Slasti a strasti začínajícího pilota RC letadla Sky Lady aneb každý nějak začínal.

EasyGlider aneb Good Bye SkyLadyno – díl. II

15. srpna 2006 v 20:16 | David Muroň alias David :-) |  Pokračovací modely
V druhém dílu mého příběhu o přechodu od SkyLady k EasyGlider vás chci seznámit s tím nejdůležitějším - letovými vlastnostmi.

Na začátek musím upozornit, že jsem opravdu stále jen začátečník a i z toho začátečnického pohledu probíhalo mé čistě subjektivní "testování".
Prvnímu letu předcházelo poměrně dlouhé nastavování modelu a hlavně programování mé nové vysílačky Optic6. Je nutné mimo všechny trimy a výchylky serv nastavit také rozdílné výchylky serv křidélek. V praxi jde o to, že křidélka se pro zatáčení pohybují opačně, jedno nahoru a druhé dolů. Díky klenutému profilu křídla je tak z principu proudění vzduchu kolem profilu křídla a samotného vzepětí výchylka křidélka dolů "účinnější" než stejná výchylka nahoru. Nastavil sem tedy výchylku dolů na 65% výchylky nahoru. Díky obavám z toho, že jsem nikdy nezatáčel jen s křídelky sem rovnou naprogramoval i mix křidélka-směrovka pro nouzové zatáčení v případě, že by křidélka byla málo účinná.
Můj první letový den byl poznamenán silným větrem, ale nedočkavost opět vyhrála nad disciplinou a šlo se létat. Před prvním letem vše několikanásobně zkontrolováno, všechny pohyblivé plochy perfektně v neutrálu. Rozhodl sem se pro první hod bez motoru pro kontrolu a případné dotrimování. Rozběh a házím vodorovně proti sílícímu větru. Následuje první letový šok! Nejen že letadlo klidně pokračuje proti větru, ale neuvěřitelně ladně proráží vítr a bez náznaku výrazné ztráty rychlosti plachtí neuvěřitelných 30m. Jen na hod z ruky! Se SkyLady nevídáno. Za letu lehce koriguji směr křidélky a s potěšením zjišťuji, že reagují perfektně. OK, jde se na motorový let. Samotné roztočení vrtule je doprovázeno pro mě úžasným zvukem motoru s převodovkou, žádný zvuk "mixéru". Házím. Následuje druhý šok. Já tam mám snad stříďák! Letadlo stoupá proti větru pro mě pod neuvěřitelným úhlem (samozřejmě v porovnání se SkyLady). Během minutky sem v 50m ani nevím jak a to je silný vítr. Letadlo se statečně dere proti větru, ale bohužel začíná pršet. Co naplat, aniž bych si letadlo osahal jdu na rychlé přistání. Zde mě nepříjemně překvapuje pozitivním vlastnost EasyGlideru a to výborná klouzavost. Zjišťuji, že vzdálenost ze které se nalétával se SkyLady jako přiblížení na přistání je krátká a EasyGlider ji bez potlačení prolétne téměř bez ztráty výšky. Jdu tedy na druhý okruh a pokus. Již cíleně potlačuji dost ostrou výškovku, naštěstí díky již silnému protivětru je rychlost vůči zemi minimální a přistávám jen s lehkým ťuknutím koncem křídla o zem. Uf!
Druhý letový den jsem již v Jizerských horách na mírném svahu. Bohužel pořád dost fouká. Přichází na řadu další technický fígl EasyGlidera. Karbonová trubka sloužící jako výstuha křídla má vnitřní průměr přesně odpovídající závitové tyči M8. Ano, závitové tyči! Zakoupeno v OBI za 26Kč :-) Zasunutím tyče dovnitř karbonu se zvýší hmotnost letadla o 300g a toto zvýšení hmotnosti je navíc přesně v těžišti.
Dodatečná zátěž v podobě závitové tyče M8
