Slasti a strasti začínajícího pilota RC letadla Sky Lady aneb každý nějak začínal.

Filip 600 aneb Doma z nákupu + Postřehy ze stavby

28. října 2006 v 1:46 | Kamikaze (Karel Sovíček) |  Pokračovací modely
Aktualizováno: 2.1.2007
Tip: Článek je průběžně aktualizován o postřehy ze stavby modelu.
Dlouho jsem přemýšlel, co dál po SkyLady. Nakonec jsem se rozhodnul pro Filipa 600. Jaké jsou mojedojmy po velkém nákupu?
* Předesílám, že toto není nějaká recenze, stále se považuji za začátečníka a tak zde uvedené informace jsou z pohledu jednoho začátečníka určené pro jiné začátečníky.

Rozhodování to bylo dlouhé především proto, že jsem si Filipa nedovedl z informací, co jsou k dispozici na internetu, dost dobře představit a nevěděl jsem tedy, jestli to vážně bude stát za to. Po rozbalení krabice jsem však byl naprosto ohromen! Ohromen dokonalostí zpracování modelu, i krásou jeho designu. Zatímco SkyLady vypadá na obrázcích lépe než v reálu, u Filipa je to naprosto opačně. Celkově model působí dojmem opravdu dospělého modelu a jsem přesvědčen, že bude i létat tak, jak vypadá. Tato krása však zároveň zavazuje. Rozhodně bych tento model nedoporučil začátečníkovi jako první, protože by bylo skutečně barbarství s něčím takovýmhle vytloukat na louce krtky. Poněvadž však mírně neposednou SkyLady již zvládám bez potíží, myslím, že není čeho se bát.
* klapka směrovky zde není namontována, model ji samozřejmě má.
Dokonce se nenaplnila ani moje obava z přílišné fórovosti konstrukčního křídla. Na rozdíl od fotografií na stránkách výrobce a dokonce i na krabici stavebnice totiž přední část křídla má pevný balsový potah a tvoří tak torzní skříň (ta část, co má bílou barvu). A tak se po zalétání snad ani těch loopingů a výkrutů bát nebudu, i když je to jen "papírák". Tajemství této inovace je zřejmě zakleto v nálepce na víku "New D-box wing". Laminátový trup je také nádherný, dokonale hladký a úžasně lehký. Vše je dokonale aerodynamicky čisté. K mé radosti má křídlo "poměrně normální" profil na rozdíl od SkyLady a tak hádám větší odolnost proti větru. Výrobce uvádí, že s verzí s křidélky lze létat i na svahu.
Trochu překvapením bylo to, že trup je dodán ve verzi větroň a tedy nemá vůbec připravenou špičku pro montáž motoru. Na špici je pouze ryska, kde si jí má modelář sám uříznout a vlepit tam překližkovou motorovou přepážku (ta už je hotová přibalena a uzpůsobena pro doporučený motor Speed600). Stavba tedy zabere rozhodně více než jeden večer a vzhledem k dokonalosti zpracování dodaných dílů si člověk nedovolí to "jen tak nějak nabastlit". Takže na podzimní deštivé a větrné víkendy mám program zajištěný. Doufám, že se mi podaří do stavby nějak vhodně zapojit i děti tak, aby k tomu celému nějak získali vztah.
K dospělému modelu jsem si pořídil i ostatní dospělé nádobíčko.Vysílač Optic6, nabíječku Ultramat 10, LiPoly Shark 7,4V 1800mAh 20C akumulátorovou sadu a samozřejmě kompletní vybavení do modelu. Myslím, že nikde jsem zbytečně neplýtval, ale také neúměrně nešetřil. Přijímač Electron6, regulátor JES 045 serva 2x E-Flite S75 na křidélka a 2x HiTec HS-81 na ocas, motor Speed600 s vrtulí Graupner 8-4,5'' napřímo. Díky tomu, že jsem to všechno kupoval najednou, byla to taková pálka, že jsem získal i slevovou kartu k Peckovi :-)
Když jsem si to takhle rozložil doma na stůl, měl jsem dojem, že jsem i Ježíškovi docela nakopnul pr... :-)
Nedočkavost dětí z toho "něco sestavit" hned první večer jsem ukojil tím, že jsme alespoň společně sestavili vrtuli a vyzkoušeli pohon. Tato větší vrtule má výrazně lépe udělaný unašeč než menší 6-3'' známá z vytuněné Ladyny. Místo pofidérního plastového středu se dvěma červíky je zde "už v základu" hliníkový střed s jakýmsi sklíčidlem dotahovaným shora maticí. Na motoru drží přímo úžasně, souosost je dokonalá. Při zkušebním "vrčení motorem" má tato soustava docela příjemný zvuk a nijak výrazně nevibruje.
Sestavené i s kuželem to pak vypadá takto:
Také mne příjemně překvapilo, že na rozdíl od Permaxu jsou odrušovací kondenzátory v motoru Speed už přímo uvnitř a tudíž je není nutno pájet zvrchu. K motoru tedy není dodáván obligátní pytlíček a zkouška žáruvzdornosti prstů se nekoná.
Takhle vypadá závěrečný pohled do krabice. Půjdu se na tu stavbu nejprve vyspat.
* Originálně bylo vše zabaleno důkladněji. Křídla v bublinkové fólii a všechny pevné díly přilepeny páskou ke dnu krabice

STAVBA MODELU
1.) Příprava elektorniky
První zábavou bylo osazení konektorů na všechny součástky elektroniky, aby to vše šlo zapojit dohromady. Na doporučení prodavače jsem osadil jako konektory samostatné dutinky a jako izolaci použil smršťovací bužírku. Koupil jsem si i hotové plastové zástrčky k těmto dutinkám, ale ty se neosvědčily, protože kabely od regulátoru měly tak velký průměr, že na ně plastové zástrčky nešly nasunout. Zahříval jsem to na Davidovu radu fénem na vlasy s nasazenou úzkou hlavicí. Šlo to opravdu výborně, teplota byla dostatečná a přitom nehrozilo spálení jako od zapalovače. Plastovou zástrčku jsem nakonec používal jako "formu" tak, že jsem na ní navlékl protikus bužírky (ten, který je volně kolem samečka), aby se mi na konci také nesmrštila a šla pak dobře nasunout do protějšího konektoru. Ve finále jsem to všechno pospojoval dohromady, naprogramoval funkci Flaperony na vysílačce a vyzkoušel, že serva správně reagují. Podařilo se! Takže už zbývá k té elektronice jen postavit taky letadlo :-)
Detail zapojení kabelů do přijímače. Zde nechápu, proč je na kanálu 6 napsáno batt/ch6 - řídil jsem se návodem ze SkyLady, že napájení lze de-facto připojit do libovolného kanálu a tak jsem odvážně zapojil kabel z regulátoru normálně na kanál 3 (tedy napájení také na kanál 3) a vše fungovalo. Pokud kabel zapojíte vzhůru nohama, jde zastrčit, nic tím nezničíte, pouze příslušné servo nefunguje.
2.) Motorová přepážka
Nejprve musíme uříznout špičku trupu pozorně podle čáry. Osvědčil se mi na to menší ozubený kuchyňský nůž. Je dostatečně pevný, aby řezal rovně. Trup jsem při řezání otáčel jako když se řeže trubka od kamen.
Následně jsem konec zabrousil, zevnitř zdrsnil šmirglpapírem, vytřel hadrem namočeným v benzínu a vložil přepážku. Na přepážku jsem napřed vteřinovým lepidlem přilepil (maličkýma kapičkama - bude se muset zase odlepit!) kousky balsy 3mm, abych zajistil odstup přepážky 3mm od konce trupu. Trochu jsem přepážku přibrousil, aby tam nasucho padla. Pak potřebujete pomocníka, který drží trup ve svislé poloze postavený na stole, přepážku zevnitř vložíte do špice a v několika místech zevnitř přilepíte pětiminutovým epoxidem a přimáčknete ke stolu tak, že přepážka doléhá na ty 3mm podložky. Až to trochu zaschne, je vhodné vše naposledy zkontrolovat. Kupříkladu mě se nepovedlo uhlídat, aby trup okolo přepážky zůstal skutečně dokonale kruhový. Protože není na konci ničím zpevněný a přepážka má dost vůli, má tendenci se deformovat do tvaru nepravidelné elipsy. Po zaschnutí prvních kapek lepidla už můžete nanést postupně z obou stran větší vrstvu, bez rizika, že se to rozhodí. Nakonec zevnitř skrz ty díry chlazení vyloupnete ty 3mm podložky ven a přepážka je vlepená. Výsledek mého snažení vypadá nějak takto (zde již se zkusmo vloženým motorem).
Použité lepidlo mělo tmavě šedou barvu. Asi je vhodnější už při nákupu požadovat lepidlo bezbarvé. Naštěstí ten spoj u hotového modelu nebude odnikud vidět. Pokud někde něco ušpiníte od epoxidu, lze to (ihned) utřít hadrem namočeným v benzinu.
3.) Upevnění křídla k trupu
Připevnění přidla k trupu je řešeno vpředu dvěma dřevěnými kolíčky zavrtanými do náběžné hrany, které se zasunou do dírek v trupu a vzadu je křídlo přišroubované k trupu dvěma polyamidovými šrouby do hliníkových matic, které musíte vlepit do překližkové podložky a to pak jako celek zevnitř do trupu. Vcelku v této fázi stavby není žádná záludnost. Je třeba nejprve navrtat dírky do náběžné hrany a zalepit epoxidem kolíčky, pak podle nich navrtat dírky do přední části trupu a až nakonec to sesadit a svrtat s tím ty zadní dvě dírky na šrouby. Snažil jsem se to svrtávat všechno najednou a bylo to zbytečně náročné, když se hýbalo všechno proti všemu. Dále je třeba dát pozor, aby se epoxid nedostal do závitů těch hliníkových matic. Já to řešil tak, že jsem ty šrouby namočil do oleje a naolejované tam zašrouboval a ještě několikrát vyšrouboval a očistil než pětiminutový epoxid zatvrdnul. Po zašroubování křídel k trupu už to konečně začalo připomínat letadlo a bylo možné model pověsit ke stropu.
4.) Montáž výškovky
Výškovka je připevněná podobně jako křídlo dvěma polyamidovými šrouby, pro které musíte předem vyvrtat otvory do výškovky a vršku směrovky. Dovnitř směrovky pak vlepíte smrkovou lištu, do které předem vyvrtáte dva otvory pro vsazené matice a vytvoříte tak závity, do kterých se šrouby shora šroubují. Problém je zde leda v tom, že lišta je poměrně úzká a při bežném vrtání praskne, poněvadž kolem děr zbyde příliš málo materiálu. Naštěstí při vlepování matic epoxidem a vlepování lišty do vnitřku směrovky se vše tak zpevní, že to nevadí. Pokud ve stavebnici nemáte dodány speciální podpožky pod šrouby výškovky, ale 4x speciální matice M3 se zahloubením, musíte dvěma z těchto matic sami odvrtat závit a vytvořit v nich díru 3mm v průměru bez závitu, aby jimi šel šroub hladce prostrčit. Ty pak použijete jako podložky se zahloubením pro vsazení do výškovky. Odvrtání jde opravdu snadno (matice jsou jen z hliníku), stačí je při vrtání držet v kleštích a vrták utáhne i běžný accu-šroubovák.
5.) Mechanizace křídla
Lože křídla je nutno vytřít epoxidem nebo lépe i vylaminovat skelnou tkaninou. Já zvolil tu poctivější variantu. Po laminování se to musí nechat do druhého dne zatvrdnout.
Když máme připravená lože, můžeme začít s instalací mechanizace. Nejprve u zakoupených prodlužovaček špendlíkem odebereme koncovku (samečka), jde to snadno, pěkně každou z těch tří paciček zvlášť pozvednout a vždy vytáhnout příslušný drátek. Prodlužovačka tak bude končit třemi samostatnými dutinkami. Pak budeme potřebovat jeden drát dostatečně silný, aby sám nezahýbal, ale dostatečně ohebný, aby šel ohnout tam, kde je to třeba. Ten použijeme pro protažení kabelů křídlem. Pak k tomuto drátu připevníme ten konec se třemi dutinkami a celé to prostrčíme bužírkou v křídle. Zkoušel jsem to i bez drátu rovnou to zastrčit do bužírky a tlačit to na druhou stranu. Zpočátku se to zdálo, že to snadno půjde, ale jakmile konec dojel k zalomení uší, zarazilo se to a dál to nešlo. Bylo nutné použít vodicí drát. Jedno křídlo jsem protáhnul napoprvé bez problémů. S druhým byl problém, pokusů bylo třeba mnohem víc, asi byla bužírka někde nějak zlomená. Prostrčil jsem to až asi za hodinu marných pokusů. Finální spojení drátu s kabelem bylo nití, za tu nit byl zaháčkovaný vodicí drát a přes to celé izolepa, aby nikde nebyl ostrý okraj a nic nepřečuhovalo. Nakonec se to podařilo. Toto je vítězné spojení vodicího drátu s kabelem:
Pak je třeba vyrobit táhla ke křidélkům. Výrobce nám k tomu dal pouze pevný drát 1mm v průměru a standardní vidličky pro připojení k páčce serva. Takže nejprve je nutno udělat na drátech Z zakončení (bez svěráku to fakt nejde), pak si nasucho vložit servo do lože na předpokládané místo, naměřit délku drátu, ucvaknout to (nutno na kleště vyvinout nadlidskou sílu) a připájet k tomu mosaznou koncovku se závitem. Před pájením NUTNO sundat plastovou vidličku, jinak se teplem zničí! První pokus o spájení železného drátu s mosazí skončil jen tím, že se to přilepilo kalafunou - na to pozor, to pevnost pouze předstírá. Napodruhé už se to podařilo. Výsledek této hutnické činnosti vidíte zde:
Pak vlepíte do lože mechovou oboustrannou samolepku (není součástí stavebnice) a na ní přilepíte servo. Pozor, drží to jako blázen a když servo přilepíte špatně (já ho přendaval nejmíň třikrát než se mi podařilo najít dokonalou polohu, aby táhlo vedlo opravdu rovnoběžně s páčkami), oceníte, že jste si lože předem vylaminovali a že to celé nerupne při násilném odlepování. Výsledek vypadá takto:
Páčka serva v této fázi samosřejmě není zašroubovaná do hřídelky serva, aby šla páčka snadno sundavat a nastavit tak neutrál. Neutrál nastavujete se zapnutou vysílačkou poté, co to celé připojíte k přijímači a napájení. POZOR! Před štelováním neutrálu je nutné nejprve nastavit reversy. Ačkoliv bych si myslel, že neutrál je proto neutrál, že je veprostředku, přepnutím reversu se poloha neutrálu výrazně změní (kupříkladu směrem dolů se křidélko vychýlí až za provozní maximum pouhým přepnutím reversu). Já si pochopitelně vyšteloval neutrály, zašrouboval páčky do serv na šroubky, pak přepnul reversy a "ahoj babi", všechno znova.
Po vyladění neutrálu můžete přes servo a táhnlo již obyčejnou tenkou oboustrannou samolepkou přilepit dodanou laminátovou krytku, aby na vás servo z křídla tak nekoukalo. Celé to pak vypadá takto:
Mechanizace ocasních ploch
Při montáži ovládání kormidel ocasních ploch vždy nejprve vlepíme bowdeny a pak teprve podle toho, jak (a kam) to vyjde, upevňujeme ovládací páčky na plochy kormidel. Pro vlepování balzového nosníku dozadu do směrovky je nezbytné mít k dispozici pomocníka a po ruce hadr namočený v benzinu pro otírání přeteklého pětiminutového epoxidu z laminátového trupu, nemá-li tam zůstat i s vašimi otisky olepených prstů na věčnou památku vašeho úsilí. Pětiminutovým epoxidem jsem lepil vše včetně pantů. Výhodou epoxidu je to, že nezanechává bílý povlak jako přeteklé vteřinové lepidlo a přeci jen - víc drží. Při vrtání dírek na "nožičky" páček (ať už výškovky nebo křidélek) se mi osvědčilo vrtat to jen vrtákem drženým přímo v ruce a přímo proti prstu na protilehlé straně. Když už cítíte, že je dřevo skrz a že se vám vrták zavrtává na druhé straně do bříška prstu, přestanete. A kuk, potah je na protilehlé straně neporušený, nic se vám do prstu opravdu nezavrtalo! Také jsem (na rozdíl od popisu v návodu) neodstraňoval potah v místě vlepení páček (aby nebyl v tom místě pak nějak otrhaný), doufám, že to za ty nožičky vlepené epoxidem do dřeva bude držet dost. Samozřejmě je to ještě přilepené zvenku k potahu. Zdá se mi, že to drží jako blázen.
Jak dál? Nejprve vlepíte bowden výškovky do balzového dílu odtokové hrany kýlovky, pak ho i s tím bowdenem vlepíte do trupu. Klapku směrovky je třeba umístit co nejvýše, ale tak, aby vrchem nedrhla o bowden výškovky. Moc místa tam skutečně není (viz obrázek).
Polohu pantů ve správné poloze si obkreslíte na klapku směrovky a propíchnete do ní nožem zářezy pro panty (ten oracover je ale pevnej, co?). Pak si na sucho vyznačíte polohu pro montáž páčky a provrtáte skrz dvě dírky pro šroubky. Nakonec klapku vlepíte a na páčku nasadíte vidličku táhla.
Klapka směrovky se plácá docela hodně do stran, takže drát táhla jsem mírně ohnul už venku z bowdenu tak, aby lépe směřoval správným směrem. Lze tak docílit poměrně velké výchylky oběma směry. Celé to vypadá takto:
Podle mého názoru by mohla být buď ostruha větší nebo klapka směrovky kratší, aby svým předním rohem tak nevyčuhovala dole. Mám trochu obavu, abych jí při přistání neurazil. Ale výš ji dát už opravdu nešlo.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (294)
Zobrazit starší komentáře

201 David to Petr David to Petr | 29. listopadu 2006 v 14:21 | Reagovat

no tak to musis zmenit znamenko u vychylky z plusu na minus nebo naopak. V anvodu je to pekne popsane, staci cist detailneji stranu 33 :-)

202 Petr to David Petr to David | E-mail | 29. listopadu 2006 v 14:27 | Reagovat

tak tedy prostuduji stranu 33 :-)))

203 Fuzzi>Pum@ Fuzzi>Pum@ | 29. listopadu 2006 v 16:47 | Reagovat

jaj no tak to nemas moc dobre ja mam modelarske letisko 5 km od domu

a krystalu sa neboj len nepomiesaj vysielackovy s primacovym su odlisne primacovi je r* a vysielackovy f*  

*-zalezi od vyrobcu ake pismeno pouziva le dolezite su tie f a r

204 Fuzzi>Petr Fuzzi>Petr | 29. listopadu 2006 v 16:50 | Reagovat

kup hociaku nazehlovaciu foliu

zober zehlicku (musi mat teflonovy povrch)

a nastav ju na najmensiu teplotu a nazehluj ej to uplne jednoduche si to vyskusaj s kuskom folie na niakej zbytocnej balze

205 Petr to Fuzzi Petr to Fuzzi | E-mail | 29. listopadu 2006 v 17:43 | Reagovat

Myslis ze jde pouzit normalni zehlicka? :-))

206 Fuzzi>Petr Fuzzi>Petr | 29. listopadu 2006 v 21:37 | Reagovat

nemyslim viem , len musi mat teflonovy povrch ta zehlicka !!!!

tak turisticka zehlicka je lepsia ale iba preto ze je emnsa tak sa s nou lepsie robi ale ja pouzivam klasicku 7 rocnu tefal len vypnem naparovanie a zehlim

207 Petr to all Petr to all | E-mail | 30. listopadu 2006 v 15:04 | Reagovat

tak ja to tedy vyzkousim  :-))

208 Mak Mak | E-mail | Web | 1. prosince 2006 v 8:44 | Reagovat

Tak jak pokračuje stavba filipa ? počasí je knám jete stále velmi hodné tak se teším na první postřehy z letu

209 Milan Milan | E-mail | 2. prosince 2006 v 21:28 | Reagovat

S větroněm létá i kolega-http://rcbirds.kocandrle.com/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=36&func=view&id=890&catid=12

210 Pum@ Pum@ | E-mail | 5. prosince 2006 v 16:17 | Reagovat

Tak co chlapi nejak tu stoji rec.:) no chcem sa opytat ze ked mam uz ten akupack zly da sa to spravit tak ze premeram kazdy clanok a ten chybny vymenim zapajkujem do packu a bude to frcat???

Tak uz sa tesim na clanok zo zalietavania ;-)

211 Fuzzi>Pum@ Fuzzi>Pum@ | 8. prosince 2006 v 9:20 | Reagovat

No to sa bohuzial neda jedine ze by si vedel najst zly clanok a potom s tym novym clankom spravit presne tie cykly co so stzarym cize rovnaky pocet nabiti rovnako vybiti ale na taku hodnotu ako boli stare cize je to nemozne.

akupack ked sa znici tak jedine novy kupit

pocuj chcem sa spytat kamos ma uz tu skylady ucim ho  stym lietat ale to tie serva su tam vazne take shitne ci to len on ma take na smerovke uz mu 2 krat za letu utrhlo prevody

212 Vladan - Fuzzi Vladan - Fuzzi | 8. prosince 2006 v 15:44 | Reagovat

Serva na Ladyně jsou shit,shit,shit!

Vyměnit za S-75 Eflite. Nestojí moc a jsou o 100% lepší....

213 Pum@ Pum@ | E-mail | 8. prosince 2006 v 16:12 | Reagovat

ja som so servami spokojny. Nic take sa mi este nestalo a v pohode mi idu. Mozno by to mohlo byt tym sposobom ovladania DORAZ-DORAZ a to aj to silne servo neznesie.

214 Pum@ Pum@ | E-mail | 14. prosince 2006 v 16:33 | Reagovat

Tak som prisiel na to co bolo s tym akumulatorom.Je tam zly kontakt.Tie koncovky Tamiya su Blud.Teraz idem prerobit vsetky konektory za zlate konektory priemer 2.Par stoji asi 42SK ale stoji to za to.Tak sa majte a LETU ZDAR !!!

215 Fuzzi>Vladan Fuzzi>Vladan | 16. prosince 2006 v 19:50 | Reagovat

jj mas uplnu pravdu su kamarat momentalne nema prachy ale mal som doma jedno zbytocne hitec hs 60 je sice tahsie museli sme posunut baterky a dovazit trochu ale ma vecsiu vychylku a nie su s nim ziadne problemy dneska dostala skyladina naozaj zabrat kamarat skoncil aj na strome no zaciatky su tazke aj ked je vedla vas niekto kto vam radi:) , ja som osobne tu skylady zalietaval a bol som strasne milo prekvapeny ako to lieta!!!! to ero je skoro zadarmo a leti nadherne by som naozaj necakal pre zaciatocníima nexistuje nic lepsie

tie s 75 to je aka znacka?

216 Fuzzi>Pum@ Fuzzi>Pum@ | 16. prosince 2006 v 19:51 | Reagovat

doteraz som nepochhopil preco tam dali koncovky pre auticka :) , ktore su tazke a nespolahlive ,, jj vymenu odporucak kazdemu a kto sa toho boji tak v hoviktorej predajni mu to premontuju zadarmo no u nas stoji par 27sk

217 Pum@ Pum@ | E-mail | 16. prosince 2006 v 20:42 | Reagovat

Tak to je super cena. Ja som kupoval 4 pary 1na reg. 2na akupaky a 1 na nabijacku vyslo ma to na 168SK.ale stoji to zato!! :-) tak sa majte a konecne niekto napisal:)

218 Peter - Fuzzi Peter - Fuzzi | 17. prosince 2006 v 12:08 | Reagovat

S-75 je E-Flite. Napriklad tu:

www.peckamodel.cz/pmRubrList.aspx?intRubrKis=769

Vyzera to na totalny klon HS-55, avsak o stovku lacnejsie.

219 Peter - poznamka k servam Peter - poznamka k servam | 17. prosince 2006 v 16:45 | Reagovat

Kto bude nieco dorabat resp. menit povodne serva - pozor!

Ked je prijimac bez signalu (napr. lietadlo sa dostane do osi anteny), zvykne "cuknut" servami (aj motorom).

Zatialco povodne servo sa na taketo "cuknutie" vychyli len o trosku, HS-55 uz urobi asi tretinovu az polovicnu vychylku, no HS-81 stihne vychylku az nadoraz!!!

Cim rychlejsie servo, tym vyssi destabilizujuci ucinok "cuknutia".

Moj tip: radsej treba volit pomalsie serva.

(Keby som kvoli tomu prave nerozlamal kridlo s HS-81, tak to nepisem...)

220 Fuzzi Fuzzi | 17. prosince 2006 v 22:15 | Reagovat

http://www.tipovanie.euweb.cz/miro/cierne_haje.wmv

221 HanzPee HanzPee | Web | 19. prosince 2006 v 11:47 | Reagovat

Co to je za model toho cerveneho kridla (letadla)? Da se to koupit nebo je to domaci vyroba? Thx

222 Fuzzi -> HanzPee Fuzzi -> HanzPee | 19. prosince 2006 v 21:10 | Reagovat

obycajne minitornado od telinku s pohonnou jednotkou toro 300

akurat dostalu vystuzenie ako riadny svahak, a cerveny polep paskou na svahaky prilepenu lepidlom na to urcenym mal som doma navyse co mi ostalo po tomahawkovy 2 tak som to tam dal

vystuzene je preto lebo planujem niaku silnu

pohonnu jednotku bud striedak alebo striedak s dmychadlom ale to az po kupe poriadneho akrobata tam pojdu najskor penaze:-)

http://www.telink.cz/cz/katalog/toro300.htm

223 Fuzzi -> HanzPee Fuzzi -> HanzPee | 19. prosince 2006 v 21:10 | Reagovat

a cena je samizda 1800sk tej stavebnice a je tam model a motor s prevodovkou a vrtulou

224 Pum@ Pum@ | E-mail | 20. prosince 2006 v 11:36 | Reagovat

Ako neviem preco ale tie samokridla ma nenadchli. nepacia sa mi velmi.mozno je to tou jednoduchostou toho samokridla.

225 Vladan - Pumzavináč Vladan - Pumzavináč | 21. prosince 2006 v 10:13 | Reagovat

Mně se taky nelíbí. Nepřipadá mi to jako letadlo.

I motýlkovité ocasní plochy na větroni mi připadají "divné".

Nejraději mám klasiku.

226 Fuzzi -> Pum@,Vladan Fuzzi -> Pum@,Vladan | 21. prosince 2006 v 11:13 | Reagovat

mna to tiez nenadchlo ja to mam baviacku lebo mi staci vyliest pred barak a zalietam aj na ploche 10 x10 metrov

ja lietam akrobaty na spalovaky , len tam musim ist na letisko a to zvladam len raz do tyzdna, ako som vravel samokridlo je taka bokovka take aby som lietal aspon s niecim ked uz nemam cas ist na letisko

227 Pum@ -> Vladan , Fuzzi Pum@ -> Vladan , Fuzzi | E-mail | 21. prosince 2006 v 16:43 | Reagovat

Tie motylkovite plochy sa mi tiez nepacia. Na vetroni by podla mna mali byt do tvaru T .Fuzzi chapem proste nechces vychladnut :D

228 Pum@ Pum@ | E-mail | 21. prosince 2006 v 16:45 | Reagovat

Este nieco. Rozhodol som sa ze si kupim novy visielac OPTIC 6 a nabijacku Jeti CHarger 30 plus. Co si o tom myslite?? je to dobre rozhodntie??

229 Vladan - Puma Vladan - Puma | 21. prosince 2006 v 22:35 | Reagovat

Za ty peníze to je nejlepší co můžeš v této kategorii koupit. Má to 90% zdejších přispívatelů.

I když zrovna já jsem měl problémy s VF modulem. Po jeho výměně je ale už vše

v pořádku.

230 David David | 22. prosince 2006 v 11:13 | Reagovat

Panove, trosku mimo tema ale presto :-) Uzijte si v klidu Vanoce, pod stromecek nejmene jedno letadlo, v pristim roce silnou termiku a klidne lety bez havarek. A hlavne zdravicko :-)

David

P.S. nevim jak vam vadi tak NEzima, ale ja diky tomu porad litam, EasyGlider a Helmut uz se tesi na Vanocni plitani :-*

231 Vladan - David Vladan - David | 22. prosince 2006 v 11:34 | Reagovat

Nápodobně aviatiku. Snad budeme mít možnost psát příští rok o nových letadlech. Takže hezké svátky, klidné ruce, pevné nervy a hodně nalítaných hodin všem.

232 Pum@ Pum@ | E-mail | 22. prosince 2006 v 11:39 | Reagovat

Tak vam vsetkym tiez vsetko dobre:) a dik za rady

233 Pum@ Pum@ | E-mail | 22. prosince 2006 v 11:44 | Reagovat

Az ti sampusovy stupel trafi do oka,

az ta vysetria a uznaju za cvoka,

az ti bude od pitia na figu,

az sa ti prskavka rozprskne na dyhu,

az vonku na kolenach psovi vraviet budes slecna,

az zistis ze pyrotechnika je nebezpecna,

az v zadnom vacku delobuch ti buchne

a ty poletis oblukom ponad studne,

tak potom priat stastie uz ti

neskoro bude,

preto tak skoro ti to prajem a v klude.

Tak teda VESELE VIANOCE a STASTNY NOVY ROK

234 Fuzzi -> Pum@ Fuzzi -> Pum@ | 22. prosince 2006 v 16:45 | Reagovat

u nas by ta s tym visielacom nepustili naletisko:)

jeden modelar si ho kupil u nas neviem ci to bola chyba konkretneho kusu ,ale rusil vsetkych okrem seba samozrejme:)

dneska som modifikoval to samokridlo prisiel donho mig480 vrtula 6*4 som zvedavy co to spravi s lietadlom o rozpeti 910mm a hmotnosti 445gramov

dneska mi mal dojst vianocni darcek asp7,5ccm

fnuk nedosiel ze az medzi sviatkami :( som zvedavy kedy si uz konecne zase uzijem ten nadherny smrad spaleneho metilu :)

235 Pum@ Pum@ | E-mail | 23. prosince 2006 v 22:01 | Reagovat

Chcem sa este spytat naco je potrebny v tej RC suprave Optic6 ten VF modul?? naco to sluzi??a je vobec potrebny?? dik.

236 Peter - Pum(zavinac) Peter - Pum(zavinac) | 24. prosince 2006 v 0:28 | Reagovat

VF modul zvykne sluzit na vyrobu vysokofrekvencneho signalu (VF signal je signal, ktory sa privadza do anteny, odkial sa elektromagnetickym vlnenim siri do okolia).

Vymenou VF modulu by sa mala dat u Opticu 6 dosiahnut zmena pasma (35MHz, 40Mhz, 72MHz ...) a tiez by mal byt dostupny modul pre PLL syntezu "spectra".

Bez VF modulu nebude Optic 6 vysielat (mozno sa ale bude dat stale pouzit pre flight simulator).

Nemam Optic-a, ale aspon takto teoreticky.

237 Pum@ Pum@ | E-mail | 24. prosince 2006 v 14:08 | Reagovat

tak vdaka. Z toho som pochopil ze bez toho modulu nebudem moct nic ovladat. Cize je tam velmi potrebny. Este raz diky.a vesele a stasne Vianocee

238 Pum@ Pum@ | E-mail | 24. prosince 2006 v 14:16 | Reagovat

A ked ten vysielac neobsahuje modul a je nastaveny len na pasmo 35Mhz tak on bude normalne funkcny len sa nebude dat menit pasmo??

239 Peter - Pum(zavinac) Peter - Pum(zavinac) | 24. prosince 2006 v 18:05 | Reagovat

Neviem. Snad sa po Vianociach ozve niekto, kto vlastni Optica. Vladan pisal, ze takych je tu 90%...

Mne sa to javi tak, ze nejaky RF modul (bud HPF-Mi s krystalom alebo SPECTRA) musi v Opticu byt, aby vysielal. Ale to som len pozrel dokumentaciu, mozno sa mylim.

Vid napr.: http://www.flyingsites.co.uk/reviews/optic6.htm

240 Fuzzi -> Pum@ Fuzzi -> Pum@ | 25. prosince 2006 v 0:59 | Reagovat

podla mna je tiez ten modul potrebny bez toho nemas ani radio iba obycajny joystick

241 Pum@ Pum@ | E-mail | 26. prosince 2006 v 15:12 | Reagovat

To znamena ze aj vo vysielaci od SL je ten modul????

242 Kamikaze > Pum@ Kamikaze > Pum@ | 27. prosince 2006 v 10:59 | Reagovat

Výměnný VF modul znamená, že část obvodů vysílače není ve vysílačce zapájená natvrdo nějkde vevnitř, ale je vystrčená do samostatné škatulky připojené konketorem. Lze jí vytáhnout a místo ní tam zapíchnout jinou s jiným VF modulem. Vysílačka ze SL žádný takový výměnný modul nemá a tudíž pásmo (35/40/27 Mhz) se měnit nedá, pouze číslo kanálu v rámci těch 35Mhz (to znamená frekvence za desetinnu čárkou do řádu 3. desetiného místa). Vysílač Optic6 má výměnný modul a ten může být buď krystalový pro 35 Mzh, krystalový pro 40 Mhz nebo bezkrystalový pro 35Mhz nebo bezkrystalový pro 40Mhz. Takže pokud chceš používat stejnou vysílačku pro modley letadel na 35Mhz a kupříkladu pro auta na 40Mhz, stačí ti jen nový VF modul za cca 800 Kč a nemusíš kupovat celou vysílačku za cca 5000 Kč. Modul pro bezkrystalový provoz umožňuje měnit číslo kanálu aniž bys musel mít příslušný vysílačový krystal. To jest dá se tím ovládat vícemíně jakýkoliv (cizí) model na jeho čísle kanálu. Pokud zničíš kdystal, koupíš si ten, co mají zrovna v krámě (obvykle mají tak 2) a nemusíš čekat na konkrétní číslo kanálu, aby pasovalo k tvém vysílačovému krystalu.

243 Pum@->Kamikaze Pum@->Kamikaze | E-mail | 27. prosince 2006 v 15:24 | Reagovat

Vdaka . konence mi to niekto zrorumitelne vysvtlil:).Z toho som pochopil ze ked ten vysielac neobsahuje modul a je nastaveny len na pasmo 35Mhz tak on bude normalne funkcny len sa nebude dat menit pasmo.vdaka :-)   a Stasny Novy Rok 2007 :))

244 Peter - Pum(zavinac) Peter - Pum(zavinac) | 27. prosince 2006 v 18:44 | Reagovat

Nie. Skusim este jednoduchsie.

- to, co sa drzi v ruke (a su na tom packy, prepinace, ...) je len obycajny joystick

- RF modul je vysielac

245 pidizvik pidizvik | Web | 28. prosince 2006 v 12:41 | Reagovat

zdravim nejenom kamikazeho.

jezisek mi nadelil novy ero do hangaru. doma v krabici odpociva filip 400 sport. stejne jako ty jsem naprosto ohromen dokonalosti provedeni veskerych detailu, pocinaje neskutecne lehkym a presto pevnym trupem, pres kridla s presne do hran vyvedenym potahem...

zatim jsem se odhodlal pouze k vyriznuti otvoru pro serva kridelek a dnes budu muset nakoupit par "drobnosti" pro dalsi stavbu. opravdu to neni stavebnice na jeden vecer, ale pokud se vsechno povede jak ma, tak vysledek bude stat stoprocentne za to!

takze na jare v hrncich :)

246 Kamikaze > pidizvik Kamikaze > pidizvik | 28. prosince 2006 v 16:02 | Reagovat

Zdravim, kolego! Já se ve stavbě zarazil u táhla výškovky, nafotil jsem to a poslal Jínovi do Pelikána, jak jako s tím dál, protože táhlo vychází poměrně blízko u pantu výškovky a není tam absolutně žádné místo na nějakou vidličku na připevnění táhla. Až si to zkusíš sestavit, bude ti to jasný. Odpověď už přišla. Zjistil jsem, že tento detail se řeší tak, že se tam žádná vidlička nedává, ale nedělá se ani Z zakončení rovnou na drátu, ale místo Z zakončení se drát pouze ostře ohne o 90 stupňů a nechá se mu delší konec za tím zahnutím. Výškovka se při odšroubování od trupu nasazuje ze strany na ten zahnutý drát. Není to v návodu vůbec popsáno a byla to zatím nejzapeklitější část stavby. Ještě jsem to nedával se na web, protože to nemám ještě napevno zalepené.

Jinak mi už asi měsíc v poště visí pěkný článek o předělávce SL na stříďák. Až se dostanu někdy večer ke kompu dřív než usnu, hodím to sem. Koho to zajímá, může se těšit.

247 pidizvik pidizvik | Web | 28. prosince 2006 v 16:15 | Reagovat

ja to v navodu mam takhle popsany, respektive nakresleny, takze skoda, ze jsme to tu nemohli poresit spolu a musel jsi potupne psat do pelikana .)

jeste je dobry nasunout na ten konec kousek trubicky (bovdenu) a zakapnout vterinakem. pak nehrozi, ze ti to vyklouzne. ale pokud budes chtit casto sundavat vyskovku napriklad kvuli preprave, tak to nechej tak.

obcas jsou v navodu nektere veci bohuzel napsany dost stroze, takze pokud budes mit nekterou mi nejasnou cast uz hotovou, budu z tebe pacit rozumy :)

taky mi prijde, ze mi mozna par veci zapomneli v pelikanovi pribalit. chybi mi jeden kolik k vyskovce a preklizkove loze na uchyceni kridla. coz o to, vyrobim si ho, neni problem, ale docela zamrzi, kdyz je psano v dodanych soucastech.

naopak nevim, co s M2 kovovym sroubkem, ten tam mam jaksi navic, tipuju, ze je k motylkovymu ocasu, takze to panove v RCM krapet namichali :)

jinak precizni zpracovani, neda mi to nezopakovat.

248 Mato Mato | E-mail | Web | 31. prosince 2006 v 14:35 | Reagovat

ohladom tych konektorov:

presiel som z Bellancy 480 na Toro300 a tam mi vadili Tamiya konektory, ktore boli v Bellance. Videl som a cital som, ze ludia pouzivaju nejake "MP JET" zlate konektory a ze plus maju zabuzirkovana zdierka a minus je kolik a kable su k sebe zviazane buzirkou. zdalo sa mi to byt dobry napad, kupil som si 1.8mm MPJET konektory (tie 2mm sa mi zdali privelke) a pouzivam ich stale. len som si musel spravit redukciu 1.8mm>2mm, lebo som potom zistil, ze vsetci pouzivaju 2mm :-)

na - pole baterky pouzi kolik, na + daj dierku a zabuzirkuj ju tak, aby sa to nedalo skratovat, tak to mam ja: http://rc.viva.sk/img/P1060270.JPG

249 Mato Mato | E-mail | Web | 31. prosince 2006 v 14:35 | Reagovat

ak by nieco, kludne pis na gurnik@gmail.com, drzim palce, filip vyzera perfektne :-)

250 Kamikaze > pidizvik Kamikaze > pidizvik | 2. ledna 2007 v 11:10 | Reagovat

Dodělal jsem ocasní plochy včetně klapky směrovky. Ještě mi zbývá upevnit tu destičku se servy do trupu a připavnit táhla k servům. Asi si u Pecky koupím nějaké větší vidličky a dám je na obě táhla. Dělat na směrovku jen zahnutý drát k servu mi přijde nepřesné a nešikovné. Pak zbývá dodělat lože pro akumulátor, vlepit ho na vhodné místo a bude hotovo. Uff.

251 pidizvik>Kamikaze pidizvik>Kamikaze | Web | 2. ledna 2007 v 15:00 | Reagovat

takze jsi s tim docela pohnul. co takhle dat sem alespon fotky pro nas nedockavce?

ja jsem bohuzel nemel na myho zlutaka moc casu a podle toho to taky vypada. holt jeste nemam co veset ke stropu. ale o vikendu uz se do toho opru. taky resim pohon...

252 Kamikaze > pidizvik Kamikaze > pidizvik | 2. ledna 2007 v 18:31 | Reagovat

Snad sem večer něco hodím. To zaměstnání člověka tak zdržuje od modelaření, to je hrůza...

253 pidizvik>Kamikaze pidizvik>Kamikaze | Web | 3. ledna 2007 v 11:39 | Reagovat

tak zapojit baterky a sup s tim do vzduchu :)

254 Vladan - Kamikaze Vladan - Kamikaze | 3. ledna 2007 v 18:36 | Reagovat

No to ti to trvalo...

Výsledek je ovšem grandiózní.

Budeš zalétávat ještě v zimních měsících, nebo budeš čekat /a my samozřejmě s tebou/ na jaro?

255 Kamikaze - Vladan Kamikaze - Vladan | 3. ledna 2007 v 19:01 | Reagovat

Záleží na tom, kdy to bude fakt hotový (ještě to není) a kdy bude dobrý počasí. Momentálně dumám nad odstavcem, že prý bowdeny je třeba přilepit po celé délce trupu a to v intervalich 10 - 20 cm. To asi nepůjde, protože trup je hrozně úzký a dovnitř k ocasu určitě nedosáhnu, abych to tam nějak nalepil. Přilepím to na konci (už je), na začátku u serv a pak někde u toho lože baterek a asi to bude muset stačit.

256 Vladan - Kamikaze Vladan - Kamikaze | 3. ledna 2007 v 20:01 | Reagovat

A nějaký středně hustý sekunďák, který by jsi

kapal na ten bovden zhora při naklonění trupu

aby to zateklo až do konce?

Asi bude problém to natlačit ke stěně toho trupu, že?

Možná nějaký tvrdší drát, přitlačit a stříknout do vnitřku trupu aktivátor.

Ale už si asi přemýšlel o různých způsobech....

257 David to kamikaze David to kamikaze | 3. ledna 2007 v 20:12 | Reagovat

hele nezdrzuj to porad a šupajdy do vzduchu :-) venku je beztak jaro uz ted..

258 Dave Dave | E-mail | 4. ledna 2007 v 20:32 | Reagovat

Zdravim vas..

Vypada to to tu vazne jako diskuze do ktere kdyz nekdo vstoupi, tak se mu nesmejete, tak se nebude smat snad ani mne :)

Mam takovy dotazek.. take se chystam opustit aku NiCd a presedlat na Lipol a zvazuji co a jak..

Nicmene me zaujal ten nabijec od Zajice.. Ptz bych nechtel zbytecne investovat do nejaky super nabijecky, kterou vyuziju max jednou tydne..

no a v podstate sem o tom shanel nejake informace a navic mi to jeste dnes doplnil jeden zamestnanec u Pecky :)

Takze jak se tedy mluvi o tom rozhozeni tech clanku.. neslo by nejak po kazdym vybiti zmerit jejich voltaz pres seriovy konektor a pak clanek po clanku nabit a tim je opet srovnat? a tohle udelat treba jednou za cas, kdyz budou rozhozeny? :) no mozna to je blbost.. co si o tom myslite? :) dik za odpoved..

259 Dave Dave | E-mail | 4. ledna 2007 v 20:34 | Reagovat

teda nemyslim seriovy konektor nybrz servisni konektor ;)

260 Kamikaze > Dave Kamikaze > Dave | 4. ledna 2007 v 21:48 | Reagovat

Nevím, co už o tom víš, takže ti možná neřeknu nic nového. Nabíjet články jeden po druhém by sice teoreticky šlo, ale je to blbost, protože stejnou práci za tebe udělá omezovač, který nezávisle ukončuje nabíjení jednotlivých článků tak, aby se každý z nich nabíjel právě tak dlouho, aby byl na konci úplně nabitý. Tak se děje vlastně totéž jako při jednotlivém nabíjení, ale všechno najednou a tudíž mnohem rychleji. Jak se postupně jednotlivé články nabíjejí, tak se na omezovači rozsvěcují indikační diody, takže je vidět, který článek se nabil dřív a podle časového rozestupu se dá usoudit, jak moc je sada rozhozená. Pokud vím, tak srovnat rozhozenou sadu už nikdy nijak nejde, pouze jde zabránit tomu, aby se to v důsledku již existujícího rozhození dál ničilo stále rychleji, což se děje při nabíjení bez použití omezovače. Který nabíječ přesně máš na mysli? Hoď sem nějaký link. Já mám od Zajíce než omezovač. Nabíjím normálním Ultramatem 10.

261 Dave Dave | E-mail | 4. ledna 2007 v 22:22 | Reagovat

http://www.zajic.cz/nablion/nablion.htm

Ted je tam jeste nejaka novejsi verze..

Samozrejme vim, ze existuje ten omezovac nebo balancer.. ;) ale jde mi  o to jak zbytecne nevyhazovat prachy.. a jestli muzu postupne Ty clanky nabit, tak to nejdriv tak vyzkousim, nez zbytecne utracet.. :(

Takze by to teoreticky slo nabijet po jednom pres servisni konektor?

262 Kamikaze > Dave Kamikaze > Dave | 5. ledna 2007 v 9:42 | Reagovat

Já myslím, že ano. Ale nezkoušel jsem to :-)

263 Martin > Dave Martin > Dave | 5. ledna 2007 v 11:55 | Reagovat

Nabíjet přes servisní konektor to samozřejmě bez problémů jde. Sám jsem to u tříčlánku dělal. 4 dny než mě to přestalo bavit. Doba potřebná k nabití baterie je při nabíjení 0,7C cca 1,5 hodiny. No a při nabíjení jednotlivých článků je to 1,5 hodiny krát počet článků. Takže u baterie 3S jsou k nabití potřeba 4,5 hodiny. :-( Jestli ono se spíš nevyplatí koupit balancer...

264 Dave Dave | E-mail | 5. ledna 2007 v 17:45 | Reagovat

Je, tak diky ;) tak to asi zkusim..

Rano me jeste napadlo, ze kdyby to slo, tak pri vyrobni cene jedne nabijecky cca 120,- muzu vlastne udelat treba pro dvojclanek 2 nabijece a kazdym nabijet jeden clanek a mohlo by se to vejit do 300,- :)

mam pocit ze timto zpusobem funguje i nejaky ten nabijec se jmenem Xpower Shark..

Tak snad to pujde ;)

265 P e t r P e t r | E-mail | 8. ledna 2007 v 11:45 | Reagovat

Ahoj, kdyz sleduji pocasi tak mam nutkani poridit nejakeho epp "vozemboucha" a vetrone si nechat na lepsi pocasi. Nemate nekdo zkusenost s např. Mustangem nebo neco podobneho?

266 David David | 8. ledna 2007 v 12:47 | Reagovat

Mustang? vyborny je od Masika (LM models), jam mam FockeWulfa.. jak sem psal vyse: "FockeWulf je uplne neco jineho, neda se to srovnat s EG, EG je vetron, FockeWulf je stihacka, leta uplne jinak, rychle, prakticky neplachti, po vypnuti motoru mas par sekund na to abys to nasmeroval na extra rychle pristani, kazda chyba sakra boli, oproti EG mas pocit ze to snad vubec nelita ale jen rizene svisti vzduchem :-) EG je pohodicka, klidek, relax a romantika.. ale FW sem koupil kvuli litani pres tyden v praze, s EG se v Praze moc litat neda, je potreba vzit auto a jet nekam na okraj nebo za Prahu.. ale kdyz uz si pak nekde v horach, to je EG parada, nic se tomu nevyrovna.. snad jen orel nebo kane :-)"

267 P e t r P e t r | E-mail | 8. ledna 2007 v 13:26 | Reagovat

To je presne ono. Frazera si necham az na chatu,ale tady v pha bych chtel "neco" co budu mit v kufru a podle moznosti vyndam a litam :-)

268 David David | 8. ledna 2007 v 14:52 | Reagovat

tak to fakt doporucuju neco od www.lm-model.cz. neni sice uplne nejlevnejsi ale jeho modely jsou vyborne hodnocene.. a vypadaji aspon trochu realisticky, resp. polomaketove, zadne plackolety..

269 P e t r P e t r | E-mail | 8. ledna 2007 v 15:58 | Reagovat

koukal jsem pekne :-) neco podobneho je na http://www.sad.okdar.net/p-51.htm

270 David David | 8. ledna 2007 v 19:53 | Reagovat

jo to taky znam, ale co sem tak cetl a muzu i videt, tak nema moc spravne Mustangove proporce...

271 pidizvik>David pidizvik>David | Web | 8. ledna 2007 v 20:01 | Reagovat

koukam, jak lobujes za masika :)

mustang od LM je ale opravdu dobra volba. mozna uz jen mensi rozpeti oproti SADu a tim slabsi a levnejsi elektronika (nepatrne) a taky lepsi skladnost muzou byt duvody.

mustang nebo jina stihacka je opravdsu oproti vetroni trosku vetsi honicka udrzet v luft

272 P e t r P e t r | E-mail | 8. ledna 2007 v 20:47 | Reagovat

nasel jsem jeste tohle http://www.mscomposit.com/letadla/elektro_65/mustang-p-51-h.html?lang=cz

jo a jeste dve veci, porad resim jak bezpecne prepravovat Fazera 2, který ma si rozkladaci kridlo, ale i tak bude potreba krabice nebo neco podobneho cca 100x25cm. Nemate nejaky tip na obal nebo krabici na prepravu?

a druha :-) co stojanek? krabice od bot z dob SL mi neprijde moc vhodna :o)

273 Míra Míra | E-mail | Web | 9. ledna 2007 v 19:26 | Reagovat

Petře jak lítá Fazer máš ho i s křidélky

274 P e t r > Míra P e t r > Míra | E-mail | 9. ledna 2007 v 22:07 | Reagovat

Ahoj Míro, celkem dlouho jsem si hledal novy model(a vysechny pritome s tim otravoval :-) ) na ktery bych presel z SL. Dal jsem na rady zkusenejsich a myslim, ze jsem si vybral dobre! Mam Fazer 2 verze s kridelky a uz prvni let byla parada... Mohu jen doporucit. Az sestriham videa muzu ti je soupnout do mailu.

275 Dave Dave | E-mail | 10. ledna 2007 v 13:54 | Reagovat

Zdravim, tak jen ze se zas vtiram s tim nabijecem.. tak Zajic rikal, ze by to 2 nabijecema slo, ale kazdy by potreboval svuj vlastni zdroj a ze to neni moc OK.. tak uz mi casem doputuje Zajicuv nabijec + omezovac, tak dik..

276 Míra to Petr Míra to Petr | E-mail | Web | 10. ledna 2007 v 17:25 | Reagovat

Ahoj Petře když mi pošleš nějaké video budu ti vděčný:)) Nejlepší přes úschovnu.cz rád bych

viděl jak to létá :)

277 pidizvik pidizvik | Web | 17. ledna 2007 v 12:42 | Reagovat

sakris tady je mrtvo...

278 David David | 17. ledna 2007 v 15:30 | Reagovat

no mrtvo stejne jako ve vzduchu... porad jen funi a funi.. a kdyz nefuni tak chcije a chcije..

279 pidizvik>Pum@ pidizvik>Pum@ | Web | 17. ledna 2007 v 20:00 | Reagovat

kdepak, ja v pondeli prohnal SUcko. azuro, slunicko palilo do zad, temer bezvetri. takovy hezky jaro. nakonec padly dve baterky.

280 semir semir | E-mail | 29. ledna 2007 v 8:44 | Reagovat

Je jedno, do ktoreho konektoru das napajanie. ked si pozries plosak prijimaca, vsetky poly kanalov + a - su spojene

281 P e t r P e t r | E-mail | 29. ledna 2007 v 23:10 | Reagovat

Nevite jestli spravne funguji s Optic 6 jine prijimace nez od Hitecu?

282 Alpel Alpel | 1. února 2007 v 3:23 | Reagovat

jo ale musi mit kompatibilni krystal to znamena od sveho vyrobce nebo treba nejakej hradeckej

283 Kamikaze Kamikaze | 7. března 2007 v 16:33 | Reagovat

Počasí se zlepšuje. Zalepím to prkýnko se servama do trupu a hurá do vzduchu!

284 pidizvik>kamikaze pidizvik>kamikaze | Web | 8. března 2007 v 18:11 | Reagovat

no hura, konecne :)

ja jen shanim na myho sportaka vrtulovej kuzel a pak jen pockat na podobny pocasi jako bylo ve stredu.

285 David David | 9. března 2007 v 21:08 | Reagovat

no hura do nebes! v nedeli navecer pujdu litat do Hrncir, asi jen s EG a raketou.. tak abych ti toho novyho krasavce nesestrelil :-)

286 Kamikaze Kamikaze | 11. března 2007 v 15:37 | Reagovat

Tak už jsem s tím létal. Zalétávání fakt v pohodě. Jedno bezmotorové kolouznutí z ruky, pak bez úprav start s motorem a už to létalo. Úžasně živě to stoupá a je to krásně hodný. A hlavně, i středně silný vítr tomu nevadí! Snad odpoledne něco nafotím a udělám článeček.

287 šafi šafi | E-mail | 18. května 2007 v 18:24 | Reagovat

http://www.hobbylink.cz/launch.php?s=product&IDproduct=3337&PHPSESSID=dfba2d221d9e57e80eb2e354ae1f95e0

jde tenhle motor použít místo permaxu 480 předem díky za vaše rady.Potřebuji větší výkon pro stryker 27b .

letu zdar!!!!

288 Fox Fox | E-mail | Web | 12. srpna 2007 v 23:00 | Reagovat

Tak to tady procitam a dovolil bych si naspat nekolik mych postrehu:

Onomu sklicidlu, ktere zajistuje upevneni unasece vrtule na hrideli motoru se rika klestina.

Balancer neni jenom pro profiky. Pokud si clovek vazi penez ktere investoval do Li-XX akumulatoru tak by mel investovat ~1200 do kvalitniho balanceru (treba hyperion LBA10) a tay by mnel pouzivat kvalitni regulator, ktery nedovoli vybiti Lipolu pod 3V/clanek. Omezovac je nahradou balanceru pouze pokud nabijite akumulator az do konce.

289 Fox Fox | E-mail | Web | 12. srpna 2007 v 23:09 | Reagovat

Napajeni jakehokoliv prijamce lze pripojit kamkoliv a vubec si nein treba lamat hlavu s tim kde je napsane "bat"

Co se Z ohybu tyce - s tim jsem se babral jenom na jednom modelu. Jiste mne potrvdite ze je to strasna prace. Neni jednodusi si koupit mosazne spojky  a vidlicky a ty namontovat jednak na stranu u serva a jednak na stranu u paky kormidla ? Z celeho naseho LMK jsem Z ohyby u nikoho nevidel.

PS omluvam se za diakritiku ale prohlizec mi ji nejak nebere.

--Stejny pocet vzletu jako pristani :) --

290 vojta vojta | E-mail | 10. listopadu 2008 v 14:47 | Reagovat

cuz chtel bych si stahnout nejaky letecky simulator nevyte o necem pls poslete odkaz na email sik cuuz

291 Jan Jan | E-mail | 19. prosince 2008 v 18:31 | Reagovat

Zdravim vsechny,chtel jsem se zeptat jak je tam uchycena smerovka.Mam ten model doma a nejak nemoho prijit na to ktery dil se tam ma vlepit. Predem dekuji za odpoved.

292 Marek Marek | E-mail | 14. ledna 2009 v 10:50 | Reagovat

Ahoj,

Prosim vas nevie niekto aku ma vahu Filip 600 bez baterii bez motoru len cista stavebnica?...moj problem je ze som si objednal filip 600 a mam doma baterku ktora ma vahu 225g je to 2200Mah 3s/11.1V. a chcem vediet ci tato bateria nieje taska. Dakujem

293 Azero Azero | E-mail | 11. března 2009 v 19:49 | Reagovat

Dobrý den, jsme přímo výrobci modelů Filip 600, Filip 400, Elegant, Grace, Tukano a házedel Kikina, Harry, Trempík, Sojka, Riki, Pluto, Rorýs a Kaňka. Pokud máte zájem o jakékoliv stavebnice, kontaktujte přímo na mail, ceny odpovídají výrobci ( bez různých marží prodejců...)

294 ShereeMosley26 ShereeMosley26 | E-mail | Web | 18. února 2012 v 23:15 | Reagovat

Specialists say that <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/personal-loans">personal loans</a> help people to live their own way, because they can feel free to buy necessary goods. Moreover, various banks present consolidation loan for young and old people.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama