Slasti a strasti začínajícího pilota RC letadla Sky Lady aneb každý nějak začínal.

Koupě letadla - konečně jej mám!

2. října 2005 v 19:24 | Jan Menšík |  obecné a praktické
Ke koupi RC letadla SkyLady jsem se rozhodnul zhruba před měsícem. Předcházelo tomu asi deseti denní období výběru vhodného modelu. Dlouhé čekání, až dorazí zatoulaný kontejnér s letadly z Číny a model bude konečně na skladě bylo těžké, ale vyplatilo se.

Jsem v RC úplný začátečník. Jako malý kluk jsem měl jen auta na drát (a stále vyměňoval prasklou strunu) a lepil plastikové modely. Trochu teorie létání jsem načerpal ve hře Microsoft Flight Simulator, jinak nic.A protože žádného modeláře neznám, začal jsem hledat na internetu.
Po mnoha hodinách pročítaní článků, diskuzí a prohlížení obchodů, jsem byl prakticky rozhodnut. Hydroplán zatím ne, určitě bych jej roztřískal. Chci nějaký RC set, což je komplet letadlo s veškerou potřebnou výbavou (rádio, motor, baterie, atd.). Přestože znalci sety zatracují, mě přijdou výborné. Dostanete prakticky hotové letadlo, které bude létat a bude létat za pár hodin po koupi, jen co se nabijí baterie.
Na trhu je modelů několik, mě se zalíbily dva: Cessna 182 4kanál a Sky Lady (oba modely v prodeji např. u Pecky modeláře. Po náštěvě několika obchodů jsem zjistil, že:
  1. Rozhodně lepší (zvlášt pro začátečníka) je Sky Lady.
  2. Sky Lady skladem není, nemá je ani distributor. Čeká se na dodávku od výrobce.
"To je pech," řekl jsem si. Byla polovina srpna a letadla mají dorazit až někdy v polovině září. Pro několika dalších hodínách na internetu jsem se utvrdil a rozhodl se počkat na Sky Lady, neboť by měla být opravdu velmi (v porovnání RC setů) dobrá.
Září utíkalo, ale termín plánované dodávky se neustále posouval, respektive odpověď byla vždy: "Není, kdy bude nevíme." Do toho ještě přišlo stěhování distributora, firmy RCM Pelikán.
Na konci měsíce jsem se rozhodl zkusit štestí na veletrhu Model Hobby 2005, konaném na výstavišti PVA v Letňanech, kde vystavuje (a prodává) i firma RCM Pelikán a kde by snad mohli mít i můj vytoužený model.
Zaplatil jsem stokorunu vstupné a procházel se po veletrhu, oddalujíc náštevu jediného stánku, který mě skutečně zajímal. Bál jsem se zklamání, že Sky Lady stále mít nebudou. Nakonec jsem ale sebral odvahu a přiblížil se. Bylo to vcelku náročné, ale po chvilce jsem se probojoval přes dav blíž a ve vytríně jsem ji spatřil. Na první pohled nebyla až tak hezká, ale už jsem byl stejně dávno rozhodnut. Ještě několik minut napjatého čekání a stal jsem se majitelem zbrusu nového letadla.
Překvapila mne velká krabice, která se na šířku nevešla do auta. Při odchodu jsem ješte koupil 8 tužkových baterií do vysílačky, což je jediná věc, která u modelu není přibalena a je nutná k létání.
Celý nedočkavý jsem vyrazil ku domovu. "Konečně je moje," pomyslel jsem si a nastoupil do auta.
 


5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (3005)
Zobrazit starší komentáře

2901 Lukáš Lukáš | 28. dubna 2007 v 15:35

Zdravím, jakou baterku byste mě do SL doporučili - znovu tu původní a nebo existuje něco lepšího za podobnou cenu?

2902 Hobbit Hobbit | 29. dubna 2007 v 20:12

Eragon:

termiku hledej vzdycky nad necim, co se muze ohrat od slunce, typicky pole s obilim, asfaltova plocha (kamarad s oblibou lita nad panelakama, ale ten to uz ma v ruce) a podobne.

Nejlip ji stejne najdes, kdyz se placas trochu po okoli a najednou vidis, jak ti nejaka bublina teplyho vzduchu letadlo doslova nakopne.

Rozhodne termiku nehledej nad rybnikem, tam te to tak splachne, az to nejni hezky a kdyz ti zaroven dojdou baterky muzes se rovnou svlykat do plavek.

2903 vrták vrták | E-mail | 30. dubna 2007 v 17:05

čau je mi nšěkdo ochotnej poradit

2904 Filip Filip | E-mail | 4. května 2007 v 15:15

Cawte, Ma niekdo na predaj kompletnu Sky Lady??

2905 Pum@    HELP ME Pum@ HELP ME | E-mail | 5. května 2007 v 21:48

Zdravim. Mam doma RC simulator AFPD (AeroFly Professional Deluxe) a chcel by som nanom lietat s vysielackou od SL.

No ako skusam tak skusam nechce mi to fungovat.

Ma niekto z vas s tymto skusenosti??

mam prerobenu vysielacku od SL na simulator , FMS mi ide v pohode zalietam. No v AFPD mi ho nechce nacitat. Dam si to ako medzi herne ovladace a pise mi ze neje pripojeny.

PORADTE PLS!!!!

Dakujem

2906 blázen to all blázen to all | 8. května 2007 v 17:54

cau kluci vam se to tu nejak rozjelo co si pamatuji zacatky tak to nikdy tak slibny nebylo....skoda ze se to tu netyka uz tolik SL jako za nasich "mladych let"...jak jinak vy co uz ste olitali SL nechali ste si ji jako vzpominku nebo putovala do sveta co ohledne vybaveni ? jaky mate radio uz mi totiz po 2 odesel optic tak se divam na neco jinyho ...ikdyz optic neni je dobrej jen mam asi smulu..

2907 Lukáš Lukáš | 13. května 2007 v 14:18

Zdravím, který z těchto motorů byste si do SL vybraly (poháněné původní baterkou):

http://www.reichard.cz/eshop/index.php?cPath=45_63

http://www.rsmodellsport.cz/eshop2.asp?page=1&s=0&kat=96&podkat=243&katnazev=&podkatnazev=&ppodkatnazev=&ppodkat=&vyrobce=&trid=zbozi.zakaznikcena

http://www.jr-models.cz/index.php?&desktop=eshop&set_menu_eshop_id=75

2908 Peter - Lukáš Peter - Lukáš | 13. května 2007 v 23:26

K pôvodnej baterke a pôvodnému regulátoru by som si vybral pôvodný motor (alebo jeho ekvivalent MIG/Permax/...) a vrtuľu 6x3 (napr. tú pôvodnú).

Ak uvažuješ o zmene pohonu, treba uvažovať vždy o všetkých komponentoch tak, aby k sebe "pasovali" - t.j. baterka (kapacita, hmotnosť, napätie, max. prúd, chémia) + regulátor + motor (a jeho montáž do trupu) + vrtuľové listy + unášač vrtule.

2909 Pum@  --  Pomozte niekto Pum@ -- Pomozte niekto | E-mail | 14. května 2007 v 20:21

Zdravim. Mam doma RC simulator AFPD (AeroFly Professional Deluxe) a chcel by som nanom lietat s vysielackou od SL.

No ako skusam tak skusam nechce mi to fungovat.

Ma niekto z vas s tymto skusenosti??

mam prerobenu vysielacku od SL na simulator , FMS mi ide v pohode zalietam. No v AFPD mi ho nechce nacitat. Dam si to ako medzi herne ovladace a pise mi ze neje pripojeny.

PORADTE PLS!!!!

Dakujem

2910 Lukáš Lukáš | 17. května 2007 v 15:39

Ahoj jsem úplný začátečník chtěl bych se naučit létat. Avšak nevím s jakým letadlem. Uvažuji o tom, že bych si koupil RC set Sky Lady nebo Accipiter Badius II. Nevíte co by bylo lepší koupit?

Dík za odpověď

2911 Pum@ --> Lukáš Pum@ --> Lukáš | E-mail | 17. května 2007 v 17:35

Ahoj. Neviem ti uplne presne povedat co by bolo lepsie pretoze som Accipiter BadiusII nemal. Ale som stastny majitel SkyLady a z vlastnej skusenosti ti mozem povedat ze za tie peniaze si myslim ze na naucenie sa lietat je SL to naj. Je to prekrasne pomale nezaludne lietadlo ktore krasne palchti a lieta .

Drzim palce pri rozhodnuti. :)

2912 Luboslav Luboslav | Web | 18. května 2007 v 17:09

Zdravim.

Chcel by som si tiez prepojit RC supravu z PC pomocou audio vstupu. Kabel som si uz spravil podla navodu na tomto blogu ale mam problem neviem kam na plosny spoj vo vnutry RC supravy napojit droty. Ked ze mam Rc model BANDIt od ROBBE a vysielacka je XS-4 obrazky ktore su v navode mi nepomozu. Neporadite kde napojit tie droty?

Dakujem

pripajam fotky toho vysielaca

http://fotky.azet.sk/jsAlbum.phtml?&al=3440190

ide to aj cez odkaz web za mojim menom

2913 jano jano | 23. května 2007 v 15:06

zdravim, mam celu vybavu pre toro 300,ale nemam lietadlo,hladam nejaku nahradu lietadla do ktoreho by som mohol dat tieto veci a lietat,ucit sa, od telinku mi vedia predat TORO 900 ale hladam nieco skladnejsie,lahsie na prenasanie,nevie mi niekto poradit,pripadne kde by som zohnal nejake epp vyrezy, som z BA,alebo existuje nieco vhodnejsie na ucenie nez toro300

2914 fanyz > Jano fanyz > Jano | 28. května 2007 v 0:11

http://www.potensky.cz/potensky-cesky-junior.htm

2915 Pum@ -->fanyz Pum@ -->fanyz | E-mail | 28. května 2007 v 17:25

Ta hodina letu ma zaujala co je napisane pri tom juniore. :-)

2916 efko3 efko3 | E-mail | 4. června 2007 v 13:29

Předem se omlouvám, že vyrušuji. Jsem začínající letec s RC modely.

Nechal jsem se zlákat k nákupu letadla Bellanca 480 jako vhodného typu pro začátečníky. Samozdřejmě jsem ho po třech dnech úplně zlikvidoval. Proto jsem kontaktoval firmu Pelikán, která model dováží a bylo mi doporučeno začít raději se SkyLady. Zakoupil jsem proto trup, křídlo, výškovku, směrovku a vrtuli jako náhradní díly ( zbytek se dá prý použít z Bellancy ). Nevím ale jak jsou v trupu uloženy serva, přímač ani regulátor - proto sháním nějaké podklady. Prohlížel jsem web a narazil na forum o tomto letadle, bohužel nikde nejsou fotografie nabízející pohled do vnitřku trupu. Prosím Vás, nemohl by mi někdo zaslat na mail pár fotek, abych si udělal představu o uložení a napojení ovládání ? Pochopil jsem, že budu muset koupit ještěalespoň bowden pro ovládání výškovky.

2917 fanyz > Pum fanyz > Pum | 6. června 2007 v 12:46

Ja mel bombera (obdoba juniora) od potenskyho jako svoje prvni eeero.... zazil hooodne ...a opravdu to liiitaaaaaa dlouhooooo obzvlast kdyz sem tam dal tenkrat liIonky. 300motor prevodovka 5:1, vrtule 9x6 myslim, lital sem donevidim ... Akorat sem dokupoval jednou kridlo, neb sem ho predtim nezpevnil uhlikovym dratem a pri lopingu zatleskalo ... Dalsi kridla sem si vyrabel uz sam z potpronu nebo jak se to zove .... Pak sem ho komplet rozsekal a udelal nakonec kopii lepenou pouze tavnym lepidlem, bomba ...na hmotnosti to vubec nebylo znat ... jen sem mel mracno puchyru ... ale sranda .... do ted na nej nostalgicky vzpominam ....

2918 Pum@ -->fanyz Pum@ -->fanyz | E-mail | 7. června 2007 v 18:54

:D pri takych galaktickzých casoch letu ta z toho neboli krk?? :D raz som so SL letel asi 40minut ale krk kompletne strpnuty a musel som si to dat vymasirovat :)

2919 fanyz > Pum fanyz > Pum | 7. června 2007 v 23:28

Bomber je hornoplosnik s usima, ne vetron, s Bomberem litas deset metru od sebe metr dva ci vice nad zemi, nemusis krutit krk nahoru a hledat termiku a pritom motorove to vydrzi. Perfektni to bylo na zamrzlem rybniku , letal, tedy jezdil po ledu jednim koleckem, pristaval, startoval, letal na pul metru od sebe, je to silenej pomalolet , fakticky uzasny .... je to ero za barak, na hriste, na malej plac (kdyz uz to umis)

2920 Pum@ -->fanyz Pum@ -->fanyz | E-mail | 8. června 2007 v 16:04

Tak to je vdacne lietadlo. Na ukludnenie a odreagovanie asi neexistuje nic lepsie ako pomalolet ktory kraasne a dlho lieta. :) Tak nech ti to lieta co najlepsie

2921 martin martin | 10. června 2007 v 1:30

Cerstve litam se Sky Lady. Prvni den 3 pady a vytrhana vyskovka, nalomeny konec kridla, kloboucek od vrtule pryc a dve gumicky vcudu. Druhy den trenink na FMS. Nez jsem nasel do FMS model Sky Lady, letal jsem v nem alespon s nejakym nakladnim dopravnim letadlem. Ted uz mam Sky Lady a vysilacku upravenou pro audio vstup. Byl jsem blazen, ze jsem nesel nejdriv na simulator. Bez nej se skutecne neda zacit. Hlavne litani k sobe. Dneska jsem sel s opravenou Lady vecer letat do vysoke travy. Vyletal jsem 2 baterky.

Chci se zeptat - muze 30m blizkost VN od modelu rusit prijimac ? Lady ode me byla asi 120m a zacala blbnou - poskakovat, zapnul se a vypnul motor a letadlo neslo ovladat. Nastesti to trava ztlumila. Pak to udelalo jeste jednou. Pritom by dosah mel byt do 300m.

Jinak jsem nabeznou hranu polepil lepenkou se skelnymi vlakny. Nelibi se mi material trupu. Pri padu se to borti. Doporucuji na gumicky dat nejake tenke maslicky, protoze pri padu se rozleti a nedaji se najit. Taky je dobre prilepit lepenkou draty k motoru pred a za spojkou - pri horsim pristani se rozpoji a dost blbe se to zapojuje. Prijimace je lepsi zabalit do molitanu a ten take prilepit.  

Antena se ma nechat prilepena, jak je ( pod trup proti smeru letu) nebo se ma nechat vlat za letadlem ?

2922 Peter - Martin Peter - Martin | 10. června 2007 v 10:23

Najlepšia anténa je vlajúca anténa. Dosah 300m je tak kolmo hore, určite nie nízko nad zemou. Tých 120m nad zemou je tak akurát, aby to začalo blbnúť. Ak je zemský povrch vlhký (napr. ranná rosa), tak sú tie vzdialenosti vyššie. Hold', za málo peňazí málo muziky. Treba lietať vysoko.

2923 Pavel Urban Pavel Urban | E-mail | Web | 10. června 2007 v 10:40

Ahoj potřeboval bych poradit jaký aku dát do skylady.Původní aku už dosloužil tak scháním nový,jenže nevím který.Potřebuju nějaký který bude míz zhruba stejnou velikost ale větší kapacitu.

2924 Tačka Heslo dne Tačka Heslo dne | E-mail | 10. června 2007 v 12:27

Zlatej člověk co vymyslil izolepu

2925 Martin - Peter Martin - Peter | 10. června 2007 v 12:29

No, to se hezky rekne - za malo penez malo muziky. Nemohu jako naprosty zacatecnik rozstipat letadlo za 10000 :-)

Ale spis mi to prislo, ze to delalo pokazde, kdyz jsem byl v urcite vzdalenosti od VN.Poslu dite s modelem a overit dosah. Antenu jsem tedy odlepil a nechal vlat za letadlem.

Nekde jsem cetl, ze ji nekdo vytahl ven a natahl mezi vyskovku a je to pry lepsi.

Jak to vypada se spolehlivosti vysilacky, co se tyka poruch? Ma s tim nekdo zkusenosti? Chtel bych dat dopredu CINCH samici, abych nemusel mit vyvedeny kabel pro FMS mezerou pro trim plynu a to znamena vyvrtat otvor. Kdyby se pak neco s vysilackou stalo, asi by bylo po zaruce...

Uprava pripevneni vyskovky - nalepil jsem shora a zdola obdelnicek dýhy (tl. asi 0.8mm), cimz jsem prekryl a zpevnil ponicene casti po puvodnim pripevneni a pres horni dyhu od nabezne hrany jeste lepenku s vlakny. Sroubky jsem dal bez te oranzove plosky, kterou musel vymyslet nejaky trouba. Vyskovka perfektne na ocasu sedi a drzi a je pokoj. Mozna jeste nekdy dam tenke podlozky pod sroubky, momentalne je nemam, ale to az to povoli.

Pod baterku jsem vyrizl z polystyrenu od PC krabice takove L a polozil ho tim zubem pred motor. Tak uvidim, jak bude baterka cestovat a rozpojovat motor.

2926 Martin - Peter Martin - Peter | 10. června 2007 v 12:30

ten dosah je dany blbym prijmacem nebo slabym vykonem vysilacky ? S vykonem by slo urcite neco udelat, ne ?

2927 Tačka pro Pavla Urbana Tačka pro Pavla Urbana | E-mail | 10. června 2007 v 12:33

Zkus juknout na www.rcm.cz tam myslim mají náhradní díly na SL ale myslim že jsou to standardní baterie.

2928 Tačka pro Martina Tačka pro Martina | E-mail | 10. června 2007 v 12:52

Kde se dá najít Skylady do FSM.Díkec

2929 Martin - Tacka Martin - Tacka | 10. června 2007 v 13:36

poslal jsem ti to mailem. Jinak model je na:

http://www.sztaki.hu/~csaba.laszlo/

( Kontakt na autora kdyz tak najdes na zacatku souboru Skylady.par )

Kdyz chces mit ovladani vysilackou jako pri letani, pak v nastaveni FMS prirad podle nize napsaneho a nehled na to, co se pri kalibraci hejbe za cislo ( ale zkalibruj):

smerovka 1

vyskovka 2-rev

kridelka 3

plyn     4-rev

2930 Martin Martin | 10. června 2007 v 14:34

jinak tady vse daji dotahnout dalsi letadla a hlavne krajiny:

http://myweb.absa.co.za/eric.brouwer/fms_related.htm

2931 Martin Martin | 10. června 2007 v 20:57

Tak se mi dneska zakourilo z diody na motoru a zrejme odesel regulator. Da se regulator vyreklamovat ? Prece by to melo byt dimenzovane na provoz.

2932 Peter - Martin Peter - Martin | 10. června 2007 v 21:52

V prvom rade je vinný prijímač. Lietam teraz SyLady s MX-16s a cuká to +/- tak isto. Skúsim ho vo voľnom čase doladiť a zistiť, či je problémom jeho citlivosť alebo (ne)naladenie.

Čo sa týka vedenia VN, ten prijímač na 99,9% nemá na vstupe žiadne rozumné filtračné obvody na zamedzenie zahltenia vstupného zosilňovača akýmkoľvek signálom (t.j. aj iným ako na danom kanále), takže blízkosť VN podľa mňa môže mať vplyv.

2933 Tačka pro Martina Tačka pro Martina | E-mail | 10. června 2007 v 22:23

Jojoj ještě jednou díky. FMSko mám už ňákej pátek a SL taky, ale po zlomení křídla ležela dlouho v koutě a lítalo se s jínýma "érama" X-Twin a Laitning od AIRACE řízení plyn a zatáčení tahem motorů.

No a nějak jsem vydržel jen s modelama co v FMSku byly. Ale každopádně jsem rád, že jsi mi to poslal.

P-38 je docela rychlá tak jsem se trochu vycvičil na co kdy a jak šáhnout.Takže SL to posledně už zlomeninou neodnesla.

Ale P-38 je momentálně na reklamaci protože přestala najednou fungovat.Tak čekám až se to vyřídí, protože je s ní docela skvělá zábava lítat, průlety typu jsem sekačka na trávu jsou velice efektivní.

2934 Tačka Tačka | E-mail | 10. června 2007 v 22:31

Přidávám ještě další stránky s modelama do FMSka www.modelar.estranky.cz/stranka/modely-pro-fms a další http://letouny.blog.cz/rubriky/fms-flying-model-simulator

2935 Martin-Peter Martin-Peter | 10. června 2007 v 22:37

tak to cukani asi bude opravdu spatnym dosahem. Pritom jsem byl na kopci, siroko daleko nic, letadlo relativne blizko a uz to slo do kopru.

Kdyz se uz v tom tak hrabes, netusis, co je v regulatoru za stabilizator ? Je zniceny - asi zkratem. Je to korunova zalezitost, ale bohuzel na nem je jen: 83A3 a pod tim trojuhelnik a 61G5Z. Urcite by tam sel ekvivalent, ale netusim, jaky. Ten vykonovej (asi FET), co je na chladici snad bude OK. Reklamace totiz bude znamenat, ze mi prijde novy urcite bez konektoru na kabelech a bez konektoru na baterku a k prijimaci. A delat konektory se mi moc nechce...

Navic, nikde neni receno, ze neodejde znova.

Muzes jeste mrknout na motor, kolik je tam kondenzatoru ? Mam tam dva a pak volne dva dratky, ktere vypadaji, jako kdyby tam byl jeste jeden kondik, kterej asi rozdrtila baterka pri prvnich letech-padech.

2936 Martin-Peter Martin-Peter | E-mail | 10. června 2007 v 22:57

A slo by zvysit dosah vysilacky ? Treba na 500m ?

2937 Martin-Peter Martin-Peter | E-mail | 10. června 2007 v 23:36

Jesteme napadly dve veci

1) jestli mi upadl na motoru jeden kondik, pak to muze delat ruseni, ktery pak snizi dosah, ne ?

2) dal by se bez problemu nahradit puvodni regulator typem JETI JES 020 (nestacila by i 012 ?) ?

Jestlize original regulator nepracuje nejlepe, pak nemusi ani BES z nej byt zrovna OK a pri slabsim signalu se to pak muze projevit. Serva mi cvrlikaji i kdyz je letadlo u vysilacky.

2938 Peter - Martin Peter - Martin | 12. června 2007 v 22:34

Antena ... "Nekde jsem cetl, ze ji nekdo vytahl ven a natahl mezi vyskovku a je to pry lepsi."

- to moze byt pravda, ak je trup plny kovovych bowdenov alebo je nebodaj uhlikovy. Ale v SL si to nemyslim. Pokriveny kablik skor chyti vlnu v rozlicnych polohach lietadla ako nasponovany.

1) Kondiky na motore su dva. Ak je nejaky utrhnuty, tak to moze dost rusit.

2) Odber je do 8A, takze podla mna by stacil aj 12A regler.

2939 Tom Tom | E-mail | 14. června 2007 v 11:49

zdravim vsechny antenu jsem taky vytahl z trubu a pripevnil na zadni kridlo nevznika tak ruseni a samovolnemu pohybu serv.Chci se zeptal kolik hodin nabijite akumulator v navodu je napsano 3 hodiny ale zda se mi ze baterka neni uplne nabita nekde na netu psali 3 a pul hodiny

2940 Martin-Tom Martin-Tom | E-mail | 14. června 2007 v 13:36

Takze jsi ji vytahl pod kridlem a napnul na vyskovku a nechal vlat za vyskovkou ?

Nove baterky maji plnou kapacitu asi po tretim cyklu nabiti a vybiti.

Ale to tu asi nenastane, protoze vybijeni je tu dost drasticke. To se tyka nabijeni a vybijeni 1/10 proudu.

2941 Tom Tom | E-mail | 14. června 2007 v 15:24

jojo presne tak vytahl hned za prednim kridlem a napnul k vyskovce a nechal vlát chodi mi to bez problemu:)jojo je to dost drasticke chtelo by to lepsi nabiječku ktera umi vybijet asi casem poridim.Taky psali v navodu ze se maji zahrivat...pri nabyjeni jsou porad studene az ted po 3 a pul hodinach se mi zda ze jsou trochu zahrate..uvidim az vyzkousim.. jednu baterku mam starsi asi tak 30 nabiti druha asi 10

2942 Martin-Tom Martin-Tom | E-mail | 14. června 2007 v 16:31

a na jakou dalku to s tou vytazenou antenou tak leta ?

2943 Tom Tom | E-mail | 14. června 2007 v 19:29

to presne nevim tezko tu visku zmerit ale letam hodne vysoko a bez problemů

2944 Martin Martin | E-mail | 14. června 2007 v 21:33

Me jde spis o to, kdyz jsem na kopci a SL je vlastne pode mnou, ale prima viditelnost prijimac-vysilac.

Jinak to tedy znamena letat hlavne vysoko a pak klidne i daleko ? A pristavat tak, ze ji dotahnu nad sebe a krouzenim postupne k zemi ?

2945 Tom Tom | E-mail | 15. června 2007 v 10:40

Jestli si uplny začatečník tak se neboj vystoupat do vysky tak okolo 50 metru .Ja jsem delal chybu kdyz jsem zacinal ze jsem to drzel dole a zatacel to je chyba na hore muzes zkouset bezpečne a v pohode.Ten dosah je dostatecny ja letam abych jeste rozpoznal polohu letadla kdyz uz je moc daleko spatne se poloha odhaduje.v navodu psali dosah nakejch 300 az 350 metru myslim ale to uz letadlo asi moc neuvidis na tu dalku a je možne ze neodhadnes smer a uleti ti.Na pristani jdi vzdy proti větru snizi se rychlost a pristani neni tak rychle. Ja chodim na pristani kdyz letadlo je tak 15 metru nad zemi obloukem si nalitnu na polohu proti vetru a drzim kridlo v rovine a pristavam.Jo asi jetli je pod kopcem tak to signalu nebrani

2946 Martin Martin | E-mail | 15. června 2007 v 10:52

no, me jde o to, ze mi kolem 120 prestava poslouchat, takze mam strach s tim jit i vysoko. A letat kolem sebe v okruhu do 100m me moc nebavi.

2947 Petr M Petr M | E-mail | 20. června 2007 v 22:59

Ahoj, začátečníci dejte si bacha !U skylady je jedna záludnost, a to nejasná poloha baterie+ její uchycení v polystyrenu.Mě se to vymačkalo natolik,že jsem při jednom letu udělal pokus o souvrat.. baterka se v trupu sesula do zadu a s ladyny se stal jankovitý neposlušný stroj...což se rovná pro začátečníka jistý vozembouch :)Doporučuji pro první lety baterii umístit více dopředu, letí to pak rychleji,stabilněji a není to tak citlivé na rušivé zásahy do řízení od pilota amatéra :) Zkuste něco vymyslet, aby baterka měla jasně danou pozici a nemohla se posouvat sama .

2948 Martin Martin | E-mail | 21. června 2007 v 17:32

ja jsem baterku dal dle rady naplacato. Sice se jakoby trosku rozsiri trup, ale zato se baterka nehne, protoze ji svira trup a baterka si vymackne do vyplne svuj tvar a to ji nedovoli cestovat.

Bohuzel mi ale zase SL "ulitla", tentokrat ve vzdalenosti jen asi 60m. Krouzil jsem uz asi popate kolem, nikde v okruhu 2km zadne draty ani vesnice, stal jsem na holem kopci. Najednou si vyskovka i smerovka delaly co chtely. SL spadla nastesti do kukurice. Nicmene, od te doby neslo vubec nic, tak je zase trup v oprave.

Porad nechapu povidacky vyrobce o dosahu 300m pri zemi ve volnem prostoru, kdyz primo v prekladu prijimace, ktery je soucasti manualu, je napsano pouziti prijimace max. do 100m a tomu bych po zkusenostech i veril.

2949 Eragon - Petr M, Eragon - Petr M, | E-mail | Web | 22. června 2007 v 22:37

Já to vyřešil suchým zipem. Baterka se nehla ani po čistý čenichovce. Chce to ale lepší lepidlo. Tuhle úpravu mám asi měsíc a zip se mi skoro urval.

2950 palo palo | E-mail | 25. června 2007 v 15:31

Caute, chcem si kupit nejare aero, vazne rozmyslam o s-lady, je treba robuiť nejake upravy keď ho dostanem?????

2951 Pum@ -->palo Pum@ -->palo | E-mail | 25. června 2007 v 19:13

V podstate nie. Staci ti kupit akumulatory do vysielacky a zalozit vrtulu a kuzel , nabit aku a mozes lietat. Potom samozrejme mozes zacat s upravami ale na zaciatok na naucenie sa lietat ti to netreba. Tak ja len tolko . Nech ti to lieta!

2952 Martin Martin | E-mail | 26. června 2007 v 15:48

Cim lepite polystyren na SL ? Nemam v okoli zadnou spec. modelarskou prodejnu, tak jestli to jde koupit v nejake lepsi drogerii nebo zelezarstvi. Nabizeli mi neco za 70K v zelezarstvi, uz nevim, jak se to jmenovalo.

Nenui na to nejaky PUR nebo PUREX ?

2953 palo palo | E-mail | 26. června 2007 v 16:41

diki

neni niekto z vas nahodou z Kežmarku?? (SR)

2954 Tačka - Martin Tačka - Martin | E-mail | 29. června 2007 v 18:55

Já křídlo slepil akurát klasickou lepenkou a kanagomem naprosto pohodově to drží a na spevnění jsem použil uhlíkový drátky, ale lze je nahradit třeba balzou.A držet to drží nebo použití herkulesu by taky mohlo stačit a samozřejmě mojo milovaná lepenka.jo nefouká jdu za barák pouštět X-Twina

2955 Martin Martin | E-mail | 30. června 2007 v 9:29

ten kanagom to musi rozleptat, nebo ne ?

2956 Tačka - Martin Tačka - Martin | E-mail | 5. července 2007 v 19:03

Rozhodně ne před lety jsem s tim lepil polystirenovýho mustanga a drží doteď a rozleptanej rozhodně neni sice jjiž nelítá ale hodinová oprava by to zpravila.

2957 Tom Tom | E-mail | 5. července 2007 v 20:58

Letu zdar nemate nekdo zkusenost z nabijenim baterky shark osmičlánek na nabijčce ze sky lady ma kapacitu 1100 me to vychazi na 4 hodiny nabijeni ale neni vubec zahrata tak nevim jestli to muzu nechat dele dik

2958 Sašule Sašule | Web | 6. července 2007 v 23:04

ajojky.máš good blog. je u mně bleskovka pls stav  se pač já teprve blog rozjíždím tag abych tam měla více komnetíků pls stav se budu ti mocinko vděčnááá:-*

2959 Tačka Tačka | E-mail | 11. července 2007 v 11:55

Sakra lidi počasí nám nepřeje achjooooooooooo

2960 Eragon - Tačka Eragon - Tačka | E-mail | Web | 11. července 2007 v 23:05

Náhodou, dneska sem dal od 8:00 do 12:00 tři lety. A večer bych dal další, kdybych neodpálil regl.

2961 Maty Maty | Web | 12. července 2007 v 0:14

Ahojky, na mém blogu je 17. bleskovka tak se zapoj :))

2962 Tačka - Eragon Tačka - Eragon | E-mail | 18. července 2007 v 10:56

No já se do vzduchu dostal až včera u nás toho 11týho počasí nebylo ok a pak když bylo tak nebyl čas dnes to asi taky klapne bohužel jsem neměl nabito abych mohl jít ráno tak pujdu asi až večer. Tak letu zdar

2963 Tačka Tačka | E-mail | 19. července 2007 v 12:28

Hele lidi

Chci si koupit náhradní baterii do lejdyny a nevim zda koupit 8míčlánek 9,6V 600mAh nebo klasiku co se s lejdynou dodává 8,4V 900mAh.Je v tom nějak výrazný rozdíl zaprvé co se týče výdrže a i nabíjení.Díky  za radu

2964 Tačka Tačka | E-mail | 19. července 2007 v 12:43

Jo jinak rady pro dnešní den

1)Do vysoké trávy a při návštěvě obilného pole jsou dobré dlouhé kalhoty a boty ne pantofle-tráva a obilí pěkně koušou.

2)Pokud dochází k rušení radši přistaňte pokud už éro nepřistálo samo-protože pak opravujete opravujet eopravujete-já naštěstí vždy přistál, ale jsem nepoučitelnej, protože sem po přistání šel do vzduchu zas, no odolali by ste louce 500x3000metrů, ale stejně musim najít jiný místo

3) Pokud už jdete bez dlouhých kalhot a bot vemte si sebou přinašeče, který vám éro přinese

Jinak vejlet do žita a pak 100m vysokou trávou jsem absolvoval kvůli rušení kdy jsem lejdynu nedokázal udržet ve vzduch a ještě se s ní dalo bezpečně, ale trochu tvrdě přistát, ale vona vydrží dost-naštěstí-tak štastnej let a spostu pohodových přistání

2965 Martin-Tom Martin-Tom | 23. července 2007 v 19:57

Ta nabijecka dava kolem 300mA, takze za 4h by to teoreticky dalo 1200mAh, baterka ale nebere porad tolik. Ta nabijecka z Lady je jen trafo s grencakem, ani filtracni kondik tam neni...

Koupil jsem Shark 10 v.2.0 a mam pocit, ze z baterek ( po dodatecnem srovnani jednim pomalym vybitim a nabitim ) dostanu delsi cas a lepsi otacky nez pri nabijeni pres ten "transformator".  Sharka krmim starym AT zdrojem z PC.

2966 Martin Martin | E-mail | 28. července 2007 v 9:26

Tak vážený včera som bol prvý a posledný krát lietať s mojou sky lady...po hodení letela 3 metre a spadla...na tom by nebolo nič zvláštne keďže bola v zálete, ale keď ju známi, ktorý tam bol so mnou chytil zdala sa mu byť horúca...hneď ako trochu odklonil poklop, ktorý zakrýva akumulátor vyšiel odtial šedý dym...teraz je sky lady u mňa doma na stole, strašne smrdí a chystám ju na reklamáciu...tak som si zalietal :(...

2967 štorch štorch | E-mail | 29. července 2007 v 14:44

Zdravím všechny nadšence. Tak jsem ji pořídil taky. Od kamaráda na kterýho jsem se obrátil na radu s čím začít. on už pořídil benzín tak mi ji za 1500 nechal komplet + VOP , náhradní vrtuli a druhou baterií. pustil jsem se do lítání sám :) a mlátím s ní o zem pořádně, návod jsem sehnal až po zlomeným křídle. Ale nejde mi do hlavy jedna věc. Vyvážení. Zdá se mi že težište je v návodu nějak blbě popsáno. píšou  55mm od náběžné hrany. když to vyvážím podle toho tak reju krtky  dva metry před sebou. osvědčilo se mi posunout těžiště tak o 15mm dozadu mám to nafocený(zatím to teď zkouším jen z ruky bez motoru) kde je chyba ? mezi letadlem a trávníkem?

2968 Jirka Jirka | 30. července 2007 v 23:44

Já sem ještě potlačil motor. Model se chová mnohem lépe. Nejsou tam takové rozdíli s motorem a bez motoru. Jinač sem musel stále hýbat s výškovým kormidlem a dotrymovat to nešlo. Teď je v poho. Tak hodně dorých přistáni.

2969 Martin-Jirka Martin-Jirka | 1. srpna 2007 v 17:22

Co jsi udelal s tim motorem ? Me to taky stve, ze musim porad potlacovat, protoze jinak to s motorem leze moc nahoru

2970 Jirka Jirka | 1. srpna 2007 v 23:53

Byl to vlastně kompromis. Bezmotoru jsem tahal a s motorem potlačoval. Trymrovat se to nedá. Tak že 1,sundáš vrtuly 2,za vrtulí je podložka se dvěma šrouby, to také dolů. Motor je volný. 3,Lehce za něj vem a povytáhni ho dozadu. Bude držet na chladících otvorech. Na to nehleď. 4,Na motoru je další podložka,tu otoč tak že ty prohlubně budou k čelu motoru. Je lepší si to kápnout vteřinovým lepidlem. Potom na spodní hranu dolu té podložky nalep třeba 4mm matičku.Nebo něco o síle + - 3mm, to by mělo stačit.Docílíš toho, že spodní část bude oddálena a motor bude směřovat šikmo dolů. To je potlačený motor. 5,Vrať motor nazpět, srovnej díry na chlazení a potom díry na šroubky. Vrať podložku zvenčí a přišroubuj ji. Pak přidělej vrtuli a kužel. Doufám že jsi mě pochopil. Špatně vysvětluji. Takže kdybys něčemu nerozuměl tak napiš a vše vyřešíme. Zkusím to v nejhorším případě nakreslit a poslat e-mailem, když mi ho napíšeš.

Další dobrá věc je, že před baterky jsem si udělal kryt proti proražení při tvrdším přistání.

2971 štorch štorch | 11. srpna 2007 v 9:22

Zdravím "tunery" tohohle čínského kousku. Tak jsem s tím opět praštil. Tentokrát důkladně, do řepy, což mělo za následek celkem slušnou likvidaci. Vrtule (naštěstí jen střed, listy graupner odolaly), regulátor, krystal a vodiče od aku při výletu z kokpitu přesekla vrtule. Regulátor už mám nový , na krystal zatím čekám. Ale to není proč píšu protože tím se není moc záhodno se chlubit. Vyřešil jsem menši problém který asi určitě nekoho z vás potkal. Při neustálém utahování vrtulky mi praskal střed kolem šroubků které fixují vrtli na ose motorku. jednoduše jsem udělal "zářezy" jehlovým pilníčkem do osičky v místě kontaktu se šroubky. Teď už neuletí ani při opravdu lehounkém utažení a mohl jsem uplatnit i starší ,sekundovým lepidlem poslepovaný střed aniž by se rozsypal.

Je to blbůstka ale ušetří

Takže už aby dorazil krystal , utišil se vítr a jdu na to

2972 Tačka - Štorch Tačka - Štorch | 13. srpna 2007 v 19:02

Tak ta blbůstka je fcelku dobrej fígl po několika tvrdších přistání a několika vorání čumákem a následním posouvání utahování vrtule mi taky praskla. Takže blbůstka ale dobrá.Letu a létu zdar

2973 Honza Honza | E-mail | 15. srpna 2007 v 14:04

Ahoj,

tak jsem si taky koupil SKylady - ale nejak mi to nefunguje a netusim, zda je to na výměnu či nikoli - poradíte?

Létam a najedou se éro začne chovat jako jankovitá koza. Vzheldem k tomu, ze jsem zastance toho, ze čím méně se éro řídí, tím lépe létá, tak si říkám - rušení ...

A tak rychle na zem (odnesl to jen kužel vrtule) a zkoumám dosah. Ke zděšení zjistuji, že uz 50 kroku od vysílače se mi samovolně rozeběhne motor ... Balím. Dnes jdu znovu a pro jistotu zase testuji (že mám všude plně nabite akumulátory je jasné) a opět - tentokráte je vzdalenost jen o malo větší - poprvé se motor spouští ve vzdálenosti 160 kroku, cestou k vysilačce to ale blbne i ve vzdálenosti 50 kroků (vysílačka je postavena na zemi a antenou míří do nebes) ...

Co s tím? poradáte někdo? Udaje na vysílači hovorí o patrně kanálu 66 na 35.060 MHz ...

Díky všem Honza

2974 Honza Honza | E-mail | 15. srpna 2007 v 14:20

Ahoj znovu, nez zacnete hloubat - tak to posilam rovnou do RCM Pelikan - patrne je to nejake "rozjete" :-)

Takže mé lítání se bohužel odkládá ...

Honza

2975 Pum@ -->Honza Pum@ -->Honza | E-mail | 15. srpna 2007 v 22:31

Tak to bude asi chyba konkretneho kusu. No ved posli to na reklamacku a uvidis. Potom daj vediet. Ono ten prijimac original neje nic moc ale ja som s nim nejake obrovske problemi nemal. Sem tam nejake cuknutie ale to v ramci tolerancie. Tak daj vediet ked ti to pride. Letu zdar!

2976 Jakub Jakub | E-mail | 17. srpna 2007 v 10:49

ahojte vcera jsem si koupil skylady2 a vyskovka mi jde pouze dolu,smerovka pouze do prava a motor se mi ani nerozjel nevym co mam delat jestli treba neni neco spatne zapojene jsem bezradny prosim poradte mi piste na mail ujezdeckuba@seznam.cz

2977 Jakub Jakub | E-mail | 17. srpna 2007 v 10:53

tady je spravny mail

2978 Hoňár Hoňár | E-mail | 17. srpna 2007 v 12:20

cau kubo, a mas dobre nabity baterky?

a nebo nemas vybity baterky ve vysilacce?

A zkus zkontrolovat jestli treba jsou dobre pripojeny kabely k prijimaci a kdyz jo tak je odpoj a zapoj na to samy misto. Kdyz nebude tohle fungovat tak to reklamuj. Mozna jsi mel koupil Sky lady 1 protoze ta je vyzkousena a hlavne ta dvojka je bila a asi bude ve vysce spatne citelna.

2979 Fox Fox | E-mail | Web | 18. srpna 2007 v 22:38

V čem je ta dvojka vlastně lepší? Krom toho že má hezčí ale neprakticý desing

2980 Pum@ -->Fox Pum@ -->Fox | E-mail | 20. srpna 2007 v 10:49

V ničom. :) Podla mna je to to iste ako jednotka co sa tyka materialu aj konstrukcie aj elektroniky. :) Zmenilo sa len farebne prevedenie. A aj sa mi to celkom paci :)

2981 Mára Mára | 20. srpna 2007 v 22:09

Zdravím všechny piloty. Mám jen jeden dotaz. Mám v "lejdyně" reg. JES O12, motor MIG 480 a původní vrtuli. Docházejí mi původní baterky. Mohu použít Lipolky? Letu zdar!!

2982 Pum@ -->Mára Pum@ -->Mára | E-mail | 21. srpna 2007 v 13:04

Samozrejme mozes. Akurat si daj pozor a prepni si regulator na LI-XX a bud brydu alebo nie ako chces ale daj bacha aj na vystupne napetie. To znamena ze ak je motor na 7,2V tak tam musis dat dvojclanok!!! Tak letu zdar!

2983 Mára- Pum Mára- Pum | 23. srpna 2007 v 16:32

Díky moc, jdu do toho.

2984 Fox Fox | E-mail | Web | 27. srpna 2007 v 8:12

jo a nezapomen ze to nemuzes nabijet nabijecem od lady. POtřebuješ něco co umí nabíjet li-pol + balancer.

Strč tam spíš liony od je-ti. jsou sice o chlup těžší ale zase nejsou náchylné na hrubé zachazení a nepotřebují balancer.

2985 Fox Fox | E-mail | Web | 27. srpna 2007 v 8:39

ale potřebuješ na to nabíječku ketrá umí nabíjet lithia.

2986 Pum@ -->Mára Pum@ -->Mára | E-mail | 29. srpna 2007 v 10:33

Ano Fox ma pravdu. Taky nabijac je napr. JETI CHARGER 30 plus.

Li-ion od JETI mam i ja vo svojej Ladyne a nabijam ich tymto nabijacom. Je to uplne super.

2987 jan jan | 1. září 2007 v 17:48

zdravim,neviete nahodou ako rozbehat FMS simulator pod vistou. dik

2988 milo milo | 2. září 2007 v 19:30

jan: nevim, jaky mas s FMS pod vistou problem, ale vyzkousej ho pres prave tlacitko mysi spustit jako administrator

2989 Tačka Tačka | 2. září 2007 v 23:20

Zdravim Lidičkové

Tak jsem dnes s létáním skončil dříf než jsem začal. Nějakym nedopatřením mi za letu uletěla vrtule. Mno hned po té jsem šel na přistání.ale co čert nechtěl-Málo místa na změnu směru zároven malá rychlost i vejška.SL se řítila na stromy, ale f poklidu jsem se mezi ně trefil a přistál na vedlejšim poli f kukuřici cca 50m od sebe.Vrtule samozřejmě na dobro utracená.Mám náhradní, ale stejně jdu shánět rezervní.Ponaučení pro příště-rezervu vždy sebou.

Tak letu a zatím ještě i létu zdar

2990 Robin Robin | E-mail | 3. září 2007 v 0:10

Zdravím všechny piloty! Také mám konečně doma SkyLady II. Model jsem sestavil, důkladně prostudoval návod, vložil čerstvě nabité baterie, ale ouha. Po zapnutí vysílače a následně připojení aku k modelu se náhodně spouští motor. Motor se navíc spouští při větších výchylkách serv výškovky a směrovky, byť je poloha plynu na nule. Serva fungují patrně bez problémů. Nemáte někdo podobnou zkušenost? Je to můj první RC model řízený servy. Asi je to na reklamaci, že? Díky za jakoukoli odpověď a šťastná přistání!

2991 Radek Radek | E-mail | 3. září 2007 v 14:04

Ahoj neměl by někdo zájem koupit sky lady?prodal bych komplet nebo jen letadlo(jak bysme se domluvili).Lejdyna je stara rok ale letana pouze 3 měsíce.Je v perfektnim stavu + je tam přídavné chlazení motoru a výztuha výškovky.Baterie jsou ve velmi dobrém stavu(doba motorového letu cca 15min).Kupováno u Pelikána.Cena dohodou.Případní zájemci pište na mail RadekStantejsky@seznam.cz  nebo ICQ 349426637

PS:Mohu natočit video letu a klidně poslat nebo při osobní koupi můžu předvést jak létá.

2992 jan jan | 4. září 2007 v 8:29

milo>  vypisuje mi ze D3DRM.dll  is not loaded, da sa to nejako vyriesit?

2993 Martin Martin | E-mail | 4. září 2007 v 8:56

Ahoj, i ja vsechny priznivce Sky Lady, mezi nez jsem se zaradil vcera koupi SL II. Jeste jsem nelital, ale prvni postrehy jsou, ze vyskovka asi na tech dvouch sroubcich moc drzet nebude a kridla a VOP take zatim nejsou moc v rovine. A jak psal Robin, stacilo se projit po byte s erem ve chvili, kdy byla stazena antena na vysilacce a motor mi pustilo i radio Prachen :-). To zmizelo, jakmile jsem antenu vysilacky vysunul naplno. Jsem domluven s jednim vybornym clovekem, ze mi pomuze zaletnout, takze uz aby bylo pocasi!!! Letu zdar, Martin

2994 Pum@ -->Martin Pum@ -->Martin | E-mail | 4. září 2007 v 18:51

Tak vitaj! Tak Prajem ti len krasne lety a pristatia. Havarie mozes vynechat :D   ale niee :) vela stastia nech ti to lieta!

2995 Martin Martin | E-mail | 4. září 2007 v 23:53

Tak jsem to dnes i pres varovani a bez pomoci zkusil, neslo odlolat. Nastesti jen ztracene gumicky, otlacene hrany kridla od gumicek a vytrhana vyskovka. Jsem netrpelivej blb, takze me nenapodobujte!!! No, jdu to dat do kupy a cekat na pocasi.

2996 Robin Robin | E-mail | 5. září 2007 v 15:32

Ahoj Skyladáci. U mne byl skutečně vadný přijímač, takže si počkám 3 týdny na reklamaci. Je to pech, stačilo sáhnout pro krabici vedle a ušetřil jsem si 200 km a zklamaní, jako když dítěti seberou hračku :-( A příště s nevyzkoušeným modelem z prodejny neodejdu!  

K těm otlačeninám křídla - ideální řešení mi přijde dát mezi křídlo a gumičky ohnutou školní folii do sešitů (je to tu někde na blogu).

Všem hodně trpělivosti a hladká přistání.

2997 Steve Bony Steve Bony | E-mail | Web | 9. září 2007 v 22:47

Zdravím všetkých priaznivcov Nebeskej Lady. Sledujem Vás už dlhšiu dobu a niekoľko Vašich rád mi naozaj ušetrilo výdavky za nové náhradné diely, ako krídlo, trup, prijímač a vrtuľu. Lieta to super, ľahko sa to ovláda, urobí to premet aj tlačený polpremet (profil krídla neumožní celý, škoda), dá sa s tým spraviť aj výkrut len pomocou smerovky a výškovky. Á propos výškovka, po dvoch letových dňoch a niekoľkých tvrdších pristátiach sa mi "vyžužlal" polystyrénový stabilizátor v mieste uchytenia, tak som jednoducho vyrobil z balzy 3mm nový a bolo po probléme. Okrem toho som vyrobil aj balzové lôžko na akupack, ktorý v ňom uchytávam suchým zipsom (ten fantaticky pohlcuje energiu pri prípadnom náraze bez toho, aby pribil kondezátory na motor :-D).

Všimol som si v pár príspevkoch, že pri SL II sa objavili problémy s cukaním serv a samovoľným spúšťaním motora. Presne ten istý problém som mal aj ja. U môjho predajcu som vymenil prakticky všetko, čo sa dalo, prijímač aj vysielač (poskytol mi ich bezplatne na vyskúšanie), ale problém to neodstránilo. Nakoniec sa prišlo na to, že je s najväčšou pravdepodobnosťou chybný BEC obvod v regulátore (namerané napätie kolísalo v rozmedzí od 2,7-5V), čo znemožňovalo správnu funkciu prijímača. Takže sa chystám na nový regler, ktorý tento problém zrejme vyrieši a zároveň budem mať aj niečo do budúcnosti. Tak Vám všetkým prajem letu zdar a samé hladké pristátia ;-).

2998 Tačka Tačka | 10. září 2007 v 12:15

Zdravijm Lidičkové kolem SLka

K tomu narážení baterie do motoru já jsem to vyřešil vložením molitanu mezi motor a baterii ale zatím jsem neměl naštěstí možnost toto ocenit protože od té doby jsem to čumákem do země nepích. Ale každopádně to dle mého zamezí roztržení akupaku o motor nebo dalších věcí s tím spojených.

Mějte se a letu zdar

2999 Steve Bony Steve Bony | E-mail | Web | 10. září 2007 v 19:00

Ahojte. Dnes som bol v obchode s tým  nešťastným regulátorom a podozrenie sa potvrdilo takmer na 100%. BEC obvod, ktorý slúži na napájanie prijímača a serv napätím 5V, je podľa predavača/servismana/modelára :-))) v jednej osobe tvorený dvoma tranzistormi zapojenými v kaskáde a zenerovou diódou. Je to lacnejšie, ako keby tam bol nejaký monolitický stabilizátor, ale pri väčších prúdových nárazoch dochádza k poklesu napätia až na 2,7V. Je to vraj cena za nízku cenu :-). Údajne sa to dá čiastočne napraviť kondenzátorom, ktorý kolísanie napätia vyrovná. Zajtra alebo pozajtra by som si ho mal ísť vyzdvihnúť, tak uvidíme...

3000 Robin -> Steve Bony Robin -> Steve Bony | E-mail | 10. září 2007 v 19:26

Ahojda!

Upevnění baterií suchým zipem je skvělý nápad. Koukal jsem, že se u elektroletů běžně používá a opravdu funguje. Lůžko z balsy je dobré řešení. Jak jsi vyřešil uchycení balsového lůžka a zipu?

Co se týče balsové VOP. Steve, předělal jsi nějak uchycení na SOP? Opět pouze na šroubky či nějaké lůžko z pásku hliníku či jsi použil původní kousek plastu? Máte někdo nějaké fungující řešení?

Už aby přišlo slibované babí léto!

3001 Steve Bony Steve Bony | E-mail | Web | 10. září 2007 v 20:12

Ahojte. Uchytenie suchým zipsom je veľmi jednoduché. Predávajú sa suché zipsy aj s lepiacou vrstvou na obidvoch pásoch, teda aj na háčikoch, aj na chumáčikoch. Jeden pás nalepíš na lôžko akupacku, druhý do trupu a uchytíš lôžko. Toto riešenie mi umožňuje bez problémov s trochou opatrnosti vybrať aj lôžko, ak sa potrebujem dostať k motoru.

Ďalší zips prilepíš na dno lôžka a druhý pás na akupack zospodu. Pri vkladaní packu ho najprv zasunieš čo najviac dozadu a potom len pricapíš o dno. Drží to super a s vyberá sa ľahučko.

Na balzovej výškovke som nerobil nijaké úpravy. Okpíroval som pôvodnú PES spôsobom ctrl+c a ctrl+v :-D. Prekreslil som stabilizátor na balzu, vyrezal, obrúsil do akože profilu :-), vyvŕtal som diery na uchytenie do kýlovky. Na montáž som použil pôvodnú plastovú výstuž aj so skrutkami. Výškovku som ku stabilizátoru prilepil lepiacou páskou. Fachčí to jedna báseň. Pri pristávaní sa mi párkrát podarilo pobozkať matičku zem (ale bolo to vinou cukajúcich serv, nie mojej nešikovnosti ;-)) a výškovka sa ani nepohla. Prikladám link na fotku, ako to vyzerá.

http://www.aeroklubkamenica.lietame.sk/modelari_f_galeria.php?strana=0&ido=39#

3002 Martin Martin | E-mail | 13. září 2007 v 11:36

Ahoj, tak jsme vcera se zkusenym modelarem zkusili zaletnout moji novou SL II a zjistili jsme (tedy spis zkuseny kolega), ze je v haji neco v elektrice, jelikoz ero si dela co chce uz 10-15m od vysilacky. Asi budu muset reklamovat, nebo mate nekdo napad, co vymenit? Napr. vyse zmineny regulator?

3003 romeo romeo | E-mail | 13. září 2007 v 13:15

Zdravim.Prave sa rozhodujem do akeho era pre uplneho zaciatocnika ist, a citam tu o SL2 same problemy, mojim druhym tipom je Wild Hawk od SDM, neviete niekto porovnat tieto dva stroje, myslim aj RC (RX,TX,regulator) ktore sa predava v setoch(http://www.jr-models.cz/index.php?&desktop_back=eshop&action_back=&id_back=&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=710

Asi nebude v mojich fin.moznostiach kupit SL a hned vymienat regulator,serva, rx a mozno aj tx....Dakujem !

3004 pilot pilot | 15. září 2007 v 21:19

ja mam sky lady už druhý rok a zatím vše původní.akorát zadní kormidla balsa a vyměněná vrtule.rc a regulátor i serva vše v pořádku vše ok a krásně líta.

3005 Robin Robin | 4. října 2007 v 16:25

Ahoj kamarádi skyladáři,

včera jsem poprvé "létal" se svojí vyreklamovanou SL2. Před očekávanými pády jsem letadlo vybavil zadní ostruhou z hliníkové trubičky a folií mezi křídlo a gumičkami, přijímač jsem zabalil do molitanu. Teplo, bezvětří, ideální počasí. Jako neřízený model létá krásně, ale jakmile jsem se ji snažil řídit, byla to tragedie. Co let to kráter v poli. Divím se, že to to letadlo vůbec přežilo. Asi budu též muset vyhledat nějakého zkušenějšího kolegu nebo PC simulátor. Člověk si myslí, že když má zkušenosti s neřízenými modely a jedním X-Twinen, tak to zvládne, ale nezvládne. Tak snad až se bude konat nějaké společné létání v okolí Prahy, ale provádět hlubokou orbu kuželem vrtule už se mi samotnému asi chtít nebude.

Ať Vám to všem podzimně létá a nedopadáte jako já střemhlav na čumák.

Komentáře jsou uzavřeny.