Pocitové je letadlo už dost těžké, ale i tak házím. Letadlo stoupá znatelně pomaleji než bez tyče, ale výrazně se zvýší jeho stabilita v silném větru. Jsem nadšen, funguje to. Zjišťuji ale, že díky zaváží v křídlech má letadlo větší moment setrvačnosti v křídlech a tím líněji zatáčí. Neriskuji pád mezi stromy pro mě stále neosahaným letadlem a čekám až si vítr více lehne. V 18h je už jen mírný vánek. Jdu na to znovu. Start ze svahu má neuvěřitelné kouzlo, bohužel jak později zjišťuji jen kouzlo startu, ne přistání. Start je maximálně pohodový a letadlo má ihned výšku nad terénem. Do minutky jsem opět přes 50m vysoko a zkouším reakci letadla. Postupem času zjišťuji, že létám úplně bez směrovky, jen s křidélky. Na první baterii jsem ve vzduchu 25minut a to si nechávám ještě energii v aku na případné komplikace při přistání, jak předvídavé! Tak tedy přistání. Na svahu žádná sranda. Stojím uprostřed svahu takže za zády mám cca 100 místa a před sebou dolů po svahu taky. Při prvním nalétnutí kdy myslím že přistanu proti větru nalétnutím zezadu a přistáním u nohy zjišťuji, že EasyGliderovi se vůbec nechce dolů a má tendenci stoupat, potlačovat z kopce by byla sebevražda. Přistání bokem ke svahu v mém případě nešlo díky malé šířce stromy olemovaného svahu. Zkouším to tedy po větru do svahu. Letadlo nabírá rychlost po větru a já mám děs v očích, kde přistanu? Zkouším několik nízkých průletů a naštěstí zjišťuji, že sem schopen díky stoupání se svahem poměrně dobře zpomalit a závěrečným přitaženým téměř zastavit a "kecnout" břichem na svah. Uf! S druhou baterkou už za bezvětří přistávám klidně a relativně svižně i do svahu. To už létám vysoko nad 100m.
Po letu následuje přeprogramováni Optic6. Nastavují exponenciální výchylky výškovky, aby nebyla v okolí neutrálu tak ostrá. Dále nastavuji aerodynamickou brzdu díky vyklopení křidélek stejným směrem. Jdu opět létat. Ve výšce zkouším brzdu a výškovku. Vše funguje lépe. Začínám být "frajer jizerské oblohy" takže jde se na loopingy :-) Letadlo při potlačení výrazně rychle zrychluje a rychlost neopadá, takže první looping se mění hned ve dva za sebou! Bez motoru. Diváci tleskají. Zbytek dne už jen kroužím mezi několika loopingy :-)
Třetí letový den dovolené si troufám na výkrut a let na zádech. To už diváci netleskají, ale trnou společně se mnou. Při výkrutu se mi EasyGlider dostává do střemhlavého pádu a dosáhne šílené rychlosti doprovázené děsivým svištěním zvuku. Zjišťuji že výkryt není jen "vyklopit křidélka a kochat se", ale že to bude chtít i nějakou práci s výškovkou. Dobrá, statečně uznávám začátečnickou chybu a nechávám toho. Jdu na let na zádech.. Ten už je lepší, ale i tak vidím že výrazné rezervy mám v rukách já a ne letadlo. Neriskuji a zbytek dne opět kroužím s několika loopingy.
Když bych měl tedy dělat takové malé prvotní shrnutí nejen letových vlastností v porovnání se Skylady vypadalo by asi takhle:
Plusy:
  • létá viditelně stabilněji, bez opadání rychlosti, s výrazně lepší klouzavostí.
  • pronikavost proti větru je výborná, s dodatečným závažím ještě znatelně lepší.
  • stoupání i s jen originálním osazením je na větroň naprosto dostačující.
  • při potlačení má výrazné zrychlení bez rychlého vytrácení rychlosti při srovnání
  • při letové chybě se ochotně vrací do správného letového režimu, ztráta kontroly a pocit neovladatelného letadla je minimální (i díky výbornému zrychlení)
Mínusy:
  • otravné znovu zapojování serv křidélek do vysílače před každým složením křídel.
  • chce to opravdu lepší vysílačku než tu ze SkyLady. Diferenciaci výchylek a exponenciální výchylky u tak citlivého modelu považuji za nutnost. Brzdy a různé mixy lze ze začátku oželet, ale do budoucna to omezuje "v rozletu".
Jak se psal na začátku je to jen začátečnický prvotní pohled na nový model a určitě časem přinesu více informaci, jak z letu v termice (sakra kde je to léto?), tak i z náročnějších letových manévrů. EasyGlider samozřejmě není to žádný špičkový hi-tech stroj, už teď ale vím, že z toho modelu jen tak rychle "nevyrostu" jako ze SkyLady. Rezervy jsou teď ve mně..
Každopádně jsem šťastný, že mám EasyGlider, nelituji!
Letu zdar!
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (345)
Zobrazit starší komentáře

301 jozef jozef | 1. března 2007 v 19:09 | Reagovat

Caute,

takze predchadzajuci vikend si moj EG zalietal na zahrade a na kopcoch (za pomerne post silneho vetra). Vysledok a pokroky zacinajuceho modelara (t.j. mna) najdete tu:

http://video.google.com/videouploadfinished?docid=7501265716637789906&cid=b86f90b161bd4550

http://video.google.com/videouploadfinished?docid=-778799119676552173&cid=9355c185ebfc9d17

302 David (bourák) David (bourák) | 10. března 2007 v 21:15 | Reagovat

Ja jsem zkoušel dat do uhlíkový trubky u Easy Glidera závitovku M-8 a vubec tam nejde.Jak vam ostatním tam jde?

303 Čop Čop | 11. března 2007 v 11:06 | Reagovat

To záleží na tom, jakej má ta trubka vnitřní průměr :-) Ta originál trubka u EG je laminátová a jde to tam v pohodě...

304 Gefik Gefik | 15. března 2007 v 15:00 | Reagovat

Ahoj letci, po dlouhém čtení všech možných recenzí a drobných zkušenost jsem se rozhodl pro stejný model do začátku, tedy EGčka.., koupil jsem zatím jen model + vysílač Hitec Optic 6, podle všech rad a návodů jsou asi serva jasná - 2xHS55 a 2xHS81, jen váhám nad přijímačem a co hlavně, nad akumulatorem, jaký doporučíte aby zajistil dostatečný výkon/provozní dobu a tvar? Nějak se ztrácím v napětích a kapacitách a počtem článků :-(

305 Čop Čop | 15. března 2007 v 20:47 | Reagovat

Tak předně si ujasni jaký typ baterek chceš. LiXX nebo NiXX? Rozdíl je v tom, že NiXX jsou levnější a víc snesou (ale to u EG moc řešit nemusíš). Naproti tomu LiXX jsou mnohem lehčí a není nutné je pokaždé vybíjet do konce. Místo moc neřeš, v EG je místa dost. Další otázkou je nabíječka. Jakou máš, nebo nemáš? Bude éro s motorem nebo bez?

306 Gefik Gefik | 16. března 2007 v 12:03 | Reagovat

noo, s motorem, ten standard co v tom je, 400/6V, baterii asi nejdradši li-pol kvuli údržbě a podobně, ale ted sem zabrousil do nabíječek a sem už uplně v háji, asi tam dám gumičku a nakroutím jí :-)

307 Gefik Gefik | 16. března 2007 v 12:06 | Reagovat

koukám, že ty nabíječky sou ještě horší než jsem si myslel, jaká je dle tvého názoru dostačující? a samozřejmě nejlevnější :-)

děkuju moc..

308 Čop Čop | 16. března 2007 v 14:29 | Reagovat

Já používám Graupner Li-Po Charger 4 za 550,-Kč a jsem úplně spokojen. Zvládne do 4 článků automaticky a víc si nastavíš. Za ty peníze je výborná. Pro začátečníka je hlavně důležitý že funguje úplně automaticky. Jen připojíš a nabíjíš. Sama si hlídá křivku nabíjení a vypne. K tomu nějaký jednoduchý balancer, třeba od Dualsky.

309 Gefik Gefik | 16. března 2007 v 15:26 | Reagovat

tak nějak jsem to potřeboval říct, ještě jednou děkuju moc a pěknej víkend :-)

310 Saludo Saludo | 15. dubna 2007 v 22:00 | Reagovat

Jaký je rozměr originál vrtule u EGE?

311 David to Saludo David to Saludo | 17. dubna 2007 v 8:44 | Reagovat

9x5  nekdo uvadi i 9x5.5

312 Saludo to David Saludo to David | 17. dubna 2007 v 20:24 | Reagovat

Díky moc.

Sehnal jsem staršího EasyGlidera, ale bez vrtule. Zkusil jsem 8x4.5, ale to neletělo skoro vůbec...

313 vasek vasek | 21. dubna 2007 v 22:28 | Reagovat

vašek to gefik

jak se dařilo opica 6 naprogramovat a hlavně je v tom vysílačí pouze jeden model a nebo více??

díky za info--

314 Sonja Sonja | 24. dubna 2007 v 14:36 | Reagovat

Mně teda Glider lítá na 8x4,5 vrtuli dost dobře, pravda mám tam 4Ah tříčlánek a stříďáček :-) Od tohohle uprgradu už lítá i trvale na zádech. Nožový let to tedy ještě  plně nezvládá, ale co není může být :-)

315 Tonda Tonda | E-mail | 27. dubna 2007 v 12:44 | Reagovat

Sleduji tady diskuzi kolem Easy Glideru a mám prosbu, zakoupil jsem nový Easy star a jako začínající modelář/ač věkem důchodce/ se mi zdá velikost směrovky na modelu malá a dále, chtěl bych vyzkoušet i křidélka. Jako vysílač mám Optik 6 a tady by se s křidélky dalo něco dělat. V současnosti před slepením trupu přpravuji prodlužovací kabely pro serva křidélek pro vlepení do trupu. Kdo ze zkušenějších mi poradí, zda křidélka budou k něčemu a ještě čím přilepit či jinak uchytit vrtuli na hřídel motoru. Zkusil jsem to s dvousložkovým 5-ti minutovým epoxy a jaksi po chvíli točení vrtule bylo po pevném spoji.

316 Čop Čop | 27. dubna 2007 v 13:12 | Reagovat

Tam není normální unašeč? ES má tlačnou vrtuli, takže klidně kup pevný. Stačí změřit průměr hřídele (myslím že tam je Permax 400, to znamená 2,3mm, nebo 3mm) a v každý modelářský prdejně ti ho za pár korun prodají. U ES neřeš žádné úpravy. Prostě dej plný plyn, hoď to a ono to poletí :-)

317 Hobbit Hobbit | 27. dubna 2007 v 22:14 | Reagovat

Ciste teoreticky o kridylkach ve forme brzd a vztlaku, jak si to chci vyzkouset.

a) Neutralni poloha by mela byt pro standardni letovy provoz.

b) Lehce nahoru pro zmenseni odporu kridla vuci vzduchu a snizeni jeho vztlaku -> vyssi pronikavost. Ovsem jestli je tohle nutny u EG opravdu netusim.

c) Lehce dolu - vztlaky (asi neni co dodat)

d) Uplne dolu (s rezervou pro funkci kridelek) brzdy. ta vychylka uplne dolu by mela v podstate upravit obtekani kridla jak zespoda (zcela logicky) tak i z jeho horni casti (za kridlem by mel vznikat uplav a tudiz dodatecny a vyrazny odpor) a zaroven podrzet vetron pri nizke rychlosti ve vzduchu. Kdyby byla kridylka nahoru, je nutnejsi vyssi rychlost na udrzeni se ve vzduchu, protoze vzduch obtekajici kridlo odfukuje nahoru a ma tendenci letadlo pribit k zemi a pri pristani se jedna o co nejnizsi padovou rychlost. Bude to ale chtit poradne doladit.

Mozna placam kraviny (budu rad kdyz me opravite), ale co si hodne matne pamatuju z aerodynamiky, melo by to zhruba takhle fungovat.

318 Čop Čop | 28. dubna 2007 v 8:23 | Reagovat

Zhruba je to správně, ale já už po několikáté opakuju že u EGE se mi po dlouhých experimentech podařilo změnit letové vlastnosti pouze při vysunutí klapek na max. dolů. Pak to fungovalo jako vztlaková klapka a přistával jsem s ním do ruky. Nahoru to prostě nereaguje vůbec. Ani při motorovém letu, ani při různých mixech s výškovkou, ani na svahu, ani ve větru, ani bez větru, ani když byla termika jako prase (tím netvrdím že EGE jí dokázal nějak excelentně využít). Prostě klapky nahoru jsou bez efektu...

319 Tom Tom | E-mail | 12. července 2007 v 12:18 | Reagovat

ahoj vsem.vlastnim tez easy glidera a mam trochu problem , ze i po nastaveni nulovych vychylek na kridelkach i smerovce ma tendenci zatacet do leva.Kdyz trimuji tak pak po pristani mam kridelka dost vychylena...ma s tim nekdo takovou skusenost?a taky mi pripada pri  vetru myslim i slabsim ze leta nestabilne..predem diky za reakce

320 David David | 17. července 2007 v 9:49 | Reagovat

me to dela taky ale az po tezkem padu kdy se ohnul trup a  uz nejde uplne na 100% vratit zpet... na letovych vlastnostech se to projevuje tak ze musim vyrovnavat trvalym trimem kridelky anebo smerovkou coz samozrejme lehce a zbytecne brzdi.. holt ted uz vim ze otacet se po vetru na minimalni rychlosti v 8m nad zemi se nevyplaci..

321 Diver to Tom Diver to Tom | Web | 22. července 2007 v 23:32 | Reagovat

no zkus se podívat na souosost (to je slovo, co? :-)) křídla a výškovky, potom jak říká David - ohnutý trup, ale je důležitý, jak to éro zatáčí, pokud náklonem, nebo jakoby ve vodorovné rovině - vodorovná rovina by znamenala ohnutý trup a trim směrovkou, zatáčení náklonem zamená nesouosost křídla a výškovky, vlastně "zkroucení" trupu v podélné ose a to by byl trim křidélky, ovšem pokud to všechno nepřesáhlo slušné meze, pokud je to sestavené špatně, nebo rána byla moc silná, musíš řezat a lepit a rovnat :-)

322 Roman Roman | E-mail | 29. července 2007 v 16:54 | Reagovat

Zdar...zejtra snad už by mi měl dorazit můj nový EG, chci se jen zeptat, kde létáte, jsem z Jílového u Prahy a moc rád bych se připojil :)

323 Roman Roman | E-mail | 31. července 2007 v 0:40 | Reagovat

Tak jo, už jen čekám na EG, akupacky musim upájet a snad mi dorazí i ta Eclipse 7. Místo závitové tyče tam dám kabonovou trubku, 8mm v průměru..už se těšim na první let :)

324 David David | 31. července 2007 v 12:33 | Reagovat

no pokud litame tak ja, kamikaze, vasin, pripadne pidizvik se shazime v Hrncirich, coz bys mel z Jiloveho 15-20km, Loc: 49°59'55.23"N,14°30'54.93"E

tak az to slepis tak dej vedet a muzeme dat prvni let tam a pomuzu ti s nastavenim a zaletem.

325 Roman Roman | E-mail | 1. srpna 2007 v 22:46 | Reagovat

No tak to by bylo uplně bomba...Hrnčíře vim kde jsou,projížděl jsem tam denně 165tkou a v Kunraticích jsem dělal v jednom PCčku. Glídr mi má přijít zejtra ale pro Eclipse 7 si jedu až v neděli a to je eště ve 4. módu, takže to chci přemontovat...ale strašně rád zalítám s někym a ne jen sám....Jinak akupaky sice nevypadaj jako od výrobce(pájet to trafopájkou je fakt blbost) ale co, fungujou, takže aspoň něco....:) letu zdar

326 Roman to David Roman to David | E-mail | 1. srpna 2007 v 23:21 | Reagovat

A ještě něco, tvuj článek viz nahoře a i jednička je fakt supr, díky němu jsem se rozhodnul pro EG, přesně tohle chci. S Ladynou jsem se pěkně vyblbnul(létám asi od září minulýho roku) a naučil jsem se reflexy taknějak...Když řeknu, že to bylo za pěkně divokejch větrů a se slabejma baterkama(JES012 je mrcha a snižoval výkon oproti jinejm), tak snad nějakou tu zkušenost mam:) Pár bolavejch pádů teda bylo ale to spíš kvuli tomu mizernýmu RCčku který děsně blblo a hlavně nízko u země když sem dělal nízký přelety...najednou si to samo potlačilo a ve dvou metrech nic neudělám...ale SL tohle přežije hravě, teď už sem ale šíleně natěšenej na EG, zejtra prostě přijít MUSÍ :D

327 Roman Roman | E-mail | 2. srpna 2007 v 8:59 | Reagovat

Ak chcem riadiť SL vysielačkou FX-18 stačí mi do vysielača zakúpiť príslušný (rovnaký kanál) kryštál aký je v prijimači? Alebo by sa dokonca dal použiť ten kryštál z vysielačky k SL? Poraďte prosím ako to je ...

328 David David | 2. srpna 2007 v 9:32 | Reagovat

krystaly se zasadne kupuji v paru, mas nejvetsi jistotu ze si budou rozumet, tzn. jeden vysilacovy a jeden prijimacovy.. no krystal z SL bych fakt v dospelem vysilaci nepouzival.. usetris par korun a pak ti spadne ero za tisice.. na prijimaci/vysilaci bych fakt nesetril, uvedom si ze to je jedine pojitko mezi tebou a erem.. kdyz ti klekne servo nebo motor tak se relativne nemusi nic stat, ale kdyz ti zablbne (nemusi kleknout) prijimac/vysilac tak je to 100% konecna..

329 Roman Roman | E-mail | 2. srpna 2007 v 13:38 | Reagovat

David ďakujem - nechcel som šetriť iba neviem čo a ako. Takže kúpim pár. Ako je to s konektormi / rozmermi - to vzájomne pasuje? Všetky typy sú rovnaké? Zasuniem a fičím?

330 Roman Roman | E-mail | 4. srpna 2007 v 10:46 | Reagovat

Poradíte kde najlepšie kúpiť EG vrátane elektroniky (som z Bratislavy).

331 Bendy Bendy | E-mail | 7. srpna 2007 v 10:27 | Reagovat

Idealni by to bylo privezt z www.towerhobbies.com ve "vetsim" mnozstvi, kdyby se treba tri i vic lidi domluvilo, tak transport bude na hlavu par korun.

332 Mirek12 Mirek12 | E-mail | 14. října 2007 v 13:54 | Reagovat

ahoj lítači, mám Optic 6 Sport a potřebuji česky návod a nebo aspon na Optica 6

nemáte prosím váse někdo ???  oskenovanej nebo v pdf  ???

můj email dworakmirek@seznam.cz

333 Hoňár Hoňár | E-mail | 10. listopadu 2007 v 15:49 | Reagovat

Ahoj vsichni priznivci EG a SL. Mam SL uz od jara a tak když jsem se s ni trochu naucil zacal jsem letat Cessnu 182 skylane (take RC set), ale jelikoz bych rekl, ze jsem je uz celkem zvladl oba, chtel jsem neco kvalitniho a hlavne ne RC set. Rozhodl jsem se tedy pro EG. Chtel bych se jen zeptat co je lepsi, jestli 2 clanek Li-pol nebo 7 clanek z SL. Nechci aby letadlo bylo prilis tezke a tim padem aby se snizilo riziko drsneho a niciveho padu. Ale zase chci aby letalo pekne a rychle se dralo nahoru ( ne jako SL, kterou jsem musel ´´´nakopnout´´ aby se vubec dostala nahoru). Co mam pouzit radsi? Diky za odpoved

334 Miro Miro | E-mail | 7. ledna 2008 v 14:27 | Reagovat

Zdravím vás

Ja sa chcem opýtať či je EG schopný lietať súťažnú kategóriu F5J-400?

335 Miro Miro | E-mail | 7. ledna 2008 v 14:27 | Reagovat

Zdravím vás

Ja sa chcem opýtať či je EG schopný lietať súťažnú kategóriu F5J-400?

336 Miro Miro | E-mail | 7. ledna 2008 v 14:27 | Reagovat

Zdravím vás

Ja sa chcem opýtať či je EG schopný lietať súťažnú kategóriu F5J-400?

337 Hoňár Hoňár | E-mail | 14. ledna 2008 v 13:49 | Reagovat

Ahoj všichni příznivci SK a EG!

Teď po Vánocích jsem již také štastným majitelem EG a proto se chci jen zeptat, kterým směrem mám dát vyklopit křidélka jako aerodynamickou brzdu, zda nahoru nebo dolů?

Potřeboval bych také informaci, jestli je lepší dát tam akku 7cl Ni-mh ze SK nebo koupit 7cl Ni-mh v řadě za sebou. A poslední dotaz: Jak dlouho vydrží s článkem ze SK ve vzduchu s normální práci s plynem tzn. vystopat a plachtit? Díky za odpověď!  Letu zdar!

338 Tom Tom | E-mail | 29. ledna 2008 v 21:24 | Reagovat

Ahoj všichni.Chci začít s nějakým RC.Měl jsem vyhlídnutou Sky Lady, ale jak to tady tak čtu, nevím jestli to má vůbec smysl. Není lepší pořídit hned Easy Glidera s lepší RC sadou,než to potom všechno kupovat znova? Nebo je lítání s EG o tolik těžší a jelepší nejdřív ničit SL?

Díky za radu.

339 hk hk | 2. února 2008 v 13:41 | Reagovat

sipičapičapičapiča

340 tomanos tomanos | E-mail | 23. února 2008 v 17:16 | Reagovat

Nazdar všetci.

Nedávno som si kúpil aj ja EG. Moje začiatky boli podobné ako väčšina samoukov. 3 štarty = 3 tvrdé pády. Nebyť zlomenej vrtule (jediná ujma), pokúšam sa o let ďalej. Našťastie sa mi ponúkol chlapík čo mi lietadlo v obchode predal, že mi s tým pomôže. Lietadlo mi dotrimoval, vyletel do výšky a dal mi vysielačku do rúk. Asi 2x som mu to musel dať rýchlo nazad, no potom to už išlo. Spočiatku som pristával vééééľmi ďaleko, no teraz je to už oveľa lepšie. Podotýkam, že doteraz som s ním bol vonku asi 10x. Je to super lietadlo, lieta priam majestátne a vzhľadom na svoju veľkosť (rozpätie 1800mm) je ho vo vzduchu dobre vidno. Priznávam že je to drahšia voľba ako SL, no stojí to za to. Vysielač mám Futaba 6EX-PCM, batérie LiPo 2100, 2článok. Výdrž batérií zatiaľ neviem objektívne posúdiť, lebo ako začiatočník ešte neviem úsporne lietať. Niekto sa tu pýtal na nastavenie krídielok. Ja ich mám nastavené tak, aby chodili protichodne. Ako brzdu ich teda vôbec nepoužívam a myslím že to ani nie je potrebné.

Letu zdar.

341 veve veve | E-mail | 12. dubna 2008 v 15:21 | Reagovat

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

www.veve111.blog.cz

342 Danny Danny | E-mail | 10. července 2008 v 16:21 | Reagovat

Zdravím, Pekný článok. Ja sa chcem konkrétne spýtať na optic 6. Tiež mam SL a chcem presedlať už na iný stroj. Ale chcelo by to aj inú vysielačku kedže ta zo SL nieje moc dobrá. Uvažujem o optic 6 a chcel by som vaš nazor čo ju mate , oplatí sa? ake mate skusenosti s rušením pri nej?

343 Roman Roman | E-mail | Web | 30. července 2008 v 19:16 | Reagovat

Vysílačka je to určitě dobrá, hezky provedená, má dost funkcí. Sám mám ale Eclipse 7 QPCM, jako starší nestojí prakticky o nic více, má kanál navíc a nějaké ty funkce taky, takže nechám rozhodnutí na Vás :o)

344 Martin Martin | E-mail | 9. října 2008 v 21:01 | Reagovat

doporucuju jestli chcete EG koupit toto

http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcpl51035

plus regl a baterky, neuveritelne levne, vse onjednavejte z toho sameho obchodu, at neplatite moc za postovne, leta dobre a dlouho

345 sniper sniper | E-mail | Web | 21. října 2008 v 13:42 | Reagovat

Zdaravím pořídil jsem si taky Sky Lady II.

Jesem nad míru spokojen koukněte na můj web.

skyladyii.blog.cz

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama