat.Viem ze Fuzzi byva niekde na strednom slovensku okolo Martina alebo tak nejak.:) inac dik za tu diskusiu o akrobacii si mi trochu nahnal strach:-) tak letu zdar!!

8 Pum@ - Peter Pum@ - Peter | E-mail | 9. ledna 2007 v 17:24 | Reagovat

Este sranda bola ze som prechadzal tu diskusiu od zacaitku a kym som dosiel k tvojim prispevkom tak mi to zabralo asi hodinu :-D takych 2500 prispevkov no nesranda vsetkych auturov citat :-)

9 Peter - Pum@ Peter - Pum@ | 9. ledna 2007 v 20:08 | Reagovat

Tej akrobacie sa neboj. Ked uz budes mat SL v rukach, treba zacat zvysoka kym zistis, ktory prvok Ti kolko vysky ukroji a vyskusaj.

Postupoval by som asi takto - najprv premet s motorom (nic lahsie), potom bez motora (velmi efektne), potom premet po kruznici (treba pracovat s vyskovkou), potom polpremet + let na chrbte vo velkej vyske + polpremet. Pozor: podcenenie vysky sa tresta rozbitim lietadla!

SL nie je akrobaticke lietadlo, ale ked sa uz kruzenie na minimalke zunuje (mna to preslo asi po 40 letoch), je nacvik akrobacie zaujimavejsia volba ako predaj SL za zostatkovu hodnotu.

Kridielka su dalsia pridana hodnota (napriklad z neriadeneho letu na chrbte sa stane riadeny, da sa letiet relativne nizko, lebo sa vyberie polvykrutom v horizontalnom lete, pred dvoma dnami sa mi dokonca konecne podaril plny vykrut o 360 stupnov v rovine) a ich vyroba nie je az taka zlozita.

Snazil som sa odovzdat vsetok know-how, co som nazbieral tu na tomto fore, ak to niekomu padlo vhod - mam radost.

Fuzzi bude asi z PX, nie z MT, kedze jeho video ma nazov "cierne haje"... Ja to mam bohuzial do PO 400km...

Poznamka na zaver: co tak citat fora od konca po zaciatok ??! ;-)

10 Pum@ - Peter Pum@ - Peter | E-mail | 10. ledna 2007 v 17:39 | Reagovat

:) tak to hej teda to mas riadne daleko.Tie zaklady akrbacie uz celkom ovladam no ten let na chrbte ma dost zaujal.Premet s alebo bez motora je pohoda aj po kruznici sa to celkom da skusal som aj suvrat a vyvrtku take trosku kostrbate ale predsa.Len VYDRZI to polystirenove kridlo taku zataz?? je to predsa len velka rychlost a tlak na kridlo.Inac chcem sa opytat ci je vhodny tento model ako pokracovaci po SL???http:   //rcm-pelikan.cz/index.php?kategorie=80&zbozi=1226    co si o tom myslis/te??? je to dobry vyber?? velmi sa mi paci to lietadlo.inac tie fora asi fakt zacnem citat od zadu len to asi nebude davat zmysel :-D tak dik a vela nalietanych hodin ;D

11 Pum@ - Peter Pum@ - Peter | E-mail | 10. ledna 2007 v 17:42 | Reagovat

sory oprava tej adresy : http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?kategorie=80&zbozi=1226

12 pidizvik>Pum@ pidizvik>Pum@ | Web | 10. ledna 2007 v 18:30 | Reagovat

nechci ti to vymlouvat, ale pokud ctu toto: "Stavebnice obsahuje celobalsový konstrukční trup, křídla a ocasní plochy potažené nažehlovací polyesterovou fólií, laminátový kryt motoru, drátový podvozek, lehká kola, kompletní sadu drobného příslušenství, aršík samolepek a podrobný obrázkový návod."

nemyslim, ze je to idealni ero pro stale jeste zacatky. tim te v nejmensim nechci podcenovat.

predstav si, ze s tim bouchnes o zem, co te bude cekat za praci...

radeji bych se poohledl po necem z EPP, i kdyz vzhledove to nejsou hezky litadla, tak svuj ucel rozhodne plni. a toto ti urcite potvrdi i dalsi :)

13 Fuzzi Fuzzi | 10. ledna 2007 v 20:03 | Reagovat

no uz som tu dlho nebol ako pokracujete s ucenim lietania?? chystate sa uz niekto konecne na normalne lietadla ?? tj spalovaky??

a akrobaty??

14 Peter - Fuzzi Peter - Fuzzi | 10. ledna 2007 v 20:50 | Reagovat

Coskoro by mi mala dojst dobierkou Alka 13 aj s kompletnymi crevami, trochu dost som ju premotoroval (Roton 150W).

www.reichard.cz/cz/_alka13.htm

Uvidim, ako sa to bude spravat. Kazdopadne sa mi nerozlozena vojde do kufra auta, a to je podstatne. A kym deti budu trenovat so SkyLady, ja ich zatial mozem nahanat s Alkou...

Stale pokukujem po niecom velkom - na Proxime od Reicharda som sa nedohodol, zastavba klapiek na zakazku sa javila viac nez problematicka, a bez klapiek take hebedo nechcem. Ponukli mi alternativne Lagunu:

www.kostkamodelcentrum.cz/index.asp?obsah=1906

vcera som sa ale docital dost vela negativnych reakcii na Pelikanov Pike (MH-30/SD-7034/RG-14.5) - problem straty vztlaku na konci kridla skor ako pri koreni - tak som sa trochu vystrasil, ci to nepostihuje aj Lagunu s podobnou konstrukciou kridla.

Koho tato problematika zaujima:

www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=505634

www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=507090

Uvidime na jar, co sa z toho vyvrbi.

Spalovaky ma zatial bavia az od zdvihoveho objemu 30l vyssie - maju krasny zvuk (AŠ-62IR, R-1830... :-) Ked dam vypoved a zmenim letanie z relaxu na hobby, tak potom...

15 newor newor | E-mail | 11. ledna 2007 v 9:29 | Reagovat

Casto pomoze geometricke krizenie a problem straty vztlaku na konci kridla sa minimalne vyrazne obmedzi.Ak je vsak kridlo laminat, tak je to neodstranitelny problem...

Letu zdar!

16 Pum@ Pum@ | E-mail | 11. ledna 2007 v 16:37 | Reagovat

Toho som sa bal.:( viem ze prejst z kludneho a nezaludneho el.vetrona na najlepsieho akrobata je trosku "kamikaze styl"(tym nemyslim admina tohto blogu:-)) no to lietadlo sa mi velmi paci a aj ta cena je prijatelna.(ale oto by neslo).Mne sa tie modely z EPP alebo Depronu alebo materialov podobnych vobec nepacia a niektore co som postrehol maju velmi nerealisticky let a nemyslim ze je to vecou pilotaze ale modelu.No tu Extru som nenasiel ktora by mala kridlo polystirenove potiahnute balzou resp. podobna kombinacia. Ked som pozeral na tie Petrove modely ktore si "vyhliadol" tiez ma zaujala ta ALKA no nie ta 13 ktora je skor na akrobaciu a pisu ze nieje vhodna do termiky ale skor ta ALKA 15 ktora ma vacsie rozpetie a zvladne takisto akrobaciu a je vhodna na termicke lietanie a co sa tyka ceny je to zanedbatelny rozdiel.je tam rozdiel oklo 50Kč:).no je to znova styl skylady to lomenie kridla samozrejme ze to uz ma nejaky profil:) a ta 13 ma kridlo rovne cim je krajsia ako 15.Peter sa vyziva v akorbacii tak je to prenho idealne.tak nieco uz bude :) vdaka za nazor Pidizvik.cenim si uprimnost a objektivnost :) aj ked si ma nepotesil. Tak letu zdar a dufam ze vyslovite viacery svoj nazor na tu moju "nestastnu" volbu.

17 Peter - Pum@ Peter - Pum@ | 11. ledna 2007 v 20:47 | Reagovat

VYDRZI to polystirenove kridlo taku zataz? <<<

Tak rozlmit kridlo SL manevrom pocas letu si neviem predstavit...

18 Jumbo Jumbo | 11. ledna 2007 v 21:21 | Reagovat

Ja som to videl na vlastne oci ako sa kridlo so SL zlomilo na polovicu pri premete a to to robil uz vela krat a nakoniec to povolilo. Chce to robit s citom :)

19 David David | 12. ledna 2007 v 13:20 | Reagovat

no myslim ze Kamikaze by mohl vypravet o tom co "vydrzi" kridlo SL za letu... Videl sem jak pri premetu sklapnul kridla jak stihacka na letadlove lodi.. akorat jeste nebyl pristanuty na zemi :-)

20 Fuzzi - Peter Fuzzi - Peter | 12. ledna 2007 v 16:11 | Reagovat

hovoris ze ti ucarovali vetrone:) aj moj tato ich ma rad ja planujem na novu sezonu totok

http://www.kyosho.de/?page=shop/flypage&product_id=13154&category_id=915c866650449df130670fed8599ae60&mod_title=product

a to s tym skylady sa naozaj stava na rcmanii bolo o tom cele forum treba ho lepsie vystuzit

to Pum@

ak chces zacat akrobaty zozen si najskor nieco lacne z epp napr z www.telink.sk

ver mi je to lacnejsie sa naucit na smejde ktory mozes rozbit a vydrzi toho vela ja sam som lietal 6 rokov a ked som prechadzal na akrobaty tak ma to stalo vela utrhanych podvozkov!!!!

21 Peter -> Jumbo / David Peter -> Jumbo / David | 12. ledna 2007 v 16:16 | Reagovat

takze ten moj zaliaty ocelovy drot v kridle asi robi svoje... :-)

22 marek marek | E-mail | 17. února 2007 v 22:21 | Reagovat

prosim vas pokusam sa vyrobit vlastne lietadieko no nemam to najdolezitejsie a to motorcek s ovladanim neviete mi poradit kde by sa dal taky zohnat ?? pleas napiste mi na email aze.t@azet.sk dakujem

23 YROKEZ YROKEZ | E-mail | 6. května 2007 v 12:31 | Reagovat

http://video.google.pl/videosearch?q=sky+lady+from+poland-lotnisko+gliwice&hl=pl

24 mikin mikin | E-mail | 19. června 2007 v 18:16 | Reagovat

hezký co je na tom za vrtuli

25 denis dvořák denis dvořák | E-mail | 12. srpna 2007 v 18:49 | Reagovat

já mám sky lady taky ted se s ni ucim lítat je too docela těšký ale pokroky tam jsoui rád bych jen věděl podle čeho a jak si udělalal tu vějškovku a směrovku a napiš mi prosimte jaký máš na skylady fýgle a triy moc dík jestli mas skype tak napiš na    d.d.Arzen24.05.1993

26 mikin mikin | E-mail | 28. srpna 2007 v 12:47 | Reagovat

zalítával jsem skylady a spadla mě na čumák od té doby mě nejede motor nevíte někdo co stím

27 Roman Roman | E-mail | Web | 1. listopadu 2007 v 11:11 | Reagovat

Jestli nejde motor tak ho vyměň za nějakou 480tku, je to za pár korun(cca do 200)...

28 Zdenda Zdenda | E-mail | 1. listopadu 2007 v 13:26 | Reagovat

spadla mě na čumák od té doby mě nejede motor nevíte někdo co stím

Po pádu se docela často ulomí kousek magnetu ze statoru, a šparajcuje.  Motor jde docela snadno rozebrat (stačí kombinačkama narovnat výstupky vzadu), vyčistit, složit a zase zajistit.

29 Aksur Aksur | 11. března 2008 v 10:37 | Reagovat

Mi to skončilo taky na čumáku a pohnulo se bronzové pouzdro vzadu, motor se ani nehnul, stačilo lehce přes trubku zaklepnout a OK. Taky mi baterky rozbily diodu u motoru, tak chystám nějakou lyžinu ať můžou baterky letět mimo motor.

30 Scoorwile Scoorwile | 11. července 2012 v 11:24 | Reagovat

Prosimte jakej tam mas motor presne nazev pls?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama